Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Studie Laptop €800,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Over een tijdje ga ik beginnen met de opleiding ''Communication and multimedia design''. Hierbij word veel gebruik gemaakt van computers en dus is een laptop verplicht. Ik heb zelf veel gezocht naar sterke laptops, het liefste van Asus. Alleen kom ik dan telkens boven de 800-800 euro uit. Onder de 800 of net ietsje erboven moet er toch ook wel een goede/sterke notebook zijn?

Deze heb ik zelf nog gevonden.
http://www.laptopshop.nl/...91/asus-a55vd-sx029v.html
De A55VD heeft alleen 4 gig ram en niet zo'n beste resolutie. Misschien is er wel geen notebook, met wat ik wil voor die prijs. :F

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Alle MS programma's dus Word, Powerpoint etc. Bewerkingsprogramma's zoals Photoshop, Sony Vegas etc. Verder natuurlijk internet, films kijken en de resterende standaard dingetjes. :)

Wat mag je laptop gaan kosten?
Het beste zou 800 of eronder zijn.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal deze laptop vaak me naar school moeten nemen. Hij moet dus niet super zwaar zijn, maar mag best wat wegen. In een tas is het toch niet zo zwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus. Omdat Asus vaak de betere kwaliteit producten levert. Andere betrouwbare merken mogen ook.

Uitbreidingsmogelijkheden zouden fijn zijn, zodat ik er later mss nog een SSD in kan zetten. ;)

Mvg,

Duco

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
1. Heb je al gekeken of jouw universiteit een laptop programma heeft ?
2. Wat zijn de eisen waar de laptop aan moet voldoen ?

Verwijderd

Topicstarter
justahuman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:58:
1. Heb je al gekeken of jouw universiteit een laptop programma heeft ?
2. Wat zijn de eisen waar de laptop aan moet voldoen ?
Dat zou mooi zijn, maar dit is niet het geval bij mijn school.

- In ieder geval een i5, maar beter zou een i7 QM zijn.
- Een sterke videokaart omdat ik met veel zware programma's moet werken.
- 6 Gig ram of meer
- 15.6 inch
- 500 GB of meer HDD

• Jell0zz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-04-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:04:
[...]

Dat zou mooi zijn, maar dit is niet het geval bij mijn school.

- In ieder geval een i5, maar beter zou een i7 QM zijn.
- Een sterke videokaart omdat ik met veel zware programma's moet werken.
- 6 Gig ram of meer
- 15.6 inch
- 500 GB of meer HDD
die RAM kan je er meestal zelf ook nog wel bij zetten, scheelt een boel als je nog kunt configureren (Dell bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
De Asus N53's lijken me erg goed en nog mooi ook. Die ga ik ff verder checken. Thnx :)

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 10:48
Is deze niet iets? Ik heb hem ook net een paar dagen (de i5 versie €600) pricewatch: Lenovo IdeaPad Z580
De i7 versie kost precies 800 euro. Het enige nadeel is wel nog steeds de resolutie maar ik denk dat het heel moelijk is een full hd schermpje erbij te vinden voor die prijs.

Verwijderd

De N53 valt vrij hard tegen. Het scherm is matig (maar nog steeds bovengemiddeld), net als de accuduur. Het gewicht en toetsenbord zijn slecht. Wat er verder voor die prijs is geen idee.
Heilige Kaas schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:42:
Is deze niet iets? Ik heb hem ook net een paar dagen (de i5 versie €600) pricewatch: Lenovo IdeaPad Z580
De i7 versie kost precies 800 euro. Het enige nadeel is wel nog steeds de resolutie maar ik denk dat het heel moelijk is een full hd schermpje erbij te vinden voor die prijs.
Inspiron 15R SE is €714 met 1080p en i5, €795 met i7 en 1080p. Misschien nog goedkoper met epp truuk.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:45:
De N53 valt vrij hard tegen. Het scherm is matig (maar nog steeds bovengemiddeld), net als de accuduur. Het gewicht en toetsenbord zijn slecht. Wat er verder voor die prijs is geen idee.

[...]

Inspiron 15R SE is €714 met 1080p en i5, €795 met i7 en 1080p. Misschien nog goedkoper met epp truuk.
Ik heb veel negatieve verhalen over Dell gehoord dus kweetnie of ik een laptop van hun zal kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Heilige Kaas schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:42:
Bij mediamarkt? Die zag ik ook op een reclame herinner ik me. :P
Deze is alleen niet uit te breiden met een SSD volgens mij? Maarja dan kom je mijn budget weer tegen die dat tegenhoudt. Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe?

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:39
Ik weet uit ervaring dat er op deze opleidingen veel Mac's worden gebruikt en dat de uitleg ook vaak Mac-based is. Misschien een idee om daar naar te kijken?

