Nieuwe desktop - Kan ik aan mijn eisen voldoen met me budget

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:25
Hey ik ben van plan om deze zomervakantie lekker veel te werken en zo veel geld te verdienen. Een deel van dat geld wil ik uitbesteden aan een nieuwe desktop. Ik ga als eerst even het lijstje af.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik wil erop kunnen gamen, games zoals Skyrim, call of duty, diablo III etc allemaal op High. Als het kan ook een beetje future proof zodat ik niet over 1 of 2 jaar weer een nieuwe pc moet kopen. Ook wil ik commentary's opnemen dus ik wil bijvoorbeeld skyrim op high/ultra kunnen spelen en tegelijkertijd met Fraps recorden zonder dat ik lag heb. Verder gebruik ik programma's zoals Sony Vegas en Camtasia. Hier wil ik ook zo min mogelijk lag in hebben tijdens het editten.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik zat te denken aan maximaal 900-1000 euro inclusief verzend en assemblage kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Wat ik al heb:

-2 beeldschermen
-harde schijven voor opslag
-toetsenbord
-muis
-koptelefoon
-speakers
-microfoon
-dvd speler
-bluray speler

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles nieuw eigenlijk behalve het randapparatuur. En soieso een SSD op me desktop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nvidia videokaarten vind ik erg goed.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.

Er moeten 3 schijven in de pc kunnen, namelijk een SSD, 2TB HDD en nog een 2TB HDD. Verder moet het ook mogelijk zijn om 2 beeldschermen aan te sluiten en te gebruiken natuurlijk. Ook vroeg ik me af of websites zoals azerty of alternate een pc in elkaar zetten als je niet alle onderdelen zegmaar hebt. Want ik heb geen DVD speler nodig, want die heb ik nog van me oude pc. Als dit niet kan vind ik het niet erg om die erbij te kopen. Als ik de bluray speler er maar in kan zetten.

Mijn laatste wens als dit mogelijk is: Ik wil het in een winkel ophalen en daar betalen. Mijn moeder vind het niet leuk als ik grote bedragen via me bank uitgeef en ze is ook bang dat er met mijn computer onderdelen worden gegooid enzo tijdens de verzending en dat ik dan een kapotte computer thuis krijg, dit is toevallig 1x gebeurd met een agenda die ik kocht de verpakking daarvan was opengescheurd nouja ze wil het iig niet. Ik ben het daar niet helemaal mee eens maar anders mag ik hem sowieso niet bestellen denk ik.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:49
Waarom ga je niet naar Mycom. Die hebben veel onderdelen voor internetprijzen, kunnen het voor je in elkaar zetten en hebben een prima service. Als je je dvd spelers meeneemt, willen ze die er ook nog wel voor je inzetten als jij voor ~900 a 1000 euro boodschappen doet. Ik zou, als ik je wensenlijst zie, voor een AMD cpu gaan en een wat duurdere videokaart nemen. Dan bespaar je wat op rekenkracht en krijg je betere videoprestaties voor terug.
Kokoryuu schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:32:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nvidia videokaarten vind ik erg goed.
Eh ok. Waarom? AMD kaarten zijn ook prima :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij zaken als Computerland, Paradigit en Informatique kun je gewoon naar de balie gaan en aangeven wat je wilt. Steken zij hem voor je in elkaar, en geen probleem als er geen DVD-speler in hoeft. Heck, bij de meesten kun je online al aangefen in de configurator dat je geen opticals wilt hebben.
Neem ook vooral je ma mee als je hem bestelt - scheelt achteraf een hoop gedonder ;)

Verder: wil je RAID draaien met die twee 2TB schijven?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aschtra
Stefan1987 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:02:
Waarom ga je niet naar Mycom. Die hebben veel onderdelen voor internetprijzen, kunnen het voor je in elkaar zetten en hebben een prima service. Als je je dvd spelers meeneemt, willen ze die er ook nog wel voor je inzetten als jij voor ~900 a 1000 euro boodschappen doet. Ik zou, als ik je wensenlijst zie, voor een AMD cpu gaan en een wat duurdere videokaart nemen. Dan bespaar je wat op rekenkracht en krijg je betere videoprestaties voor terug.

[...]

