USB wireless ontvanger vindt netwerk niet.Mijn laptop wel...

Pagina: 1
Acties:

• Stab
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik zit hier op een kantoor en deel mijn internetconnectie met de collega's.

Mijn laptop heeft een ingebouwde wireless ontvanger en die vindt ons netwerk prima. Nu heb ik voor een dekstop PC hier zojuist een Sitecom wireless ontvanger USB stick gekocht, de USB Micro Adapter 300n x2.

Nu krijg ik wel een aantal netwerken gevonden met die stick, maar niet het netwerk waar mijn laptop ook op zit. Ze staan nu naast elkaar...

Ik heb bewust een iets duurdere gekocht omdat deze een dubbele ontvanger heeft voor een groter / beter bereik. Het zal toch niet zo zijn dat deze 10 jaar oude goedkope Toshiba laptop een betere ingebouwde wireless ontvanger heeft?

Zoekt hij op verkeerde frequenties ofzo? Of wat zou hier aan de hand kunnen zijn?

Dank voor het meedenken!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat voor router / access point heb je? Wordt het SSID wel gebroadcast?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Een laptop heeft een antenne rondom het scherm zitten, dat maakt het dat een héle goede ontvangst heeft. Vele malen beter dan een klein stickje.

Dus ja, dat zal wel zo zijn. Eventueel kan je een usb stick kopen waar je ook een externe antenne op aan kan sluiten, misschien werkt het dan wel. Andere oplossingen zijn ethernet over het stroomnet of een kabel trekken.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Stab
CodeCaster schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:40:
Wat voor router / access point heb je? Wordt het SSID wel gebroadcast?
Sorry ik ben een n00b op dit betreft. Ik kan zo even gaan kijken, zit hier sinds deze week in een nieuw (oud) kantoorpand.
Maar waar moet ik dan op letten?

Al onze laptops vonden het draadloos netwerk direct. Kwam gewoon meteen in de lijst erbij...

Bedankt voor je hulp!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Al onze laptops vonden het draadloos netwerk direct. Kwam gewoon meteen in de lijst erbij...
Dan wordt het SSID in ieder geval gebroadcast, als ze het netwerk tenminste niet al geregistreerd hadden staan.

Je zal moeten controleren of de stick het type netwerk van de router ondersteunt, dus A/B/G/N, frequentie, enzovoorts.

Probeer de stick eens op een laptop en hou die naast de router, wordt het netwerk dan wel gevonden (wel eerst even de onboard netwerkkaart uitschakelen :+)?

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 27-06-2012 16:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Stab
CodeCaster, die laptop hier heeft wel eens problemen met zijn ingebouwde wireless ontvanger en pas kon ik hem niet eens meer inschakelen, dus dat ga ik nu liever even niet testen :)

Ik zat net in apparaatbeheer van de wireless stick en daar kon ik een aantal wireless modes selecteren. Hij stond al op IEE 802.11b/g/n
Alleen A staat er dus niet bij :P

De overige modes gaven geen betere resultaten. Zijn er nog meer settings waar ik mee kan spelen?

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:06
Dat a er niet bij staat zal wel zijn omdat de stick geen 5 ghz kan ontvangen. Lijkt me geen probleem, je zult toch wel een 2.4 ghz netwerk hebben.

Werkt het wel als je wat dichter bij de router in de buurt zit/als je de stick in een andere computer plugged?
De onboard netwerkkaart kun je natuurlijk ook softwarematig uitschakelen via de control panel. Of heeft je laptop daar ook moeite mee?.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:08

Garyu

WW

Eerst op een andere PC proberen, dan weet je beter waar het probleem zit. Als het op een andere PC ook niet werkt, dan is zeer waarschijnlijk de stick het probleem. Het liefst een PC met een heel andere configuratie :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Stab
Ik heb de stick zojuist toch op de laptop geprobeerd en de interne wireless ontvanger uitgezet. De laptop vindt dan, met stick, ons netwerk wel...

Zowel de laptop als de PC gebruiken Windows XP en zijn ongeveer even oud... Wat kan het nog meer zijn?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:50
Kijk eens of het wireless netwerk niet op kanaal 12 of 13 zit. Misschien gebruik je geen Europese driver maar een Amerikaanse en dan vallen kanaal 12 en 13 automatisch weg :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Stab schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 17:37:
Ik heb de stick zojuist toch op de laptop geprobeerd en de interne wireless ontvanger uitgezet. De laptop vindt dan, met stick, ons netwerk wel...

Zowel de laptop als de PC gebruiken Windows XP en zijn ongeveer even oud... Wat kan het nog meer zijn?
Dan zul je de settings van het netwerk handmatig moeten invoeren; de laptop heeft die settings al goed staan, de andere computer niet. Waarschijnlijk dus ook SSID verborgen op de router ;)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
SG->NT
Pagina: 1