nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• petjax
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-01 10:04
hallo ik zoek een nieuwe videokaart voor mijn 2de computer,omdat mijn oude videokaart overleden is{Ngtx465 van msi}.

moederbord:M3N78-vm
processor:AMD Athlon 7750 dual-core
voeding:cooling master gx 550watt
Windows XP sp3
geheugen:4ghz

ik wil ongeveer 100euro uitgeven en hoop dat ik dan een even goede of iets betere kaart kan kopen,want met deze kaart kon ik cod black ops makkelijk spelen,kwaliteit is belangrijker dan snelheid voor mij en ik hoef niet op hoge resolutie te spelen.

ik zou zeer blij zijn als iemand mij advies zou kunnen geven wat voor mij ouwe compie de beste oplossing is.

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11-2025
Doe er een paar euro bij en koop een 6850: pricewatch: XFX Radeon HD 6850 1GB

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

AM2 mobo met de nforce chip met geforce geïntegreerd heb ik slechte ervaring mee om videokaart te upgraden.

hoewel de pcie sleuf 2.x is loopt de bandbreedte elders dicht waardoor in een spel na 5 minuten een micro-stotter ontstaat.

Dit mobo is wel geschikt voor home server doeleinden zonder extra videokaart (prima geïntegreerde videochip). Als gamebak vind ik hem ongeschikt.

d:)b :henk d:)b

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Astu: Componenten Aankoopadvies :)
*Algemeen Advies* Welke videokaart moet ik kopen?

[ Voor 41% gewijzigd door Microkid op 27-06-2012 23:43 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• petjax
ok dank je wel.

maar kan deze videokaart spellen aan als max payne 3 en call of duty 2012,ik hoef ze niet in hoge resolutie te spelen want ik gebruik deze pc als tester en voor internet en ik ga de processor nog vervangen voor een phenom serie 2,want mijn geluk schijnt te zijn dat dit mob een am2+ blijkt te zijn en ik ga er nog een win7 64bit os opzetten{want ik heb 8gb aan geheugen}of is dat niet aan te raden? en de videokaart mag wel iets duurder zijn dan 100 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door petjax op 28-06-2012 01:43 ]

• petjax
MrJayMan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:38:
AM2 mobo met de nforce chip met geforce geïntegreerd heb ik slechte ervaring mee om videokaart te upgraden.

hoewel de pcie sleuf 2.x is loopt de bandbreedte elders dicht waardoor in een spel na 5 minuten een micro-stotter ontstaat.

Dit mobo is wel geschikt voor home server doeleinden zonder extra videokaart (prima geïntegreerde videochip). Als gamebak vind ik hem ongeschikt.
wel ik heb met deze mobo tot nu toch nog alles gespeeld tot moh black opps aan toe en dat was met een msi N465 gtx.
En het hoeft geen gamebak te zijn dat is mijn andere computer al,ik wil alleen games testen{99% fps en action games} om te kijken of ik het spel wel leuk vindt en aangezien ik veel games download vind ik het veiliger ze eerst te testen en het houdt mijn andere computer schoon.

En uw opmerking over mijn bandbreedte dicht lopen heb ik nog nooit gehoord{niet gezegd dat u ongelijk hebt}
wat bedoelt u daarmee? en is daar iets aan te doen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Er is weinig aan te doen.

Ik zou kijken voor een tweedehands kaartje. Een leuke 5850, desnoods een 5770. Gaan nog redelijk mee en hebben DX11.

Een 4870x2 kan ook, rekenmonster van een jaar of wat oud, maar geen DX11 ondersteuning.

People as things, that’s where it starts.

• petjax
ooo

[ Voor 93% gewijzigd door petjax op 28-06-2012 03:11 . Reden: dubbel geplaatst ]

• petjax
ik kan ook een Radeon HD6870 (Powercolor) kopen kan deze kaart in mijn computer?

• petjax
of ik kan een Asus GeForce GTX 560 DDR5 kopen kan deze kaart in mijn computer?

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-03 14:22

Iavak

no savegame

Volgens moeten beide kaarten wel kunnen. Niet tegelijk natuurlijk. ;)

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Zijn beide goede videokaarten en kunnen beide in je systeem.

