Printer aanpassen bij het krijgen van ip-adres

Pagina: 1
Acties:

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:42
Ik zit met een vraag waar ik niet uit kan komen.

Wat ik wil doen is als ik mijn laptop meeneem naar huis dat de printer die ik thuis heb automatisch als standaard printer ingesteld wordt.

Ik zat dit als volgt te bedenken door mijn ip-adres die ik krijg uit te laten lezen door een script, en als ik in de range zit van thuis dat mijn printer standaard gekozen wordt.

Dit wil ik hiernaast ook doen voor shares.

Kan iemand mij een idee of tip geven hoe ik dit kan realiseren ?

2250 WP Zuid PVoutput

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Ik heb hier wat gevonden voor je om automatisch je default printer te wijzigen afhankelijk van je locatie.

• MdO82
Dat is inderdaad een optie, maar dat werkt alleen met Windows 7 vanaf versie Enterprise.
Ik heb zelf Home Premium, en heeft deze optie niet.
Zodoende dacht ik aan iets van een script te bouwen ;)

2250 WP Zuid PVoutput

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat kan volgens mij niet in de standaard instellingen van Windows. Kun je thuis niet met een ander profiel inloggen om daar vervolgens een andere printer te kiezen als standaard?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 14:36
Een dergelijk scriptje zou natuurlijk wel moeten kunnen, immers is het niet meer dan een reg-key aanpassen voor je default printer, en een paar drive-mappings weggooien en maken. De vraag is echter of het praktisch is. In de praktijk sluit namelijk bijna niemand zn laptop in zijn geheel af, maar is het meestal de klep dicht gooien zodat het ding naar standby toe gaat. Kom je thuis en doe je je laptop weer open, dan ga je verder waar je gebleven bent, oftewel, je logon-script loopt dan niet.
Dan kun je net zo goed met een ander profiel aanmelden waar alles al helemaal op en aan zit zoals je het wilt hebben lijkt me...

iRacing Profiel

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:05

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• MdO82
Dank voor de tips, ik ga me hierin eens verdiepen :)

2250 WP Zuid PVoutput

Pagina: 1