Verder is het natuurlijk ook wel fijn om +- 7 uur batterij te hebben op je laptop, bij bijv een macbook air of pro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:47:
[...]

Ik heb veel negatieve verhalen over Dell gehoord dus kweetnie of ik een laptop van hun zal kopen.
Elk merk verkoopt goede en slechte laptops, dat zegt niet zo veel.

Verwijderd

Ik hoor juist veel positiefs over Dell en gebruik zelf 2 Dells naar volle tevredenheid.

Verwijderd

Topicstarter
yeehaw schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:02:
Ik weet uit ervaring dat er op deze opleidingen veel Mac's worden gebruikt en dat de uitleg ook vaak Mac-based is. Misschien een idee om daar naar te kijken?

Verder is het natuurlijk ook wel fijn om +- 7 uur batterij te hebben op je laptop, bij bijv een macbook air of pro.
Ja dat zag ik ook. Mac is daar echt een soort standaard. Mac's zijn heel erg duur daarom kan ik die niet kopen. :-(

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Als het goed is krijg je edu korting bij het kopen van een mac omdat je 18+ bent en gaat studeren. Het is niet veel maar het is in iedergeval goedkoper dan rechtstreeks uit de winkel. Je kan ook kijken of je ergens een oudere generatie kan kopen voor een lagere prijs.

Verwijderd

Dan betaal je alsnog €2000-ish voor een goede macbook. Persoonlijk vind ik de MBP een faal vanwege de achterlijk lage resolutie, en de air is een goed apparaat. Maar sinds asus de zenbook drastisch heeft verbeterd vind ik de keuze voor de air een stuk moeilijker. Tenzij je perse een mac wilt ben je imo beter af met een windows notebook in dit prijssegment.

• SheepSayMeh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 21:27
Ik zit in dezelfde situatie als jij. Ik zit zelf te twijfelen tussen een Dell inspiron 15R SE, en de vaio S13.
De vaio heeft een goeie accuduur, vooral omdat je tot 2 juli 50% korting krijgt op een extra grote accu, die de accutijd verhoogt naar 15 tot 16 uur (wat ik zelf met een korreltje zout neem.). De configuratie die ik op het oog heb, heeft een scherm met een resolutie van 1600x900 en een redelijke grafische kaart (gtx640m). Deze configuratie heeft echter maar 4gb intern geheugen en een 500 gb hdd. Ik zit er zelf aan te denken om die later te vervangen.

Met 10% studenten korting en 5% waardebon korting is kan je de vaio krijgen voor om en nabij de 900 euro.

Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Wit
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M 1GB
Batterij met lange levensduur

Maar ja. De Dell inspiron lijkt zo'n goede deal. De reviews die ik kan vinden zijn redelijk positief.
Hij is echter niet zo draagbaar (zwaar, lage accutijd) als de vaio.

Verwijderd

Topicstarter
SheepSayMeh schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:47:
Ik zit in dezelfde situatie als jij. Ik zit zelf te twijfelen tussen een Dell inspiron 15R SE, en de vaio S13.
De vaio heeft een goeie accuduur, vooral omdat je tot 2 juli 50% korting krijgt op een extra grote accu, die de accutijd verhoogt naar 15 tot 16 uur (wat ik zelf met een korreltje zout neem.). De configuratie die ik op het oog heb, heeft een scherm met een resolutie van 1600x900 en een redelijke grafische kaart (gtx640m). Deze configuratie heeft echter maar 4gb intern geheugen en een 500 gb hdd. Ik zit er zelf aan te denken om die later te vervangen.

Met 10% studenten korting en 5% waardebon korting is kan je de vaio krijgen voor om en nabij de 900 euro.

Intel®Core(TM)i5-3210M, 2,5GHz
Legitieme Windows® 7 Home Premium
Wit
500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1333 MHz DDR3-SDRAM
DVD-station
33,7 cm LCD, 1600x900+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M 1GB
Batterij met lange levensduur

Maar ja. De Dell inspiron lijkt zo'n goede deal. De reviews die ik kan vinden zijn redelijk positief.
Hij is echter niet zo draagbaar (zwaar, lage accutijd) als de vaio.
Ze hebben beiden wel dual core cpu's, een quad core is vaak beter voor het zwaardere werk. Als ik jou zou ik de Dell kiezen aangezien die een 1920x1080 resolutie heeft en gelijk al 8 gig ram. Bespaart weer wat schroef werk.

Verwijderd

Is medion ook goeie kwaliteit, kan bijna geen reviews vinden

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11 14:06
De Erazer wel, Akoya niet zo...

