KPN schendt zijn eigen algemene voorwaarden Alles-in-één

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 20:30
KPN schendt zijn eigen Algemene voorwaarden!

Anderhalve week geleden ontving ik deze brief waarin KPN een prijsverhoging aankondigt voor Interactieve TV.
Brief met prijswijziging

De brief is gedateerd op 11 juni, de prijsverhoging is ingegaan vanaf 24 juni. Volgens de algemene voorwaarden van KPN zelf, dienen zij 30 dagen vantevoren dergelijke wijzigingen aan te kondigen (Artikel 19, lid 1). Ook de termijn die geboden wordt om het contract kosteloos te ontbinden is in strijd met hun eigen voorwaarden en zou 30 dagen moeten zijn (Artikel 19, lid 3):
Algemene voorwaarden Artikel 19

Het is natuurlijk schandelijk dat KPN zo met zijn klanten om gaat. Helemaal als je ziet hoe ze vervolgens alles proberen om onder hun bewuste misleiding uit te komen (zie post hieronder).

Mocht je dus nog willen reageren op de prijsverhoging doe dat dan! KPN is verplicht je nog tot 30 dagen na de bekendmaking van de prijsverhoging de kans te bieden kosteloos op te zeggen.

NB. Voor algemene discussie over KPN Interactieve TV, gebruik dit topic: KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]

[ Voor 8% gewijzigd door marino_centrino op 28-06-2012 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
Mijn eigen ervaring met opzeggen:
Op zondag 24 juni heb ik zelf proberen op te zeggen vanwege de prijsverhoging (inderdaad, een dag te laat volgens hun brief). De medewerker die ik aan de lijn kreeg maakte daar geen probleem van maar deelde me wel mee dat er op dat moment een technische storing was waardoor ze geen abonnementen konden beeindigen. Vreemd, maar goed. Hij adviseerde om later deze week terug te bellen, maar niet te vroeg in de week vanwege de verwachtte drukte als gevolg van de technische storing. Dat zou geen zin hebben.

Op woensdag 27 belde ik weer om mijn abonnement alsnog op te zeggen. Nu was de medewerker (een andere) echter een stuk minder meegaand. Hij melde dat:
- ik te laat was geweest met opzeggen,
- hij in het systeem wel kon zien dat ik gebeld had om op te zeggen zondag de 24e, maar niet dat ik toen de toezegging had gekregen dat ik kosteloos kon opzeggen.
- ik dus niet kosteloos kon opzeggen!

Een wat grimmiger gesprek ontspon zich waarin ik me beriep op een redelijke termijn om op te prijsverhoging te reageren (ik was nog niet op de hoogte van de algemene voorwaarden) omdat ik die brief pas een week voor de prijsverhoging intvangen had (ondanks de datering op 11 juni). Verder beriep ik me op de toezegging van zijn collega dat ik het contract kosteloos kon opzeggen. De medewerker wilde niets toegeven en verschool zich achter het feit dat hij zelf niet bevoegd zou zijn om mij kosteloos op te laten zeggen. Hij verbond me uiteindelijk door met een medewerker van de afdeling die de opzeggingen regelt en daar zou ik mijn verhaal dan nog maar eens moeten doen, en toen na enige tijd in de wacht te hebben gestaan ... werd de verbinding verbroken!
Ik heb gelijk weer terug gebeld en de tijd die ik weer in de wacht heb gestaan gebruikt om de algemene voorwaarden door te spitten. Uiteindelijk kwam ik weer met dezelfde medewerker in gesprek en bleek na enige discussie en de confontatie met hun eigen voorwaarden het opzeggen wel mogelijk.
Gelukkig ik ben er vanaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
KPN heeft wel vaker vage constructies waardoor je als klant te laat doorhebt dat ze iets aan de voorwaarden of overeenkomst wijzigen, zie bijv.
nieuws: OPTA: KPN misleidde zakelijke klanten
Eind vorig jaar stuurde KPN zakelijke klanten een brief over een contractwijziging. Deze hield in dat de klanten, veelal mkb'ers met een vrij opzegbaar BelBasis-abonnement, zouden worden overgezet naar een jaarcontract. Die wijziging kon alleen worden voorkomen door de brief te beantwoorden.
En ze hadden nog het lef je opzegkosten te laten betalen...Maar dat heeft de OPTA ook rechtgetrokken:
nieuws: OPTA dwingt KPN opzegkosten terug te betalen

Wat opzegtermijnen en -redenen betreft, zie ook:
OPTA - Contractsvoorwaarden

[ Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 28-06-2012 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375601

Wat is KPN weer associaal bezig zeg !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:07
Tenzij ik lid 1 niet goed lees/begrijp is er geen sprake van schending van de voorwaarden.
Het addertje lijkt mij te zitten in het laatste stukje van de tekst.
"dan wel op een zodanige datum als genoemd in de kennismaking"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marino_centrino
ninjazx9r98 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:37:
Tenzij ik lid 1 niet goed lees/begrijp is er geen sprake van schending van de voorwaarden.
Het addertje lijkt mij te zitten in het laatste stukje van de tekst.
"dan wel op een zodanige datum als genoemd in de kennismaking"
Ik denk dat daar ruimte wordt gelaten voor een andere termijn inderdaad voor het doorvoeren van de wijzigingen, maar "KPN zal daarbij redelijke belangen van de klant in acht nemen". Dus dat zal niet van de ene op de ander dag kunnen. Dit punt is echter niet het belangrijkste, immers:

In ieder geval heeft de klant 30 dagen de tijd om hierom kosteloos op te zeggen (19.3) !!

En daar gaan ze wel de fout in. In de brief zeggen ze dat je slechts tot de 24e de tijd hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door marino_centrino op 28-06-2012 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-06 00:30
Aan alle opzeggers: hou goed je laatste facturen in de gaten. KPN schendt niet alleen hun eigen termijnen, maar ook de daarmee gepaard gaande kosten.

Ik had vorig jaar telefonisch geïnformeerd naar opzegtermijn: 1 maand. Hoewel ik die ruimschoots aangehouden heb, kreeg toch een factuur met opzeggingskosten van dik € 100,= |:( Na veel gesteggel is die uiteindelijk doorgehaald, maar het feit dat ze het proberen :(
Ik denk dan: hoeveel mensen betalen wel om van de incasso dreiging af te zijn?

Meer info bij TrosRadar http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=60068
En bij gezeik over facturen gewoon mailen aan incassoafdeling in Rotterdam collrthv@kpn.com
Of bellen: 010-4578321. Scheelt weer de nodige 0900 kosten.
KPN wordt alleen al rijk van alle telefoontjes naar het 0900 nummer over door hen zelf veroorzaakte klachten 8)7
Doe mij -alleen wat dat betreft al- liever Ziggo: gratis bellen naar klantenservice (Alles-in-1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VriezeNet®
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-04 08:24
KPN, ik ben blij dat ik er weg ben !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Weet ik in ieder geval dat ik bij KPN wegblijf, thanks!
Pagina: 1