Hier een vergelijking van de twee:
http://www.anandtech.com/bench/Product/290?vs=330

Wat wil je zelf, blijf je bij Nvidia of probeer je eens het andere kamp, ATI? ;)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

6870 en GTX560 vergelijken gaat een beetje moeilijk. De GTX560 is iets hoger geplaats dan de 6870, vandaar het verschil in prestaties.

Maar, een 5870 geeft aardig wat meer prestaties voor ongeveer dezelfde prijs.

People as things, that’s where it starts.

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-03 20:31
Kijk in dit verzicht voor de verschillen met ATI, NVIDA. Hier kun je makkelijk de 6870 vergelijken met Nvidia kaarten:
http://www.tomshardware.c...s-card-review,3107-7.html

En hier voor resultaten van speciefieke kaarten:
http://www.tomshardware.c...gpgpu/benchmarks,135.html

Sowieso is Tomshardware.com een goede website om test resultaten van processors, geheugen en grafische kaarten te achterhalen.

Verwijderd

MrJayMan schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:38:

Eh? Er zit een single PCIE x16 slot in, prima geschikt voor een externe videokaart als je het mij vraagt.

In tegendeel is een chipset met onboard GPU uitkomst voor als je externe kaart overlijdt, maar das wat anders. Je kan er prima een degelijke kaart insteken met TS's budget.

De vroegere Nforce chipsets waren juist ideaal in combinatie met AMD CPU's maar omdat AMD's chipset tegenwoordig sneller en zuiniger is dan een Nvidia tref je vaak alleen nog AMD Chipsets in plankjes. Vandaar dat je Nvidia bijna niet meer terugziet.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:01:
[...]

Eh? Er zit een single PCIE x16 slot in, prima geschikt voor een externe videokaart als je het mij vraagt.

In tegendeel is een chipset met onboard GPU uitkomst voor als je externe kaart overlijdt, maar das wat anders. Je kan er prima een degelijke kaart insteken met TS's budget.

De vroegere Nforce chipsets waren juist ideaal in combinatie met AMD CPU's maar omdat AMD's chipset tegenwoordig sneller en zuiniger is dan een Nvidia tref je vaak alleen nog AMD Chipsets in plankjes. Vandaar dat je Nvidia bijna niet meer terugziet.
k heb slechte ervaring met videokaarten die gebaseerd waren op cuda en deze nforce chipset. omdat het op meerdere videokaarten voorkwam lag het daar niet aan. mogelijk dat ati technologie er niet onder lijdt.

d:)b :henk d:)b

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-03 20:40

deraco96

Altijd.

Even een vraagje: ben je al achter bakken aan geweest? Als je het de moeite waard vindt kun je de kaart strippen en in de oven doen, dan doet hij het misschien weer. Is vaak aan de orde gekomen met de 8000/9000-serie, maar ik meende dat de 400-serie er soms ook last van had. Als je kaart het nog even volhoudt kun je misschien nog even vooruit, als je dat wilt, een nieuwe kaart heeft natuurlijk ook (snelheids-)voordelen....
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten heb je denk ik meer aan. Hier worden ook wel andere (nieuwere) kaarten besproken dacht ik.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Verwijderd

MrJayMan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:26:
[...]

k heb slechte ervaring met videokaarten die gebaseerd waren op cuda en deze nforce chipset. omdat het op meerdere videokaarten voorkwam lag het daar niet aan. mogelijk dat ati technologie er niet onder lijdt.
Ik denk dat je drivers issue(s) had, niet een hardware probleem. Er is ansich niets mis mee met Nforce, behalve dat AMD hedendaags de chipset gewoon beter weet te produceren dan Nvidia.

Cuda, tja, is een duur woord voor een kaart dat meer kan dan graphics alleen :P Maar dat kan een PS3 en een Radeon ook :P

Ingebouwde GPU in een chipset is opzich niets mis mee, zeer gewaardeerd op kantoorniveau. Scheelt namelijk een externe videokaart (en kosten).

Voor 100 euro kan ik wel een paar kaarten uitzoeken die prima meegaan. Wellicht nog 2dehands vind je een goede. :)

• petjax
Ok dank jullie wel voor jullie tijd en reacties want ik wordt helemaal gek van al die verschillende videokaarten elk model heeft 20 soorten en 20 verschillende prijzen,nooit geweten dat budget shopping zo lastig was LOL

Want normaal als ik wat nieuws nodig heb vraag ik een paar mensen die weten wat ze zeggen{zoals jullie hier en andere forums} wat is goed en doet het wat ik nodig heb en kies uit die producten.

