Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• Luuk-
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-08-2024
Hallo,

Ik heb vorig jaar een PC gekocht.
Hier heb ik het afgelopen jaar erg veel plezier van gehad.

Vanmorgen wilde ik echter de PC opstarten, maar toen gebeurde er niks.
Ik heb de kabel van de voeding erin en eruit gedaan, maar dat hielp niet.
Een ander stopcontact had ook geen effect.
Wat me wel opviel, was dat er wel iets gebeurde als ik de kabel erin en eruit deed en de computer vervolgens probeerde op te starten.
Een lampje bovenop de kast werd dan heel even kort rood en ventilatoren in de kast gingen voor een paar secondes draaien.
Daarna stopte alles weer.

Iets anders wat me opviel, was dat iets in de buurt van de voeding een soort krakend geluid maakt als ik de stroomkabel eruit/erin doe.
Ik vermoed dus dat er problemen met de voeding zijn.

Weet iemand hier misschien of dit inderdaad met de voeding te maken heeft, en wat een oplossing kan zijn?

Mijn build:

Moederbord: Gigabyte GA-970A-UD3
RAM Geheugen: Kingston ValueRAM 4GB
Videokaart: MSI N560GTX-Ti Hawk
Harddisk: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Processor: AMD Phenom II X4 955 / 3.2 GHz
Case: Cooler Master CM 690 II Basic
Voeding: Corsair Builder Series CX600 V2
DVD-Drive: Sony Optiarc AD-5260S

Alvast bedankt.

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 19:50
dit probleem hbe ik wel vaker meegemaakt.
Heb je misschine een apparaatje om je voeding mee te testen, anders zou je een nieuwe voeding kunnen proberen.(ik weet bijna zeker dat je een nieuwe moet kopen helaas)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11 16:34

Pykow

Angelo OTR

voeding kapot ;) ik heb dit paar weken geleden ook meegemaakt met de PC van me pa.
zodra ik mijn kabel in de voedingstopte hoorde ik iets kraken. gelijk de pc teruggestuurd en dezelfde dag nog een nieuwe voeding erin gezet.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-11 17:10
Luuk- schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:32:
Ingekort
Ik heb de kabel van de voeding [b]erin en eruit gedaan[/b], maar dat hielp niet.
Wat me wel opviel, was dat er wel iets gebeurde als ik de kabel erin en eruit deed en de computer vervolgens probeerde op te starten.
Ingekort
ik zie het probleem wel ;) Zonder strrom kabel doet hij het niet ;)

Maar dit klinkt inderdaad of de voeding zijn laatste stroomstoot heeft gegeven. Even een andere voeding aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door muppet99 op 27-06-2012 15:15 ]

Carpe Diem

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Neem het hangen en opstart problemen checklist erbij. Het kan zomaar zijn dat het niet de voeding is, maar het moederbord of powerbutton (of iets anders). Het knetteren kan betekenen dat er in de voeding iets mis is, maar kan ook vonkboog zijn bij de connector (ontstaat als er net geen direct contact is tussen de stekker en de pen(nen) van de voeding).

• Luuk-
Bedankt voor alle snelle reacties!
Ik ga in ieder geval geen nieuwe voeding kopen, aangezien ik hier nog gewoon garantie op heb.
Ik heb hier thuis nog wel een andere voeding liggen, maar ik denk niet dat die sterk genoeg is voor deze PC. Ook ben ik niet zo'n held met het assembleren van een PC. Verder heb ik ook geen apparaatje om de voeding te testen.

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Voor het (basis) testen van de voeding kun je de "power on" signaal kabel doorlussen met een (bij mijn weten) grondkabel (google is je vriend, er zijn veel handleidingen hierover). Zorg wel dat er iets van belasting aan de voeding hangt, zoals een paar harde schijven o.i.d. Als je nog een andere voeding hebt liggen kun je dat wel proberen, desnoods met de videokaart eruit om te voorkomen dat je teveel stroom trekt (hoewel me dat stug lijkt bij de eerste seconden van opstarten).

• Luuk-
Aragnut schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 18:04:
Voor het (basis) testen van de voeding kun je de "power on" signaal kabel doorlussen met een (bij mijn weten) grondkabel (google is je vriend, er zijn veel handleidingen hierover). Zorg wel dat er iets van belasting aan de voeding hangt, zoals een paar harde schijven o.i.d. Als je nog een andere voeding hebt liggen kun je dat wel proberen, desnoods met de videokaart eruit om te voorkomen dat je teveel stroom trekt (hoewel me dat stug lijkt bij de eerste seconden van opstarten).
Dit zou ik allemaal kunnen doen, maar ik ben toch niet zo heel zeker met al die kabels. Aangezien ik hier gewoon garantie op heb, laat ik het liever gewoon bij de webshop waar ik het gehaald heb (Azerty) doen.
Pagina: 1