Eh ok. Waarom? AMD kaarten zijn ook prima :)
Omdat ik tot nu toe altijd Nvidia videokaarten heb gehad en er zeer tevreden over ben.
The Eagle schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:03:
Bij zaken als Computerland, Paradigit en Informatique kun je gewoon naar de balie gaan en aangeven wat je wilt. Steken zij hem voor je in elkaar, en geen probleem als er geen DVD-speler in hoeft. Heck, bij de meesten kun je online al aangefen in de configurator dat je geen opticals wilt hebben.
Neem ook vooral je ma mee als je hem bestelt - scheelt achteraf een hoop gedonder ;)

Verder: wil je RAID draaien met die twee 2TB schijven?
Bedoel je dit sarcastisch? En wat voor gedonder zal het schelen dan? ;p Ik heb geen idee wat een RAID is dus ik ga dat niet gebruiken denk ik. Of ik moet het per ongeluk doen wat mij niet lijkt

Ik ben nu trouwens op de mycom website aan het kijken maar ik heb totaal geen ervaring met het zelf bouwen van computers en weet dus niet welke videokaarten/ram geheugens goed zijn. Ik wil best wat proberen maar ik denk niet dat het wat word.

[ Voor 34% gewijzigd door Aschtra op 27-06-2012 12:16 ]

• Stefan1987
Je kan ook naar mycom toegaan. Gewoon zeggen wat je wil en dan helpen ze je een systeem samen te stellen. Dat bestellen ze dan, bouwen ze voor je en klaar.
En Nvidia is prima hoor, maar gezien je budget zou ik AMD overwegen. M.u.v. de duurste nieuwe kaarten iets meer performance voor de prijs

[ Voor 30% gewijzigd door Stefan1987 op 27-06-2012 12:37 ]

• Aschtra
Ik heb nu dit:

Afbeeldingslocatie: http://img805.imageshack.us/img805/752/trolg.png

Zit ik een beetje op de goede weg? Ik heb verder geen idee wat ik voor moederbord/videokaart en alle andere dingen moet hebben. En hoe ik kan zien of wat ik kies, goed is.

• Stefan1987
Nou, als je niet gaat overclocken is dit niet goed. Want een K serie bij intel CPU's is om te overclocken. Laat je gewoon adviseren bij Mycom. Als je nog nooit een systeem hebt samengesteld en geen verstand hebt van losse componenten, leer je dit niet binnen een uurtje.
Oja, en je SSD heeft maar 64 gb. Voor 90 euro heb je al een leuke budget SSD van 120 gb.

• Aschtra
Stefan1987 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:44:
Nou, als je niet gaat overclocken is dit niet goed. Want een K serie bij intel CPU's is om te overclocken. Laat je gewoon adviseren bij Mycom. Als je nog nooit een systeem hebt samengesteld en geen verstand hebt van losse componenten, leer je dit niet binnen een uurtje.
Oja, en je SSD heeft maar 64 gb. Voor 90 euro heb je al een leuke budget SSD van 120 gb.
Daarom vraag ik jullie hulp ook. En een SSD van 120GB zou wel leuk zijn idd. Kan ik daar eventueel een paar veelgespeelde games van mijzelf opzetten. En heb liever dat jullie een pc samenstellen via de mycom site, omdat ik jullie argumentaties op de een of andere manier meer vertrouw. Heb altijd het gevoel dat ze je in de winkel allerlei duren dingen laten kopen. Vandaar dat ik hier hulp vraag, voelt betrouwbaarder

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MBT die opmerking over je moeder: die was goed bedoeld. Als je d'r meeneemt als je het ding bestelt (hij moet dan nog geassembleerd worden) kan ze meteen zien wat voor winkel het is en zal ze meer vertrouwen hebben dan bij een webwinkel :)

Verder: Pak een SSD die wat groter is. 256 GB kost niet zoveel meer en geloof me als ik zeg dat je een partitie zo vol hebt als je er wat grotere spellen op zet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aschtra
Ik denk dat ik toch wel max 128GB neem. Aangezien ik niet echt iedere dag enkele uren game. Ik game af en toe een uurtje ofzo. De spellen die ik dan echt leuk vind starten dan een paar seconden sneller op. Verder heeft een SSD geen meerwaarde toch?

Laten we eerst maar kijken of iemand een systeempje voor mij wilt in elkaar zetten en hoeveel geld er dan overblijft. Want ik moet sowieso eerst het geld nog verdienen en ik denk echt dat 900 a 1000 me maximum is.

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Een SSD helpt ook zeker bij het opstarten van andere programma's dan games. Nu weet ik niet hoe zwaar de programma's zijn die jij gebruikt, maar bij bijvoorbeeld Photoshop CS5 scheelt een SSD behoorlijk in de opstarttijd. Dus als je vaak zware software opstart, zou je nog wel even goed kunnen nadenken over de grootte.

Over advies van Mycom, je kan er altijd eens heengaan en de situatie voorleggen en vragen waar zij mee zouden komen en daar eventueel nog wat aan veranderen.

