Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-05 13:19
Ik ben een complete noob op het gebied van GIMP of Photoshop of hoe dan ok...
Ik heb van mijn stagebegeleider de opdracht gekregen om een witte rand om een tekst heen te maken, zodat ik de werking kan noteren in een handleiding, die dan weer naar een klant gaat, die het dan zelf zou kunnen beheren (omdat die klant dat graag wil)

heerlijk die stagebegeleiders die je de rotklusjes geven (ben immers een netwerkbeheerder, in plaats van een grafisch vormgever :P)

Mijn vraag is dus: hoe krijg ik om mijn (groene) text een mooie witte rand?
Heb al rondgezocht op forums maar daar krijg je alleen maar een uitleg met een zwarte rand, iets wat ik wel voor elkaar krijg, maar daarna verder niks met die zwarte kleur kan doen..

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

zodat ik de werking kan noteren in een handleiding, die dan weer naar een klant gaat, die het dan zelf zou kunnen beheren (omdat die klant dat graag wil)
De lamme leidt de blinde :).

In photoshop ga je in ieder geval naar de laag opmaak (dubbelklikken op de 'layer'). En pas je de 'stroke' stijl toe.
Gezien GIMP erg op PS is gebaseerd werkt dat misschien hetzelfde.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
BLACKfm schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:43:
[...]

De lamme leidt de blinde :).
Klopt helemaal haha
In photoshop ga je in ieder geval naar de laag opmaak (dubbelklikken op de 'layer'). En pas je de 'stroke' stijl toe.
Gezien GIMP erg op PS is gebaseerd werkt dat misschien hetzelfde.
Ik ben bang van niet... voor photoshop had ik het inderdaad al wel gevonden... maar omdat het een thuiswerkende klant is heeft mijn stagebegeleider het gratis GIMP pakket aangeraden.. wat vergeleken met PS een zwaar klotedoolhof is voor mij.

Ik vond wel een tutorial die er zo uitzag:

Maak een dublicate layer, vergroot die layer, geef het een andere kleur, zet de layer achter de originele layer en klaar....
maar wat dat eigenlijk doet is het plaatje kopieren en achter het originele plaatje zetten... en dat wil ik dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

als je de tekst bewerkbaar wilt houden, denk ik dat er geen oplossing gaat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
Ik heb het gefixed... met de Addon die op de site van gimp te vinden is genaamd Layer Effects.... opzoeken op de gimp site, en instructies volgen voor de installatie.

Vervolgens staat er bij Gimp een nieuw menu/tab genaamd Script Fu, daar staat Layer Effect, daar staan allemaal effecten... daar heb je Stroke nodig.

Selecteer het gebied die je als outline wil hebben en gebruik dan Stroke om het te omlijnen, in welke kleur je dan ook wilt.

(gewoon ff voor als een andere noob dit nog zou willen weten hehe :-D )