Anoniem: 456819

Topicstarter
hey tweakersssssss,

Vandaag nieuwe onderdelen voor m'n pc binnengekregen waaronder :

-i5 3570k
-Asrock fatal1ty p67 performance
-corsair xms3 4gb RAM
-8800gts(nog mijn oude kaart, word nog geupgrade;))

Na alles geinstalleerd te hebben en hem op te starten gebeurde hetvolgende:

dr. Debug op het moederbord(display) gaf foutcode 55 aan. De foutcode betekende dat de memory niet geinstalleerd was, terwijl dit weldegelijk aangesloten was. Ook nog andere reepjes gebruikt van ocz om te kijken als mijn RAM kapot was, maar dit was niet het geval. Ik kom echter niet eens in mijn bios terecht, heel mijn scherm werkt niet en geeft geen signaal.

Ik hoor echter ook geen hoge pieptoon uit het moederbord komen als ik start zonder RAM, terwijl dit normaal wel zou moeten zijn(luidspreker is aangesloten).

dingen die ik heb geprobeerd zonder resultaat:

-bios bat eruit gehaald
-CMOS gecleared
-Andere RAM
-cable check
-andere voeding
-andere CPU

Nu heb ik de vraag, is dit een gevalletje RMA of hebben jullie nog tips?

alvast bedankt!

Djael

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 456819 op 27-06-2012 21:44]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
En je bios, ondersteund die de 3570k ?

Topicstarter
eigen bios is nog oud, die moet nog geflashed worden( heb nieuwe CPU er in zitten en moederbord is al een jaar op de markt dus die ondersteunt het mobo nog niet!)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:30
Dus voor dat we verder gaan eerst je bios flashen.

Gigabyte B360M D3H, Intel i7-8700, 4Gig x 2 DDR4 2400, Samsung PM951 NVMe, Crusial M500 & 2 x 1TB, Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming, Fractal Design Define Mini C, LG 24EA53 & Iiyama Prolite B2783QSU, Epson Workforce WF-3620

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

en ondersteunt je mobo het geheugen wel?

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ook meegemaakt dat het systeem niet wilde booten met de i5 3570k, maar dan met een ander type Asrock moederbord. Na alles aangesloten te hebben draaiden de fans die aangesloten waren wel, maar verder gebeurde er niets, geen boot en geen beeld.
Het booten zonder geheugen resulteerde wel in een foutmelding (beep code) wat mij eigenlijk aangaf dat het moederbord zeer waarschijnlijk wel oké was maar dat het bios nog niet geschikt was voor de spiksplinternieuwe i5 3570k. Een boot met een ouder type CPU ging probleemloos en na een succesvolle flash ging de i5 3570k ook als een trein.

Testing, one, two ...

Topicstarter
Helemaal top, morgen word hij terug gebracht en kijken ze na of hij stuk is of niet(aangezien geen beep niks) en is hij goed dan gaan ze hem voor me flashen en zou hij het moeten doen! Wat jij hebt gehad hardware lover heb ik nu precies ook, alleen ik dus geen beep haha.

Topicstarter
VasZaifsev : ja past er op :)!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:08
Waarom een p67 chipset? En niet een Z77?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 456819 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:04:
Helemaal top, morgen word hij terug gebracht en kijken ze na of hij stuk is of niet(aangezien geen beep niks) en is hij goed dan gaan ze hem voor me flashen en zou hij het moeten doen! Wat jij hebt gehad hardware lover heb ik nu precies ook, alleen ik dus geen beep haha.
Zit er wel een beepertje op je moederbord zodat deze het ook kan laten horen? Soms leveren ze die dingen los mee of heb je de aansluiting naar de case-speaker net omgedraaid zitten (+/- omgedraaid). Niet dat de piepjes het probleem voor je oplossen, wat jij morgen laat gebeuren is het meest verstandige in dit geval.

Testing, one, two ...

Dat het past wil niet altijd zeggen dat het werkt. Pak de QVL van het moederbord er eens bij en kijk of dit geheugen erbij staat. Pak voor de zekerheid geheugen dat op de QVL staat als je gaat testen waar de fout zit.

Topicstarter
Bedankt allemaal, ze gaan hem of repareren wanneer hij defect is of ze sturen me een nieuwe toe! Ook word hij direct geflashed! Ze hadden het erg druk bij Afuture zelf, dusss ik hoop hem dit weekend nog binnen te krijgen!

nogmaals bedank voor jullie hulp!
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee