Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 19:35
Ik heb op dit moment een Samsung UE32B6000, 13 kg schoon aan de haak.
Ik wil dit scherm aan de muur bevestigen en nu ben ik uitgekomen bij de EFW lijn van Vogel's, de versie die 90º kan draaien, 45 graden elke kant op.
Lijkt mij een zeer degelijke en elegante beugel, al helemaal voor de prijs.

Zoals gezegd, het scherm weegt 13 kilo en heeft een VESA 200x200 bevestiging. Volgens Vogel's moet ik dan voor de EFW 8225 versie gaan. Dat beugeltje moet ongeveer €80,- kosten.
Maaar, het kleinere broertje, de EFW 8125 heeft óók een VESA 200 mount en kan een scherm tot 20 kg de lucht in houden. Volgens de specs mag je aan deze beugel een scherm tot 26" hangen.
De beugel kost de helft minder, ongeveer €45,-

Ik twijfel of ik ga voor de kleinere EFW 8125, het scherm past op de beugel, en ik hou dan geen 'onnodig' ijzer van de beugel over aan de zij- en bovenkant. Het scherm hangt dan ook dichter tegen de muur. Lijkt mij wel netter.
Volgens de specs kan de beugel mijn scherm houden

Zal ik de gok wagen en het scherm aan de kleinere beugel hangen, of op safe spelen en toch de EFW 8225 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02

mr.paaJ

generatie cmd+z

Werkt prima hoor, die inch indicatie zit er alleen voor de snelle koper. VESA maat en gewicht is belangrijk, maar dat past prima.

-
zal wel iets minder draaien omdat deze minder ver van de wand komt, daar wel even op letten.

[ Voor 27% gewijzigd door mr.paaJ op 27-06-2012 23:36 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 19:35
Ja, dat iets minder draaien had ik al begrepen ja.
Maar opzich moet dat geen probleem zijn, ik wil de TV ongeveer 20º kunnen draaien.
Dat moet wel lukken.
Ga ik voor de kleinere beugel, staat net wat netter achter de tv ben ik van mening.