vraagje over muziek luisteren via één oortje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07 08:20
Via mijn mobieltje wil ik muziek luisteren via één oortje zodat ik de mensen uit mijn omgeving goed kan horen als ze me aanspreken.Zijn hier speciale mono oortjes voor?. Heb wel mono headsets gezien ,zijn deze geschikt voor mijn doeleind? en mis ik veel geluiden als ik alleen het linker of rechter kanaal oortje gebruik?

mvg Henry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee een mono headset sluit een een kanaal letterlijk kort. de meeste apparaten kunnen er wel tegen, maar toch.

Nee je mist niet veel, gewoon doen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 22:13

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Njah niet veel missen, ik vind het met bepaalde muziek best irritant vooral als er veel gebruik wordt gemaakt van Stereo effecten.
Ik kan op mijn mobiel de balans instellen, als je die naar het oortje 'schuift' is het opgelost natuurlijk.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:49
Met een iPod Nano (G5 dacht ik) kon je het instellen om de muziek als mono af te spelen. Hoe het bij andere toestellen zit weet ik niet echt.

Wat ook wel mogelijk is, is een convertor te kopen/maken die de omzetting doet (op ebay zie ik er een paar staan voor een paar euro).

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Hoewel meestal alle geluiden zowel links als rechts te horen zijn, is stereo bedoeld om links en rechts een ander geluid te krijgen. Ik ken wel enkele nummers waarbij je dan een deel van de muziek gaat missen. Best zou zijn om het signaal van zowel het linker als het rechterkanaal te combineren en naar 1 oortje door te sturen.

En nu het objectieve gedeelte
Dat gezegd zijnde, waarom zou je zoiets willen doen? Ik vind het eerlijk gezegd redelijk onbeleefd om naar je muziek te blijven luisteren als iemand je aanspreekt. Je concentratie gaat nooit ten volle naar je gesprekspartner(s) gaan. Als niemand je aanspreekt zie ik ook het nut niet in van omgevingsgeluiden op te vangen.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

fish schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:52:
Nee een mono headset sluit een een kanaal letterlijk kort. de meeste apparaten kunnen er wel tegen, maar toch.

Nee je mist niet veel, gewoon doen
Nee hoor, een jack plugje bestaat meestal uit 3 delen, aarde onderaan en daarboven 2 gescheiden signalen, anders zou je links en rechts ook niet kunnen onderscheiden.
Een mono plug heeft dus alleen een aarde en maar 1 aansluiting om het signaal op te pakken.

http://www.headsetshop.nl.../322?1146=3548&4376=13236

Afbeeldingslocatie: http://static.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/reloop_haakse_jack_plug_ergonomic.jpg

versus:

Afbeeldingslocatie: http://djdj.nl/cat/l/ne10233.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja dus sluit je 1 kanaal kort naar massa je ziet toch dat het "middelste" stuk op de mono plug nu verbonden is met de massa aansluiting :?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:49
De uitgang van muziekspelers zijn toch stroombronnen, en dus kortsluitvast?
Hij zal enkel op dat ene kanaal zo goed als maximaal belast zijn, dus een minder hoge batterijduur.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-07 08:20
Big Womly schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:58:
Hoewel meestal alle geluiden zowel links als rechts te horen zijn, is stereo bedoeld om links en rechts een ander geluid te krijgen. Ik ken wel enkele nummers waarbij je dan een deel van de muziek gaat missen. Best zou zijn om het signaal van zowel het linker als het rechterkanaal te combineren en naar 1 oortje door te sturen.

En nu het objectieve gedeelte
Dat gezegd zijnde, waarom zou je zoiets willen doen? Ik vind het eerlijk gezegd redelijk onbeleefd om naar je muziek te blijven luisteren als iemand je aanspreekt. Je concentratie gaat nooit ten volle naar je gesprekspartner(s) gaan. Als niemand je aanspreekt zie ik ook het nut niet in van omgevingsgeluiden op te vangen.
het is bedoeld voor muziek op de achtergrond ,vergelijk het met bijv. een café daar klets je ook met een muziekje op de achtergrond,maar dan in huishoudelijke kring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als het goed is zou een kabeltje als dit een tot mono samengevoegd signaal op beide kanalen van een stereo hoofdtelefoon moeten geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.discountonline.be/images/PHOTO15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Malantur schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:16:
De uitgang van muziekspelers zijn toch stroombronnen, en dus kortsluitvast?
Hij zal enkel op dat ene kanaal zo goed als maximaal belast zijn, dus een minder hoge batterijduur.
Meestal zijn dat soort uitgangen idd wel korstsluitvast, dat zei ik ook al in iets andere woorden boven. maar je geeft dus toe dat het wel kortsluit. gelukkig

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:32

Sharky

Skamn Dippy!

fish schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:02:
ja dus sluit je 1 kanaal kort naar massa je ziet toch dat het "middelste" stuk op de mono plug nu verbonden is met de massa aansluiting :?
Ervan uitgaande dat de massa onderaan zit is dit niet het geval?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

massa is het grootste vlak op die plug

Afbeeldingslocatie: http://www.sc-3000.com/images/stories/articles/accessories/sr-1000/sc3000-sr1000_plugs.jpg

[ Voor 63% gewijzigd door Fish op 28-06-2012 00:53 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:53
Als je een android mobieltje hebt, kan je Poweramp installeren.
Die kan het uitgangssignaal naar mono mixen. (google was my friend)
Pagina: 1