Toon posts:

TP-Link TL-WR1043ND gebruiken zonder internetaansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van mij zit nog enkele weken zonder internet aangezien KPN de kabel naar zijn huis nog moet trekken.

Nu heb ik voor hem diverse netwerk apparatuur aangeschaft om muziek en video te streamen via het netwerk.
Dit heb ik voor hem aangeschaft, Squeezebox Touch, een Dune Smart H1, een Synology Nas met daarop de server geinstaleerd voor de squeezebox en gevuld met muziek en video.

Is het mogelijk om al deze apparatuur te laten werken met de WR1043ND zonder internetaansluiting?
In dat geval haal ik de router op en kan hij alvast genieten van muziek en video.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Zou volgens mij gewoon moeten werken hoor, alles wat je kunt doen zonder internetverbinding zou het gewoon moeten doen.

Desktop | Server | Laptop

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:42
Lijkt mij inderdaad ook geen probleem zoals de mijn voorganger verteld.
Je hebt dan eigenlijk een "intern" netwerk.

Zodat je wel alle appatuur binnen je netwerk kunt zien, maar niet naar buiten kunt, maar dat lijkt mij geen probleem

2250 WP Zuid PVoutput

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-02 11:44
Dit werkt prima. Volgens mij kun je in dit geval zelfs een instelling wijzigen zodat je ook de WAN poort kunt gebruiken voor het interne netwerk.

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:26
KirovAir schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:22:
Dit werkt prima. Volgens mij kun je in dit geval zelfs een instelling wijzigen zodat je ook de WAN poort kunt gebruiken voor het interne netwerk.
Dit kan wel, maar alleen als je OpenWRT op de WR1043ND flasht. De standaard firmware kan dit namelijk niet. Het lijkt mij echter niet aan te raden om dat te doen, met de kennis van de TS.

Verder gaat dit prima werken. Het interne netwerk is volledig onafhankelijk van het internet. Het enige wat niet gaat werken, is het internet, en dus het automatisch ophalen van filminfo, MP3 tags, automatische firmwareupdater enz :)

Verwijderd

Topicstarter
marcop23 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:28:
Dit kan wel, maar alleen als je OpenWRT op de WR1043ND flasht. De standaard firmware kan dit namelijk niet. Het lijkt mij echter niet aan te raden om dat te doen, met de kennis van de TS.

Verder gaat dit prima werken. Het interne netwerk is volledig onafhankelijk van het internet. Het enige wat niet gaat werken, is het internet, en dus het automatisch ophalen van filminfo, MP3 tags, automatische firmwareupdater enz :)
Open WRT krijg ik er wel op, geen probleem.
Het is mij niet duidelijk waarom de standaard firmware van de router niet voor dit doel gebruikt kan worden, kun je dit uitleggen?
Ik heb namelijk begrepen dat eenmaal naar open WRT gegaan er geen weg terug is naar de TP-Link firmware.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:09:
[...]

Open WRT krijg ik er wel op, geen probleem.
Het is mij niet duidelijk waarom de standaard firmware van de router niet voor dit doel gebruikt kan worden, kun je dit uitleggen?
Ik heb namelijk begrepen dat eenmaal naar open WRT gegaan er geen weg terug is naar de TP-Link firmware.
Volgens mij was de opmerking van marcop23 bedoelt als reactie op KirovAir ;)

Desktop | Server | Laptop

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:09:
Jawel hoor, je kunt terug naar originele firmware :)

En je kunt de router zonder internet prima inzetten. Je interne netwerk is helemaal niet afhankelijk van de aanwezigheid van internet, zowel de originele firmware als OpenWRT.

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 27-06-2012 14:30 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Standaard firmware kun je gewoon gebruiken voor gebruik zonder internet. Heb hem zelf ook en heb eerst de functionaliteit getest voordat ik hem aan het wereld wijde web heb gehangen, totaal geen problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, goed om te horen dat het mogelijk is, ik ga de router gelijk halen.
Allemaal bedankt voor de reacties.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Ik draai de laatste standaard firmware en heb nooit last van crashes. Ik gebruik hem nu ook als access point, dus zonder direct aan het internet te plaatsen. Open WRT is niet nodig.
Pagina: 1