Toon posts:

PC loopt vast, dode videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem, na het opstarten loopt de pc na enkele minuten compleet vast (bevriest) muis reageert ook niet meer. Dit gaat soms gepaard met een rode geblokte lijn bovenin het scherm, en soms ook niet.

Opstarten in veilige modus, geeft geen enkel probleem. Ik heb via msconfig alle opstart items gestopt zonder resultaat.

Ik heb rond gezocht op het web en begrijp dat het mogelijk een hardwareprobleem is (geheugen, videokaart, harddisk).

Ik heb een nieuwe driver voor de grafische kaart geïnstalleerd, waarna hij het wat langer deed, om vervolgens weer vast te lopen. Ook heb ik de pc en videokaart schoongemaakt, zonder enig resultaat.

Is de videokaart overleden? (de fan werkt nog)

Ik weet niet welke specs jullie nodig hebben voor een reactie...

NVIDIA GeForce 7900 GS
windows XP home ed. sp3

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

een 7900 is wel aardig oud ja dus ik denk dat deze defect is.
en dat de fan nog draait, maakt helemaal niks uit.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
De complete kast en alles daarin is zo'n 5 jaar oud. Is het dan aan te raden enkel de videokaart te vervangen?

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Het kan de video kaart zijn, kan ook nog steeds wat anders ook zijn,
Maar vervangen kan, 5 jaar is een mooi leeftijd voor een pc om vervangen te worden, zeker omdat het mogelijk ook iets anders kan zijn.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

inderdaad, na 5 jaar vind ik het wel een leuke tijd om afscheid te nemen van je oude beestje.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Die hele PC is geen upgrade meer waard, veels te langzaam geworden.
Koop anders 2e hands een HD 5770. maar voor dat geld heb je al bijna een complete PC die sneller is 2e hands...... you know what I talk about? }:O

[ Voor 55% gewijzigd door A87 op 28-06-2012 11:30 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1