Mute knop voor browser

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen

Ik zou graag de browser (IE of Chrome) ter allertijde (Bijvoorbeeld als ik aan het gamen ben en internetradio aan heb) ter allertijde doormiddel van een key of keycommand (ik noem maar een voorbeeld: crtl-m of ctr-alt-m)mijn browsergeluid uit kunnen zetten en vervolgens ook doorhetzelfde keycommand aan kunnen zetten,

Dit geld dus ook voor afspeelmediums die in de browser afspelen (media player, flash)vAlleen het geluid van de browser! Maar dat het geluid van bijvoorbeeld de game wel intact blijven. Dus niet manueel maar als ik aan het gamen ben alleen 1 knop hoef in te drukken om het browsergeluid uit te zetten!

Is er een manier van programmeren of bestaat er software die dit mogelijk maakt? Vroeger had ik Flashmute maar die helpt niet meer.

Ik heb op allerlei manieren geprobeerd maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

OS? Versie? Hardware (geluidskaart)? Voldoet de standaard volume beheer niet waarbij je per applicatie het volume kan wijzigen? Wat heb je zelf gevonden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met nircmd moet dit kunnen zo te zien.
http://www.nirsoft.net/utils/nircmd.html

"Added 3 new sound volume commands to change or mute application volume on Windows 7/Vista/2008: setappvolume, changeappvolume, muteappvolume " is een change in v2.50
Daarmee moet je een batchfile en/of shortcut kunnen maken op je desktop, en daar een shortcut key aan toewijzen.

Als je het fixt, laat dan hier even een stukje code achter wat je in je batch en shortcut gedaan hebt.
Hero Of Time schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:20:
Voldoet de standaard volume beheer niet waarbij je per applicatie het volume kan wijzigen?
Dit kan niet per hotkey, is het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows 7 en ik zoek eigelijk een programma die een appart programma bijv. een browsergeluid kan uitzetten.

Dit het liefst doormiddel van een short key/cut op mijn toetsenboard. En dat je ter aller tijden deze intikt dat het mute. (zoals een mute key op je toetsenboard maar dat die alleen de programma's mute die je ingesteld hebt (In mijn geval is dat de gehele browser/internetradio)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thx mensen laat de antwoorden maar binnenkomen ik ga het vanavond allemaal proberen en laat jullie precies weten of en hoe het werkt!!

@ The bunnymaker zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:10
In Windows7 kun je in ieder geval via het volumeicoon in de systray het volume per applicatie verlagen. Dan is het een kwestie van daarvoor een shortcut vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:41:
In Windows7 kun je in ieder geval via het volumeicoon in de systray het volume per applicatie verlagen. Dan is het een kwestie van daarvoor een shortcut vinden.
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:24:
[...]
Dit kan niet per hotkey, is het probleem.
Maar nircmd doet dit gewoon prima, shortcutje op de desktop, hotkey eraan knopen en klaar is %username%

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Bunnynator YOU ARE FUCKING AWSOME!!

Give me the tools and I will use them!!

Voor mensen die een basic voorbeeld wil hebben om een commando te programmeren hier een perfecte voorbeeld http://maketecheasier.com...tor-in-windows/2012/03/10

I.P.V. de shortcut commando wat hij heeft staan vul je deze commando in:

%WINDIR%\nircmd.exe muteappvolume iexplore.exe 2

Je kunt de iexplore.exe vervangen door de exe van chrome, firefox etc.

Maak de shortcut vast aan een keycommand (Voor mij was het ctrl-alt-m)

En voilla!! Een commando die je ter allertijden waar dan ook hoe dan ook het geluid/muziek van je browser uit en aan kan zetten.

Problem solved!

thx everyone!!
Pagina: 1