As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.
[ Voor 61% gewijzigd door LethalInnocence op 27-06-2012 18:39 ]
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
De scharnieren die de sensor doen trillen hebben wat olie nodig, wat WD-40 achter je sensor spuiten en dan zou dit opgelost moeten zijnTsiisSkaaf schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:53:
Bij het scherpstellen zijn geen piepjes te horen. Het zijn alleen hoge piepjes bij het sensorreinigen.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Dankje, morgen eens proberen!LaurentS schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:15:
[...]
De scharnieren die de sensor doen trillen hebben wat olie nodig, wat WD-40 achter je sensor spuiten en dan zou dit opgelost moeten zijn
Mag ik jou de rekening sturen van het repair centrum?
De sensor wordt namelijk gereinigd met ultrasoon geluid
De meeste mensen horen niks boven de 16kHz, maar sommigen horen nog prima tot de 20kHz. Misschien reinigt die sensor op 18kHz ofzo?
Can you hear your ultrasonic sensor cleaner working?
This too shall pass
Ploink legt dit al uit
Verwijderd
Ik hoorde het bij mijn 450d en huidige 60d ook, alleen ze zijn dermate hoog dat ik me kan voorstellen dat niet iedereen het hoortPhilipsFan schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 00:07:
Hier een 5DII en ik hoor het ook. Korte sjirpende geluidjes. Lijkt me wel normaal.
Verwijderd
Ik hoor dit geluid al vanaf het begin bij mijn 7D. Bij me vorige camera hoorde ik het niet maar die had geen sensor cleaning
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 08:36 ]
Dan kunnen we zonder zorgen op vakantie.
Het vreemde blijft dat het nog niet eerder opgevallen is en dat onze andere 50D het niet heeft.
Het maakt niet uit in welke positie de camera gehouden wordt, maar zal kan het nog eens controleren. Het is geen rammel maar een hoog piepje bij het begin van het reinigen en een piepje op aanhet eind.Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 08:02:
...
Toen ging het om de sensor die meld of je camera horizontaal of verticaal staat.
Verwijderd
Omdat je expliciet aangeeft dat het bij het begin en het einde van de reiniging is, zou ik inderdaad eens gaan kijken naar de instellingen van jullie camera's die op andere momenten piepjes genereren en kijken of dat allemaal hetzelfde staat.
Verwijderd
Oh, maar dat heeft hier niks mee te maken hoor. Wat ik bedoel is dat in dat andere topic ook iemand was die geluidjes hoorde die gewoon bij de camera horen.TsiisSkaaf schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:34:
[...]
Het maakt niet uit in welke positie de camera gehouden wordt, maar zal kan het nog eens controleren. Het is geen rammel maar een hoog piepje bij het begin van het reinigen en een piepje op aanhet eind.
In dat geval ging het om een sensor/metertje die wist in welke positie de camera stond. Bij jouw gaat het om de sensor voor foto's van de camera.