Verwijderd

Topicstarter
De Asus N55SF ziet er echt ziek uit :P
Ik ga die daar ook wat reviews van lezen nu d:)b

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 14:58:
[...]

De Asus N55SF ziet er echt ziek uit :P
Ik ga die daar ook wat reviews van lezen nu d:)b
Ik vind het over algemeen maar een matige laptop, voornamelijk erg gevoelig voor slijtage..
Ook kan ik me helemaal niet vinden in dat lijstje van hierboven, grotendeels allemaal Sandy Bridge...

De beste laptops op dit moment die je kunt aanschaffen met een Ivy Bridge setup zijn gewoon:
Sony S13/SonyS15 en de Asus N56..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:13:
[...]

Ik vind het over algemeen maar een matige laptop, voornamelijk erg gevoelig voor slijtage..
Ook kan ik me helemaal niet vinden in dat lijstje van hierboven, grotendeels allemaal Sandy Bridge...

De beste laptops op dit moment die je kunt aanschaffen met een Ivy Bridge setup zijn gewoon:
De N56 heb ik naar gekeken maar die zit bijna 100 euro over m'n budget heen maar het zou wel de beste keuze zijn ja. T zou wel kunnen though

• bladerash
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:13:
[...]

vind er maar één voor onder de 800 euro met full-hd scherm.

ze zitten allemaal erboven:

pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V

pricewatch: Asus N56VM-S4050V

Verwijderd

Topicstarter
bladerash schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:25:
[...]

vind er maar één voor onder de 800 euro met full-hd scherm.

ze zitten allemaal erboven:

pricewatch: Asus N76VM-V2G-T1023V

pricewatch: Asus N56VM-S4050V
Idd daar was ik al bang voor voordat ik dit topic begon.
Als t niet anders kan moet ik maar wat meer uitgeven. Kzit alleen met wat ouders beneden die het niet leuk vinden dat ik zoveel uitgeef aan een laptop lol

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 15:28 ]

• Vinand
http://www.sony.nl/product/vn-s-series

Kijk anders naar de S series, dan heb je een uitstekende machine die ook nog eens uitblinkt in koeling en performance onder stress. Die zijn met studentenkorting ook nog iets goedkoper te krijgen dan je in die linkjes ziet.
Voordeel S: Stukken lichter en compacter
Voordeel Asus N56/76: Betere specs/prijs (scheelt niet veel, maar wel als je waarde hecht aan de GPU)

Kwaliteit en afwerking is bij beide modellen meer dan uitstekend.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• bladerash
Die sony's zijn standaard met intel HD graphics... Word je niet blij van.
Als je er een gpu in stopt betaal je al gauw +100 euro..

• Vinand
bladerash schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 15:38:
Die sony's zijn standaard met intel HD graphics... Word je niet blij van.
Als je er een gpu in stopt betaal je al gauw +100 euro..
Er staat niet in dat die gaat gamen, en alsnog is de HD4000 een meer dan redelijk chipset voor bijna al het overige werk (tevens kun je zelf redelijk gamen met de HD4000 als je geen zware graphics eisen hebt...)

Hij wil hem graag meenemen zo te zien, dan is de Vaio S15 naar mijn idee de beste laptop om te nemen. Dan heb je tevens ook een IPS full HD scherm, redelijke Ivy Bridge Chipset, goede toetsenbord en touchpad en een gewicht onder de 2kg + een goede accuduur... Wil je meer dan dit? Dan moet je gewoon meer betalen of zwar concessies doen op gewicht, kwaliteit, koeling, scherm, toetsenbord etc. etc. etc.

• bladerash
15,5 inch en een gewicht onder de 2kg? Het is toch zeker geen ultrabook...

Vergelijk die Vaio S15 van 820 euro maar hier eens mee:
pricewatch: Asus X5MSV-S1783V

Let vooral op het prijsverschil.. Dat zou dus de meerwaarde van de ivy bridge blijkbaar moeten rechtvaardigen..
Voor de rest is zowel gpu&hd in de sony minder dan die van de asus..

Verwijderd

Topicstarter
bladerash schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:03:

Let vooral op het prijsverschil.. Dat zou dus de meerwaarde van de ivy bridge blijkbaar moeten rechtvaardigen..
Wat zou de verstandigste keuze zijn.

Ik moet gedurende 4 jaar veel gebruik maken van editing software, photoshop, dreamweaver, sony vegas etc.
Daarom wilde ik een sterke gpu en cpu. Maar aangezien de GT 630M eigenlijk niet zoveel verschild van de GT 540M is de Asus X5MSV-S1783V bijna hetzelfde als de N56, het prijskaartje is alleen wat leuker om naar te kijken. De ram zal ik nog wel moeten upgraden though. Is de quadcore i7, zoals in de N56 beter/noodzakelijk dan de i5 dual om alles soepel te kunnen draaien?

