• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:16
Ik heb nieuwe laptop met 630m.
Ik dacht in het begin ook even kijken of er nieuwere drivers waren voor de 630m.

En die waren er inderdaad dus mijn oude drivers er af gegooid.

http://www.nvidia.com/obj...t-301.42-whql-driver.html

En deze gedownload, die moet werken met mijn videokaart.
Maar als ik hem probeer te installeren zegt die dat die drivers geen compatible hardware kan vinden.
Mensen met een 630m die dit probleem herkennen?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:52

Nemesizz

Untouchable

Omdat sommige laptops van bepaalde merken alleen willen werken met de drivers van de fabrikant zelf (weet het iig van Sony, maar zijn nog een paar anderen met hetzelfde probleem).

Nu geef je niet aan welk merk laptop het is, maar ga iig opzoek naar de website van de fabrikant van jouw laptop en haal daar de (waarschijnlijk oude) driver weer vandaan.

Andere optie is misschien een custom driver, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde hier met een 610m. Zelfde driver. De laptop is een asus R500VD. Op de site van Asus staat niks bij de drivers. (of ik kijk niet goed natuurlijk)
Er staat ook bij de installatie info dat er geen hardware gevonden wordt. Maar op de site zelf van Nvidia kerkend ie meteen de kaart. Dat is toch vaag?!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:04
Ik weet niet of je laptop Nvidia Optimus gebruikt, in dat geval moet je eerst de laatste Intel GPU drivers downloaden en installeren, daarna de laatste Nvidia drivers downloaden en installeren.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:52

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:53:
Ik heb hetzelfde hier met een 610m. Zelfde driver. De laptop is een asus R500VD. Op de site van Asus staat niks bij de drivers. (of ik kijk niet goed natuurlijk)
Er staat ook bij de installatie info dat er geen hardware gevonden wordt. Maar op de site zelf van Nvidia kerkend ie meteen de kaart. Dat is toch vaag?!
offtopic:
Niet handig voor de TS, en misschien een beetje topic kapen maar

http://support.asus.com/D...guage=en&m=R500VD&p=3&os=

Bij select OS, Win7 selecteren (vanuitgaande, meeste laptops worden met Win7 geleverd) > VGA, en voila, staan gewoon de drivers. Zowel de Intel GPU als de nVidia GPU. Binnen een minuut gevonden ;) .

• Joostje123
IK heb een Acer laptop, en nog iets raars ontdekt.

Als ik naar C:\Nvidia\blablabla ga staat daar 301.42 als enige driver map.
En als ik naar programs and features ga staat daar 295.95.

Maar dus ik zal eerst de Intel HD Graphic 4000 moeten updaten voordat ik de 630m kan updaten?

• Dylan93
Joostje123 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:44:
Maar dus ik zal eerst de Intel HD Graphic 4000 moeten updaten voordat ik de 630m kan updaten?
Als jou'n laptop Nvidia Optimus gebruikt wel ja :)

• Joostje123
Ik weet het niet als ik zoek op optimus vind die niks in programma's als ik google zie ik dat het gaat om dat ij wisselt van grafisch kaarten wanneer nodig.

En als ik NVIDIA control panel open. Zie ik wel een optie, NVIDIA graphic processor en die staat op auto select.
Is het niet gewoon beter om deze altijd op de 630m te zetten?
Ik heb toch bijna altijd, stroom aangesloten.

Verwijderd

Joostje123 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:18:
Is het niet gewoon beter om deze altijd op de 630m te zetten?
Ik heb toch bijna altijd, stroom aangesloten.
Voor dat soort oplossingen heeft GreenPeace vast wel een gouden eikel onderscheiding.
Tuurlijk moet je dat niet uitzetten, optimus bespaart ontzettend veel stroom en het is gewoon niet verstandig om dat uit te zetten; of je nou op netstroom werkt of niet: je batterij wordt gebruikt.
Hoe minder je je batterij gebruikt hoe lang hij mee gaat, dus nee; die optie kan je niet beter op 'altijd 630m' zetten.

• Dylan93
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:22:
[...]

Voor dat soort oplossingen heeft GreenPeace vast wel een gouden eikel onderscheiding.
Tuurlijk moet je dat niet uitzetten, optimus bespaart ontzettend veel stroom en het is gewoon niet verstandig om dat uit te zetten; of je nou op netstroom werkt of niet: je batterij wordt gebruikt.
Hoe minder je je batterij gebruikt hoe lang hij mee gaat, dus nee; die optie kan je niet beter op 'altijd 630m' zetten.
Wees maar niet bang hoor, Nvidia is redelijk slim en schakelt de kaart dan ook alleen maar in bij geavanceerde programma's als games en niet bij browsen en Windows zelf :)

Overigens, ja je hebt dus Nvidia Optimus en om daarvan de drivers te updaten moet je mijn eerder geposte methode volgen, wanneer zelfs dit niet mogelijk is dan ben je afhankelijk van Acer.