Maar dan heb ik er ook over nagadacht van dat wil ik upgraden en dan doe ik dat maar er was bij mij nooit wat kapot gegaan{klop,klop,klop op hout}en met mijn oude kaart{en DERACO96 dank je wel maar dat heb ik ook al geprobeerd,en in de vriezer toen dat niet gelukt was,maar mijn computer heeft hem goed gebakken LOL} heb ik geen goeie keus gemaakt zie en hoor overal{een erg heethoofd schijnt het} en achteraf natuurlijk, en MUVO nog bedankt voor die lijst erg makkelijk!!,maar dan nog heeft elk model weer 5of 8 verschillende soorten en ik heb geprobeerd allemaal vergelijkingen en dat soort dingen te doen maar als je niet weet wat all die mgh pixel-shaders enz,enz, doen dan ben ik nog geen stap verder en een stuk vermoeider en verward en dan ben ik blij dat er site's en mensen zoals jullie zijn,maar om een kort verhaal lang te maken.

JISM dus u denkt dat een amd kaart beter zou kunnen werken dan nvidia,want ik was eigenlijk door wat ik hier en daar opgepikt heb in mijn zoektocht dat nvidia beter zou zijn omdat ik all nvidia drivers heb geinstalleert.

Want na verder zoeken heb ik weer een andere kaart gevonden die misschien weer beter is{maar dont take my word for it,no really don't LOL} http://computer-software....gtx560-superoverclock-1gb die kost 129euro en is van alternate 1ehands zogezegd maar als ik superoverclock zie denk ik meteen aan overhitting of valt dat mee?.

maar ik ben eigenlijk ook wel een beetje geneigd om de amd kaarten een keer een kans te geven sinds ik alleen maar nvidia heb gehad tot nu toe zonder eigenlijk een reden dus die 6850 Footstepz aandraagt lijkt mij ook wel wat voor die prijs,maar die schijnt weer een stapje terug te doen tegen de gtx560 dacht ik.

Maar waar het mij in the end om gaat is dat ik games kan testen als cod black ops of bf3 in die sterkte{ik speel 98% shooters en/of games als maffia en the godfather} en ik hoef geen 1900-1080 pixels te spelen 1024 of 1100 of 1200 is goed genoeg als resoluties als de gameplay maar goed is en geen stotters of hoe je het ook zegt inzitten dan ben ik al tevreden.

En 2e hands ben ik al een paar keer in de fout gegaan dus liever niet en dit is maar een tijdelijke oplossing dus ik zou toch graag rond de 100 euro blijven anders zit ik straks weer met een kaart van 150 a 200 euro zoals ik altijd doe maar ik moet maar eens leren om binnen mij budget te blijven,want het is altijd voor 20 euro meer heb je die en voor 30 euro meer die,en met alle respect en goede bedoelingen ik wil eens een keer binnen mij budget blijven,dus als jullie nog meer suggesties hebben heel graag,want ik heb ook geen idee welke online winkel goed en/of betrouwbaar is en voordelig of niet,geloof me ik heb veel adviezen en/of recensies gelezen en ja wie moet je geloven of zijn ze wel echt en ik ben niet echt de geduldigste persoon in dat soort dingen jammer genoeg.

Dus elke hulp en advies is welkom en gewaardeerd dank jullie wel

hehe sorry voor het lange verhaal

Verwijderd

Stel bij 2dehands *koop* dat je de kaart komt ophalen en in werking ziet :) Zo weet je zeker dat je iets in handen krijgt voor je geld wat werkt.

AMD videokaarten op een Nvidia platform in Chipset werkt prima. :)

Zie ook http://tweakers.net/aanbo...JakAmUKijKTU30z85SsTIxrAQ

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 21:38 ]

• petjax
ok hartelijk bedankt voor all jullie reacties, ik heb een 2e hands 6870 gekocht en hij werkt prima en kan alles spelen wat ik wil zonder enige microstotter of wat voor stotter dan ook.

Ik wil deze topic wel afsluiten maar ik weet niet hoe en ik kan ook niets vinden op deze pagina dus wat mij betreft kan deze topic worden afgesloten.

En nogmaals bedankt voor jullie hulp,en ik vrees tot de volgende keer!!! LOL
Pagina: 1