Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2008R2] Verwijderen Server uit AD

Pagina: 1
Acties:

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:29
Omdat wij Xenapp servers soms opnieuw provisionen moet de "oude" server uit het domain (2008 R2 domain) verwijderd worden, en na het opnieuw deployen van de server zal de vernieuwde server onder dezelfde naam weer terugkomen.
Uiteraard kan dat allemaal handmatig gebeuren. Maar ik wil dat automatiseren.
Met dit commando:
code:
1
netdom remove /d:domainname servernaam

Zou ik een server uit de AD moeten kunnen verwijderen. Maar het enige wat er gebeurd is dat het computeraccount gedisabled word. En dus niet daadwerkelijk ook verwijderd word.

Alles wat ik ook zoek op Google wijst in de richting van bovenstaand commando. Zie ik wat over het hoofd?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 11:06
dsrm ? Heb het nooit gebruikt, maar dit was de eerste hit op Google met netdom remove only disables en lijkt me hetzelfde probleem te zijn :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:56
dsrm computer

http://technet.microsoft....ry/cc731865(v=ws.10).aspx

je zou in mijn link ook naar net computer kunnen kijken. Verwijderd computer uit de database

[ Voor 36% gewijzigd door muppet99 op 27-06-2012 16:20 ]

Carpe Diem

• Remco
@Paul, thanks. Ik moet toch eens wat doen aan mijn queries richting Google....
Ik heb het opgelost, en wel met het volgende commando
code:
1
dsquery computer domainroot -name servernaam| dsrm -noprompt -c

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even een compleet andere oplosrichting, maar zou Citrix Provisioning Services niet een betere oplossing zijn? Al je Xenapp servers die via PXE booten, om vervolgens een virtuele harddisk te gebruiken als bootdisk. De virtuele harddisk kan stateless zijn, dus na een reboot is alle "vervuiling" weer weg.

Aangezien één vdisk aan meerdere Xenapp servers gekoppeld kan worden, scheelt dit ook enorm in onderhoud en beheer.

Ik zou eigenlijk geen Xenapp Farm meer willen uitrollen/beheren zonder...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Remco
@Mark, je hebt helemaal gelijk. Maar hier hebben ze alleen de Enterprise license...

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat is de reden dat je het computeraccount verwijdert uit de AD? Volgens mij kan dat computeraccount gewoon blijven bestaan en kun je de server opnieuw joinen aan het domein. Bij het opnieuw uitrollen van servers heb ik eigenlijk nooit het computeraccount verwijderd/hoeven te verwijderen.

Je hebt het al opgelost, maar ik kan het toch laten om even de Powershell variant te laten zien:
PowerShell:
1
2
3
import-module ActiveDirectory
$ComputerToRemove=Read-Host 'Which computer needs to be removed'
Remove-ADComputer -Identity $ComputerToRemove -confirm:$false

[ Voor 34% gewijzigd door Turdie op 28-06-2012 23:50 ]

Pagina: 1