• Joostje123
Ik heb de intel drivers kunnen updaten nog steeds probleem met de 630m drivers dat de hardware niet word herkend.

Op twitter heeftt een Spanjaard het zelfde probleem:
https://twitter.com/alvph...18316871127142401/photo/1

http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers
Ik heb de: Aspire V3-571G

VGA NVIDIA Stuurprogramma voor VGA 8.17.12.9555 330.9 MB 2012/03/29
VGA NVIDIA Stuurprogramma voor VGA (PhysX) 9.11.1111 30.4 MB 2012/03/29

Daar staan deze tussen van NVIDIA maar aan die versie nummer heb ik niet zo heel veel omdat NVIDA in de 295 - 300 versie nummers heeft.
Dus hoe kan ik dan weten of dit een update is, is ook al 3 maanden oud.
Dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het geen update is.

EDIT:
Heb hem toch gedownload en inderdaad is nog de oude versie op de site 295.
Dus hoelang loopt een fabriek daar ongeveer mee achter voordat die daar op komt is dat maandje wachten ofzo?

[ Voor 11% gewijzigd door Joostje123 op 28-06-2012 14:46 ]

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

• Joostje123
Dat lijkt te werken, nu even de drivers er af gooien en dan installeren.
Bedankt!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Joostje123 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:53:
Dat lijkt te werken, nu even de drivers er af gooien en dan installeren.
Bedankt!
No problem :)

Verwijderd

Nemesizz schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:32:
[...]

offtopic:
Niet handig voor de TS, en misschien een beetje topic kapen maar

http://support.asus.com/D...guage=en&m=R500VD&p=3&os=

Bij select OS, Win7 selecteren (vanuitgaande, meeste laptops worden met Win7 geleverd) > VGA, en voila, staan gewoon de drivers. Zowel de Intel GPU als de nVidia GPU. Binnen een minuut gevonden ;) .
Bedankt voor de tip maar daar was ik al geweest. ;) Die drivers staan er al op. Maar toch doet die niks. Ik zocht ook naar de 300 versie en die wordt daar niet aangegeven. Ik heb ook een Asus G73SW met GTX460. Daar net geprobeerd en ging meteen alles goed.
De melding was dus dat het installatieprogramma zegt dat ie uberhaupt geen Nvidia hardware vindt. Maar op de site zelf wordt ie meteen herkend. Dat is dus het rare.
Ik heb ook nog de link naar het n53 topic gevolgd, maar dat lijkt me dan niet de oplossing. Of zie ik dat ook weer verkeerd? Ik ben maar een heeel klein beetje thuis in computers... :$

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:08:
[...]

Bedankt voor de tip maar daar was ik al geweest. ;) Die drivers staan er al op. Maar toch doet die niks. Ik zocht ook naar de 300 versie en die wordt daar niet aangegeven. Ik heb ook een Asus G73SW met GTX460. Daar net geprobeerd en ging meteen alles goed.
De melding was dus dat het installatieprogramma zegt dat ie uberhaupt geen Nvidia hardware vindt. Maar op de site zelf wordt ie meteen herkend. Dat is dus het rare.
Ik heb ook nog de link naar het n53 topic gevolgd, maar dat lijkt me dan niet de oplossing. Of zie ik dat ook weer verkeerd? Ik ben maar een heeel klein beetje thuis in computers... :$
Dat is juist de oplossing

Verwijderd

hostler schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:24:
[...]

Dat is juist de oplossing
Dus...met driversweeper de oude eraf en dan kijken of het programma het wel herkend?!

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:40:
[...]

Dus...met driversweeper de oude eraf en dan kijken of het programma het wel herkend?!
Kan, hoeft niet per se.

Gewoon even doen zoals aangegeven, is niet moeilijk. :+

Verwijderd

nou,net de oude displaydriver eraf gehaald en 3 x geprobeerd de nieuwe erop te zetten, maar elke keer geweigerd. :'(

Wat nu?

edit; Ook de beta driver geprobeerd, maar die doet ook niks. (staat bij het installeren ook win8 in de code dus dat is ook niet verwondelijk..

edit; Maar weer versie 296 teruggezet vanaf de Asus site. Die werkt wel.

In ieder geval bedankt voor het meedenken. :)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 18:05 ]

• Joostje123
Helaas, nu eigenlijk nog steeds een probleem waarom ik zo graag mijn drivers wou updaten.
Maar dat is met de updaten nog niet verholpen.

Ik kreeg voor de update zwart scherm en dan het bericht display driver has stopped responding and has recovered.
Maar met de nieuwe drivers blijft dit bericht ook komen.
Als ik Google op het probleem lees je veel probeer een clean install.
Dat heb ik gedaan:

Drivers eraf
Safe mode
Drive sweeper
reboot
Nieuwe drivers
reboot

Maar probleem blijft zich voordoen, als ik een spelletje speel.

Wat kan ik hier mee doen?
Pagina: 1