Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Best Buy mei gekocht - No Signal probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik heb mijn high-end gamesysteem (Tweakers Best Buy mei 2012) in elkaar laten zetten bij sicomputers.nl (zij verzorgden ook de onderdelen). Nu heb ik de computer thuisgestuurd gekregen maar ik heb een probleem: wanneer ik Windows probeer te installeren lukt dit niet aangezien mijn monitor een 'No Signal' message geeft. Vervolgens springt het monitorlampje op geel.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Het is een redelijke oude monitor maar hij zou het toch moeten doen. Het is geloof ik geen DVI en ook geen HDMI, maar een andere aansluiting waarop hij in de computer pastte.

Ik heb al contact opgenomen met sicomputers maar aangezien jullie de computerbazen zijn hoopte ik dat jullie me konden helpen. Heb al binnen in de kast gekeken en voor zover zie ik geen kabels die niet goed zitten. Ik heb verder vrij weinig verstand van computers.

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:47
Waar zit de monitor op aangesloten?
Op de onboard of op de vga?

Kans is groot dat je videokaart 2x dvi heeft en geen vga en je moederbord wel vga.
Zo ja even een verloopje halen van dvi naar vga en je monitor op de videokaart aansluiten.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:21
Lijkt de aansluiting hierop:
Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTTdWGTu6iVmmabOB0QBrHVAoRbOpv58cSnfRsUZoJ4_8Puu1MH

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:17

Pixeltje

Woo-woohoo!

Sluit je de monitor aan bij "G" of "N" op dit plaatje?

Afbeeldingslocatie: http://www.beyonex.net/images/instructions/computer_rear.jpg

Post anders ook even de specs van je computer, onder andere welk moederbord en welke videokaart je hebt gekocht :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• birdie25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-11 21:56
Hij heeft waarschijnlijk de Z77 Extreme4, dus hij zal zijn VGA monitor vast wel op het moederbord hebben aangesloten. Zoals .Maarten zei, even een verloopje van DVI naar VGA en aansluiten op plekje O met die hap.

http://specs.tweak.to/18230

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 22:10
Daarnaast handig om alle specs van je systeem te posten en niet alleen te refereren naar de BBG van mei.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:20
Je hebt al contact opgenomen met sicomputers?! Waarom zouden zij je niet verder kunnen helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik sluit mijn monitor aan op 'G', aangezien de 'N' een andere aansluiting is (groter dus past niet). De specs van mijn computer zijn:

Product Prijs Act.Prijs
Intel Core Intel Core i5 2500K Boxed € 184,20 € 193,90
Processorkoeling Scythe Mugen 2 Rev. B € 31,55 € 34,80
DDR3 SDRAM Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 € 44,90 € 46,95
Socket 1155 moederborden ASRock Z77 Extreme4 € 122,95 € 123,50
Solid State Drives Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB € 128,20 € 107,10
Serial ATA harde schijven Seagate Barracuda ST2000DM001, 2TB € 101,- € 99,30
Videokaarten Asus HD7850-DC2-2GD5 € 453,80 € 223,95 (2x)
Towers Corsair Carbide 500R Black € 93,50 € 93,95
Voedingen Corsair Enthusiast TX550M € 72,- € 75,-
DVD-branders Sony Optiarc AD-7280S Zwart € 14,23 € 13,69

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012

Andere dvd-brander maar dat zal niet boeien neem ik aan. Ik moet dus een verloopje hebben? Wat is dat precies?

• .Maarten
Daarom werkt ie ook niet. G word namelijk uitgezet als er een losse videokaart in zit.
Loop gewoon even een computerzaak in en vraag om een dvi naar vga verloopje. Hebben ze wel.

Das zo'n ding
http://www.right-products.../DVI_to_VGA_Adapter_1.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Oke. Ik neem aan dat dit komt doordat de monitor die ik probeer aan te sluiten een oud model is?

• .Maarten
Nee dit komt gewoon doordat je je monitor op de verkeerde aansluiting hebt zitten.

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:01
waarschijnlijk heb je de dozen van je pc ook meegekregen.
Open de doos van de videokaart. Vaak zit er een verloopje in voor DVI naar VGA

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Verwijderd

Topicstarter
Jullie zijn helden, stuk voor stuk. Verloopje zat inderdaad in de doos. Ik ben atheistisch maar god is met jullie.

Verwijderd

Topicstarter
Raden jullie mij aan om Windows te installeren op de SSD of de HDD? Zal mijn computer trager worden indien mijn SSD vol begint te raken? Ik heb deze alleen aangeschaft voor de extra computersnelheid.

• .Maarten
Ssd. En niet vergeten AHCI aan te zetten in de bios.

• Speedfightserv
Windows installeren op de SSD.

start ie lekker snel op.

Verwijderd

Topicstarter
Speedfightserv schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:28:
Windows installeren op de SSD.

start ie lekker snel op.
Ik ben niet zo goed met computers.

Alle programma's (vooral games) kan ik dus het best op de SSD installeren als ik de extra computersnelheid wil tijdens het spelen? Wat als ik de programma's op de HDD installeer?

• Speedfightserv
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 16:31:
[...]

Ik ben niet zo goed met computers.

Alle programma's (vooral games) kan ik dus het best op de SSD installeren als ik de extra computersnelheid wil tijdens het spelen? Wat als ik de programma's op de HDD installeer?
vooral games kan je daar het besten op installeren. Dat scheelt met het opstarten van de game.( wordt in het geheugen geladen) een Office pakket etc. kan je prima op de HDD installeren.

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:53
Ik zou juist zeggen Games op de HDD. Alle informatie wordt toch naar het RAM geladen... Het laden duurt iets langer, maar in mijn ervaring heb je meer aan Windows+Apps op je SSD, en de rest op HDD.
Pagina: 1