SSD dual boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Beste GoT'ers,

Ik zit met het volgende.

Ik heb hier een Acer Aspire S3-951 binnen gekregen met een 512GB harde schijf, en een 20GB SSD schijf.
Tijdens het opstarten kwam ik in de setup van de installatie die op de SSD stond. Dit was Home Premium, en niet wat ik wou dus opnieuw opgestart en dus een USB boot gedaan(Ultimate).

Tijdens deze setup kon ik niet selecteren voor de SSD schijf, aangezien ik daar de OS op wou hebben. Dus toch op de HDD gedaan.

Nu open ik Deze Computer, en zie ik de SSD niet. Wel in schijfbeheer, maar niet in de BIOS. AHCI mode staat enabled.

Nu is mijn vraag,

Is er een manier om toch de SSD te benaderen. En de Setup die daarop staat te voltooien.
Of moet ik eerst de HDD formateren en dan laten opstarten via de SSD?

Hopelijk is het duidelijk, en kan iemand mij helpen.

Mvg, Elcappucino

'' Extra informatie''

Computerbeheer
Schijf 0 18,94GB
In orde (Sluimerstandpartitie)

Schijf 1 15,14GB
In orde Herstelpartitie

C: 450,53GB
In orde (opstarten, wisselbestand..)

[ Voor 10% gewijzigd door Elcappucino op 27-06-2012 15:55 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Partitie op de SSD verwijderen als die bestaat. Tijdens de installatie zie je vaak alleen maar de al gepartitioneerde ruimte. Klik op Geavanceerd om ook de niet-gepartitioneerde ruimte te kunnen kiezen.
Als je trouwens niet meer gebruikt maakt van al die herstelpartities (en andere zooi) kun je het beste gewoon alle partities weggooien en maar 1 partitie gebruiken op je SSD.

• Elcappucino
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Moet ik het opnieuw installeren?

Het probleem is, dat ik niks kan wijzigen op de SSD.
Bij schijfbeheer kan ik geen wijzigingen maken op de SSD schijf.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Die ssd zit er als cache. Acer heeft dit allemaal al voorgeconfigureerd, en nu ben je de hele boel aan het wegmieteren (waar je wel voor betaald hebt....) maar goed, zo staat het in de omschrijving die ik opgoogelde:

De S3 heeft een 20 gigabyte SSD-schijf. Deze is niet benaderbaar voor gebruik, maar de S3 plaatst hier jouw meest gebruikte programma's op, zodat deze 2x zo snel opstarten. Windows staat ook op deze schijf en zal hierdoor supersnel draaien.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat Reepje aangeeft kan inderdaad zeer goed, de SSD zal alleen voor caching gebruikt worden en is niet beschikbaar om zelf data op te zetten, dit wordt door een controller in de laptop zelf geregeld. De meeste gebruikte bestanden zullen op de SSD geplaatst worden. Overigens is een 20GB SSD ook te kleine om serieus Windows 7 Ultimate op te installeren of je moet de installatie wel er gaan uitkleden.

Met andere woorden recovery DVD er in en terug brengen naar de orginele staat en je eerst eens inlezen wat je nu precies gekocht hebt. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/