Mijn BIOS met k7ta MSI met 750 duron geeft 60 graden aan terwijl de cooler er goed opzit en in mijn andere comp is ie 35 graden op eeen ABITKT7 verklaring ?????
Motherboard monitor geeft ook dezelfde metingen weeer ?
Misschien maakt je koeler geen goed contact met de core waardoor de warmte als isolatielaag werkt.
Misschien wat koelpasta want waarschijnlijk is de standaard pasta verloren gegaan bij de switch van Abit naar MSI.
Misschien maakt je koeler geen goed contact met de core waardoor de warmte als isolatielaag werkt.
Misschien wat koelpasta want waarschijnlijk is de standaard pasta verloren gegaan bij de switch van Abit naar MSI.
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Ik heb met mijn Asus en Tbird 1000 mhz 133 en 266 fsb ook een cpu temp van 60 graden, terwijl ik koelpasta gebruik!
Ik dacht dat dit normaal was...
Ik dacht dat dit normaal was...
Ik gebruik een Silent Systems, Radial Fin SocketA, Medium speed 12 59.00 (copy/paste @ informatique).
Ik wilde een stil systeem bouwen (aopen kast) helaas is dat niet helemaal gelukt, mobo cooler (asus a7v133) en Radeon fan maken een behoorlijke pokkeherrie
Maar jij denkt dat deze cooler dus niet goed koelt? Dat de temp een stuk lager zou moeten liggen?
Ik wilde een stil systeem bouwen (aopen kast) helaas is dat niet helemaal gelukt, mobo cooler (asus a7v133) en Radeon fan maken een behoorlijke pokkeherrie
Maar jij denkt dat deze cooler dus niet goed koelt? Dat de temp een stuk lager zou moeten liggen?
Verwijderd
Nee, dat denk ik niet, hoewel dat natuurlijk wel tot de mogelijkheden behoort. Ik vind dat hele gekloot met die temperatuur het grootste problem van de Athlon/Duron. Ze hebben geen ingebouwde temp. sensor en derhalve weet je nooit de juiste temperatuur. De temperatuur sensor in de socket op het moederbord kan nooit de juiste temperatuur aangeven omdat dat ding slechts tegen de processor aanzit (en niet in). Nu blijkt het soms ook zo te zijn (als ik andere posters mag geloven) dat de manier waarop die sensor tegen je processor aanzit de meting beinvloed. Enfin, het maakt allemaal eigenlijk niet uit. Je kan er gewoon geen peil op trekken.Maar jij denkt dat deze cooler dus niet goed koelt?
M.b.t tot m'n vraag welke koeler je gebruikte? Er zijn een reeks koelers (degene die keer op keer goed getest worden) waarbij je er zo goed als zeker op mag vertrouwen dat het zaakje goed gekoeld wordt. Temperatuur metingen die vreemd lijken zou ik daarbij afschuiven op de inherent onjuiste manier waarop die gemeten wordt. Bij andere koelers is het moeilijker de vreemde temperatuur af te schuiven op de manier van meten. Misschien is het wel de koeler? Lastig, AMD had gewoon een sensor moeten meebakken.
BTW ik ken de koeler niet die jij noemde. Hoe wordt ie over het algemeen getest?
dE COOLER ZIT ER GEWOON GOED OP EN OP MIJN KT7 DOET IE HET WEL GOED
Verwijderd
Je caps zit vast?....
als hij het doet wat zeur je dan???
waarschijnlijk gewoon fout....
Kheb a7v met verschillende bios haal ik andere temps....met de 1 55 graden idle, met de ander 33 graden idle....
Kheb een goeie cooler erop, ik maak me geen zorgen meer.
Als jou systeem stabiel draait is het gewoon ok.!
als hij het doet wat zeur je dan???
waarschijnlijk gewoon fout....
Kheb a7v met verschillende bios haal ik andere temps....met de 1 55 graden idle, met de ander 33 graden idle....
Kheb een goeie cooler erop, ik maak me geen zorgen meer.
Als jou systeem stabiel draait is het gewoon ok.!
k ikk zet hem inelkaar vorr me oom dus wil straks geen gezeik als ie opgeblazen is
Ik heb deze cooler. Zie net dat hij tot 1ghz gaat, dat ik hoger dan 1 gig beter een 'high' speed versie kan kopen. Nah, ga ik dat binnenkort maar eens doen denk.
Owhja, en voor Snoekie, je hebt eenzelfde systeem alleen met een ander moederbord en bij de ene wordt de temp volgens het moederbord te hoog en bij de andere een normale temp. dan kan je toch concluderen dat de temp sensor gewoon niet goed registreerd en dat je dat systeem voor je oom dus gewoon 'safe' kunt bouwen.
thx
ik denk laat ik het zekere voor het onzekere nemen
ik denk laat ik het zekere voor het onzekere nemen
Pagina: 1