Stel ik upgrade het ram, is de Asus X5MSV dan de laptop to get of toch de N56?

• Vinand
bladerash schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:03:

En dat is een Rebrand van de Asus N53... Die een hele zwakke en matige laptop is.
- Toetsenbord heeft ernstige flex, van slechte kwaliteit,
- Scherm is slecht voor een Full HD VS de uitstekende IPS Full HD scherm van de vaio S15
- Accuduur is erg slecht
- Gewicht en formaat is echt veel hoger, scheelt ruim een kilo, en het formaat is ook geen hele stuk groter en breder
- Vaio S15 is geen ULV/ultrabook maar gewoon een Full Voltage laptop... die tevens erg compact is gemaakt.,

Verwijderd

Topicstarter
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:46:
[...]

En dat is een Rebrand van de Asus N53... Die een hele zwakke en matige laptop is.
- Scherm is slecht voor een Full HD VS de uitstekende IPS Full HD scherm van de vaio S15
- Accuduur is erg slecht
- Gewicht en formaat is echt veel hoger, scheelt ruim een kilo, en het formaat is ook geen hele stuk groter en breder
- Vaio S15 is geen ULV/ultrabook maar gewoon een Full Voltage laptop... die tevens erg compact is gemaakt.,
Batterijduur is wel erg belangrijk. Ik weet niet hoe die is bij de N56? Tis alleen jammer dat je 100 extra moet betalen bij de S13 al wil je een goede gpu. Voor veel editing is dat wel belangrijk.

• bladerash
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:38:
[...]

Wat zou de verstandigste keuze zijn.

Ik moet gedurende 4 jaar veel gebruik maken van editing software, photoshop, dreamweaver, sony vegas etc.
Daarom wilde ik een sterke gpu en cpu. Maar aangezien de GT 630M eigenlijk niet zoveel verschild van de GT 540M is de Asus X5MSV-S1783V bijna hetzelfde als de N56, het prijskaartje is alleen wat leuker om naar te kijken. De ram zal ik nog wel moeten upgraden though. Is de quadcore i7, zoals in de N56 beter/noodzakelijk dan de i5 dual om alles soepel te kunnen draaien?

Stel ik upgrade het ram, is de Asus X5MSV dan de laptop to get of toch de N56?
Office, internet & htk gebruik belasting de cpu vrijwel niet..
Photoshop & sony vegas hebben meer aan gpu acceleratie dan aan extra cpu cores..

Ik zou zeggen, hou die 200~250 euro op zak, kan je veel leuke dingen mee doen..
Je krijgt veel laptop voor weinig geld:

http://www.notebookcheck.nl/Asus-N53-serie.37486.0.html

YouTube: asus n53sv

''I've had mine for a couple of months now, and I can tell you this: It's ridiculously cheap for the amount of hardware you get, it stays surprisingly cool no matter what games I play on it, it's sturdy as hell, it's lighter than you'd think, and the sound from that B&O speaker is unlike anything I've ever heard on a laptop. The only downside is the lack of a real bass speaker, but that's really just a minor thing.
Definitely recommendable!''
Vinand schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 16:46:
[...]

- Accuduur is erg slecht
Sony vaio is gewoon te duur, ze denken dat ze apple zijn. Daartussen zit echter nog geen groot imago verschil.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heeft de Vaio S15 ook zijn koeling achter het scharnier van het beeldscherm zitten net als zijn kleinere broertjes?

Als ik zo op google rondkijk wel...lompste idee ooit

Bij een beetje belasting staat de koeling al te loeien als een stofzuiger, op het werk hoor ik ze overal bovenuit terwijl alle laptops dezelfde demo afspelen 8)7

• bladerash
Nog even over de accuduur:
http://nl.hardware.info/p...s1783v#tab:testresultaten

De asus haalt hier 3 uur bij stresstest onder 3Dmark en 5,5 uur batterymark reader test..''werkelijk getest''

Sony haalt daarbij tot 6,5 uur bij stamina-modus en tot 4,5 graphics-modus en die graphics-modus is met Intel HD4000 graphics en stelt dus weinig voor. ''In theorie''

Verwijderd

Da's met een i5. En ik zie een budget dell met hetzelfde schermformaat, een i7, en een kleinere accu hoger scoren... Voor accutesten moet je HWI en notebookcheck echt met een korrel zout nemen, alleen anand lijkt consistent te testen. En daar scoort de laatste generatie erg goed:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph5722/45440.png
306 minuten. Da's meer dan de oude recordhouder in dit segment, de XPS 15, die ook nog eens een grotere accu had.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, lastig...
Pagina: 1