ik heb men slot 1 celly 333 ff opgeklokt naar 500. met de dikste luchtkoeling p3125 was het geloof ik. nou ik boot dus. heb pinnetjes afgeplakt naar 2.4 volt. nu boot ik alles ok win start ok. alles kan nog. maar bij een filmpje draaie crasht tie. waar ligt dit nou aan? te warm? L2 cache?
heb hetzelfde met een 333a @ 550, 83 fsb vind ie ook niet leuk, dus nu op een magere 375 
maaaar, er is nog hoop, gebruik de standaard koeling, dus dat schiet niet op...
mij is iig opgevallen dat het l2 cache uitzetten niet helpt...
er zit ook nog een latenty instelling in me bios maar dat doet niet veel (snap het niet errug ook)
mischien als ik eidelijk is een waterkitje in elkaar schroef dat het wel lukt...(?)
maaaar, er is nog hoop, gebruik de standaard koeling, dus dat schiet niet op...
mij is iig opgevallen dat het l2 cache uitzetten niet helpt...
er zit ook nog een latenty instelling in me bios maar dat doet niet veel (snap het niet errug ook)
mischien als ik eidelijk is een waterkitje in elkaar schroef dat het wel lukt...(?)
tijd voor verandering.
Ik heb twee systemen met cellie 333. Overklocken werkt slecht heel gering; beide halen 375. Maar voor dat beetje winst laat ik ze gewoon op 333 draaien.
Verwijderd
83 Mhz FSB is erg hoog. PCI en ISA lopen nu ook flink harder. Dit kan wellicht ook een reden zijn dat het niet werkt. Ik weet je Mobo niet, maar 100Mhz FSB betekent iig dat PCI weer netjes op 33 Mhz loopt. Je clockt nu alleen je CPU flink over (en het geheugen).
Verwijderd
Ik heb een cel333 en die draait prima op 500 Mhz op mijn Asus p2b-f!!!
Tja maar het is wel een PPGA!!! Die slot 1's willen inderdaad minder lekker geOCed worden.
Het enige wat ik verandert heb is de busspeed op 100 mhz!! (Geen voltage aanpassingen, niets!) Draait uitstekend met standaard retail cooling...
Tja maar het is wel een PPGA!!! Die slot 1's willen inderdaad minder lekker geOCed worden.
Het enige wat ik verandert heb is de busspeed op 100 mhz!! (Geen voltage aanpassingen, niets!) Draait uitstekend met standaard retail cooling...
Tsja, soms zit het mee en soms zit het tegen 
Het is toch een beetje vreemd dat als je de voltage opvoert, je geen betere opvoer prestaties krijgt. Bij mij werkt het meestal wel.
Weet je zeker dat je de hitte wel goed afvoert? Vooral op hogere voltages kan het zijn dat de hitte 'in de processor blijft zitten'.
Het is toch een beetje vreemd dat als je de voltage opvoert, je geen betere opvoer prestaties krijgt. Bij mij werkt het meestal wel.
Weet je zeker dat je de hitte wel goed afvoert? Vooral op hogere voltages kan het zijn dat de hitte 'in de processor blijft zitten'.
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
ik heb men processor wat zitte schure. en ja meer dan dat ding er stevig tegenaan drukke kan ik toch ook niet doen. ik heb trouwens fan sucking ventilators erop. ik betwijfel of het beter is eigenlijk
Pagina: 1