Hi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, omdat mijn huidige beestje is overleden. Heb al wat topics gelezen hier van mensen die binnen hetzelfde budget zochten, en opzich een aantal leuke laptops gezien (Ben gister bij de MM geweest, en heb daar een en ander gezien. Punt is een beetje dat ik het lastig vind een keuze te maken, omdat de ene laptop een goede processor heeft, en een mindere videokaart, of andersom. Tevens ben ik er ook een tijdje uit geweest qua hardware, dus mijn kennis is niet echt op niveau.
De vragenlijst uit LAA beleid:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
http://tweakers.net/price...8/medion-akoya-p6815.html
Voordelen:
Voordelen:
Voordelen:
Voor de videokaart denk ik dat het, met het oog op de toekomst, minimaal een 640gt of gelijkwaardige kaart moet zijn (AMD is ook best wat dat betreft, heb geen voorkeur voor 1 van beide).
Qua geheugen wil ik minimaal 6GB, dus als de laptop 1x4gb heeft, is het ook best als de prijs ruimte biedt om een extra 4gb erbij te kopen.
De resolutie heb ik in mijn zoektocht wat minder meegenomen, omdat er maar weinig 15.6" schermen zijn met een hogere resolutie. En er toch een aantal laptops zijn zoals de medion, waarbij ik dat wel wil laten varen, omdat de rest van de specificaties een hoop goed maken.
Mijn grote favoriet is nu de Inspiron 17R SE vanwege de hoge resolutie en videokaart. Ik heb wat twijfels over de Medion ivm kwaliteit, maar dat ga ik nog even na zoeken.
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, omdat mijn huidige beestje is overleden. Heb al wat topics gelezen hier van mensen die binnen hetzelfde budget zochten, en opzich een aantal leuke laptops gezien (Ben gister bij de MM geweest, en heb daar een en ander gezien. Punt is een beetje dat ik het lastig vind een keuze te maken, omdat de ene laptop een goede processor heeft, en een mindere videokaart, of andersom. Tevens ben ik er ook een tijdje uit geweest qua hardware, dus mijn kennis is niet echt op niveau.
De vragenlijst uit LAA beleid:
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
- Alle standaard dingetjes, als gamen, internetten, filmpje kijken, downloaden.. Verder af en toe wat vm's draaien, programmeren.
- Rond de 800 euro.
- Nee blijft thuis.
- Voorkeurs merken: Dell,Asus
- Merken die ik liever niet wil: HP, Acer (Slechte ervaringen mee)
- Modellen die voor mij afvallen: Asus N55 serie, vanwege het toetsenbord, wat onwijs crap aanvoelt.
http://tweakers.net/price...8/medion-akoya-p6815.html
Voordelen:
- Goedkoper dan de dell
- i7 Quadcore
- Goede videokaart
- Lage resolutie
Voordelen:
- Hoge (HD) resolutie.
- Dell=goede garantie afhandeling??
- Goede videokaart
- Groot scherm
- Zie ik zo snel niet?
Voordelen:
- Quadcore
- Resolutie
- Behoorlijk mindere videokaart dan de andere twee opties
- Hoge scherm resolutie. (Huidige laptop heeft 15,6" en 1600*900, en daar wil ik eigenlijk niet onder), en ik zie tot mijn verbazing dat de meeste 15,6" schermen een resolutie hebben van 1366x768. Dus je komt al gauw op een 17.3" scherm.
- Resolutie waarop games draaien maakt me niet zo veel uit, net als het detail. Dus eens superzware videokaart is geen vereiste, maar hij moet wel een aantal jaar mee kunnen.
- Processor hoeft geen quadcore te zijn, ik denk niet dat het veel verschil maakt in games. En heel cpu intensieve taken doe ik niet. Minimaal een i5 lijkt me voor games wel aan te bevelen.
- Aansluitingen: USB 3, HDMI
Voor de videokaart denk ik dat het, met het oog op de toekomst, minimaal een 640gt of gelijkwaardige kaart moet zijn (AMD is ook best wat dat betreft, heb geen voorkeur voor 1 van beide).
Qua geheugen wil ik minimaal 6GB, dus als de laptop 1x4gb heeft, is het ook best als de prijs ruimte biedt om een extra 4gb erbij te kopen.
De resolutie heb ik in mijn zoektocht wat minder meegenomen, omdat er maar weinig 15.6" schermen zijn met een hogere resolutie. En er toch een aantal laptops zijn zoals de medion, waarbij ik dat wel wil laten varen, omdat de rest van de specificaties een hoop goed maken.
Mijn grote favoriet is nu de Inspiron 17R SE vanwege de hoge resolutie en videokaart. Ik heb wat twijfels over de Medion ivm kwaliteit, maar dat ga ik nog even na zoeken.
C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E