Simpele 2e 'game PC' van 2e hands onderdelen

Pagina: 1
Acties:

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-03 12:19
Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik spelen beiden Diablo 3. Als we in het weekend samen zijn vinden we het af en toe leuk om een uurtje samen te spelen (Diablo 3 dus :+). Mijn laptop draait de game echter voor geen meter dus ik wil op een goedkope manier een pctje samenstellen wat de game een beetje goed draait, met 2e hands onderdelen en dingen die ik nog heb liggen.

Een maat van me heeft nog een AM3 bord over wat ik kan gebruiken, tevens heb ik nog een 430 watt voeding en vast nog wel ergens een harde schijf. Ik heb zitten kijken naar een AMD Athlon II X3 450 processor (2e hands voor 4 tientjes) maar ik weet niet of dit voldoende is voor deze game. Mijn vraag dus aan jullie wat jullie mij aan zouden raden om aan te schaffen.

Budget: 150 max, alles eronder is meegenomen ;-)

Graag jullie reacties:-)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Zoek op wat de minimale specs zijn om de game te draaien en je weet het.

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-02 15:48
zou persoonlijk wel net boven de minimale specs gaan zitten zodat het nog een beetje vloeiend loopt (10%)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Aan de hand van de specs voor Diablo 3, moet je het wel redden met die processor denk ik zo. Wat voor videokaart wil je gaan gebruiken?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meeste gevallen is het toch de videokaart en geheugen zijn die de doorslag geven, qua CPU kan je alles vanaf de X2 wel gebruiken (en met een AM3 kan je later alsnog een upgrade doen). Ik heb zelf hier een X2-4600 draaien met een 4970, draait de meeste dingen nog best redelijk (slechts 2GB geheugen en trage schijf zijn de vertragende factoren).

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 27-06-2012 13:12 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SonataArctica
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-03 12:19
Ik heb inderdaad ook naar de specs op het doosje gekeken, alleen ervaring leert dat je deze met een korrel zout moet nemen. Vandaar dat ik mij af vroeg wat de ervaringen van anderen zijn. Ikzelf zit op een 1100t systeem met 16GB ram. Draait natuurlijk als een gek, maar het is dan ook een beetje lastig om in te schatten wat zo'n x3 doet. Maargoed dan weet ik in ieder geval dat ik daar goed mee zit ;-)

Qua videokaart zat ik te denken aan een 4870 of een vergelijkbare nvidia. In mijn PC zit een GTX275, die speelt het gewoon goed af (1 uitzondering in act 4 na, daar droppen de frames naar ongeveer 20fps). Misschien kan ik mijn eigen kaart upgraden en mijn huidige in die 2e pc steken.
Pagina: 1