Toon posts:

Nieuwe monitor, slechte kwaliteit sommige afbeeldingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een nieuwe monitor gekocht, een lg e2541t, maar het lijkt wel alsof somige afbeeldingen bijv op Facebook in slechte kwaliteit worden weergegeven. Ik heb de monitor aangesloten via dvi op mijn sapphire hd 6850 1gb en catalylist is up to date (12.4). Verder is alles scherp zoals de wallpaper en overige applicaties. Het lijkt er vooral op dat kleine miniatuur weergaven binnen FB en banners op websites slechter worden weergeven. Zou dit aan een driver kumnen liggen? Er zat nog wel een driver cd bij mijn scherm, maar ik neem aan dat hij zijn pnp driver krijgt via Windows 7?

Hopelijk kan iemand helpen of een tip geven. :)

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Driver voor monitor zelf kan zin hebben. Aangezien vaak ook een kleuren profiel meegeleverd word.

Het kan zijn dat de banners geschaald worden naar een bepaalde grote. En als jij een veel hogere resolutie heeft dan de default van de site kan het zijn dat die er op achteruitgaan kwa kwaliteit.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

is allemaal compressie gedoe. ben je overgestapt naar een groter scherm?
ik heb ongeveer hetzelfde, 1080p plaatjes als jpg hebben lelijke blokken rond de randen, waar .png het veel beter doet. dit komt puur door de compressie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hiervoor een 25" lcd gehad dus dezelfde grootte ;) Ik heb inderdaad ook blokkerige randen rondom lijntjes etc en alleen bij gecompreseerde foto's. Volledige foto's zijn haarscherp :) Mijn oude scherm had het ook een beetje maar toen viel het niet zo op.

Verder lijken de kleuren etc allemaal goed te zijn ingesteld, 32 bits en 60hz op 1080p.

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Wellicht dat nou je monitor goed genoeg is om te zien hoe slecht de plaatjes eruit zien.

De enige technische reden die ik zo kan verzinnen is dat je Windows DPI setting niet op de standaard instelling staat. De browser ziet vervolgens dat je graag de dingen groter ziet en rekt de boel op.

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
De DPI settings staan goed. Ik denk dat het gewoon aan de kwaliteit ligt. Bij mijn oude monitor was hetzelfde probleem ook aanwezig, maar toen viel het niet zo op. Nu zijn de kleuren en het contrast veel beter, dus ik denk dat het inderdaad daar aan ligt.

Wat mij betreft is het probleem opgelost, bedankt voor jullie hulp. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2012 17:09 ]

Pagina: 1