• Aschtra
Ik heb op het moment dit:

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/4325/20712486.png

Is dit iets?

• Stefan1987
Je ssd is erg klein. Win7 met 1 game en hij zit al vrijwel vol. Je moederbord is ook erg duur. Wat wil je er allemaal mee? Want je gaat niet overclocken, dus wat moet je mobo wel kunnen? Je hebt een prima s1155 mobo van asus van rond de 80 euro met usb 3.0, bv Asus P8B75-V,s1155

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:30
Stefan1987 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:56:
Je ssd is erg klein. Win7 met 1 game en hij zit al vrijwel vol. Je moederbord is ook erg duur. Wat wil je er allemaal mee? Want je gaat niet overclocken, dus wat moet je mobo wel kunnen? Je hebt een prima s1155 mobo van asus van rond de 80 euro met usb 3.0, bv Asus P8B75-V,s1155
SSD lijkt me geen probleem als hij niet teveel games installeert, ik zit nu te typen op een desktop met een samsung 830 64GB.

Op de SSD staan win7, compleet office pro pakket, diablo 3, en SPSS, met heel veel databases (al zijn die niet groot).

Verder ook alle dagelijkse progjes als chrome, quickpar winrar etc etc.

En ik heb nu nog 23 van de 64gb over.

Dus bij redelijk normaal gebruik hoeft dit geen probleem te vormen, minder vaak gebruikte tools kunnen wat mij betreft ook prima op een HDD.

Al denk ik wel dat met de prijzen van de 830 serie zoals ze nu zijn een 128 gb een veiligere keuze is.

• Stefan1987
Ruudvanelk schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:03:
[...]

Al denk ik wel dat met de prijzen van de 830 serie zoals ze nu zijn een 128 gb een veiligere keuze is.
Exact. Dus haal 100 euro van je mobo af en steek dit in je SSD, of in ieder geval een deel hiervan.

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 23:01

Zorian

What the fox?

@Ruudvanelk: Apart, ik heb de 128GB editie van die Samsung SSD en heb met een schone installatie waarbij ook Office en een stuk of 13 (kleine) apps zijn geïnstalleerd nog maar 63GB van de 119GB over.

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:30
Xereon schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:09:
@Ruudvanelk: Apart, ik heb de 128GB editie van die Samsung SSD en heb met een schone installatie waarbij ook Office en een stuk of 13 (kleine) apps zijn geïnstalleerd nog maar 63GB van de 119GB over.
Mijn install:

windows 20.9 gb
program files 8.40 + 1.60 gb (bijna 8 gb van diablo, 1gb office, en de rest is klein spul)
daarnaast nog 2.5 gb andere spullen.

kom ik op 33.4 gb.

• Jouel
  • Laatst online: 28-10-2025
Hi Kokoryuu,

Ik zal je geen inhoudelijk advies geven aangezien ik zelf ook pas een topic heb geopend waar ik om advies vraag, maar je kunt zelf wel een hoop vinden op internet.
Ik probeer zelf een beetje vanuit het ene component verder te zoeken welk component er bij past en zo kom je uiteindelijk wel bij iets uit dat zal functioneren. Zo zie ik bijvoorbeeld even snel dat je bij je laatste build een duurder moederbord hebt dat klaar is voor een 3e generatie intel processor, maar je hebt een 2e generatie processor in je pakket zitten. Daarop kun je dus al kosten besparen.

Even wat dagen rondsurfen over de specificaties kan je een hoop schelen qua kennis en kun je zelf al zien wat in grote lijnen bij elkaar past. Hierna kun je over specifieke componenten vragen stellen en hoef je niet blindelings te kopen wat anderen voor je aanraden, wellicht kun je zelf met eigen opgedane kennis namelijk een alternatief verzinnen. Ik had dit vooronderzoek ook gedaan maar voel me helaas nog steeds een 'nitwit' als ik sommigen hier hoor praten (of zie typen?), haha.

Succes in elk geval!

• locke960
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-05 14:06
Heb je de BBG's al gezien ?

Misschien een goed idee om een van deze configuraties te nemen als uitgangspunt ?
(bijv high-end gamesysteem en iets uitkleden of basis game systeem en iets pimpen)

Wordt het al een stuk overzichtelijker van.

• Aschtra
Hey ik ben weer even op jacht gegaan en heb op het moment dit bij elkaar gesprokkeld:

http://nl.hardware.info/w...08/kokoryuu/wensenlijst-1

Dan moet er enkel nog windows 7 bij volgens mij. Mocht dit alles zijn dan heb ik misschien nog geld voor een 258GB SSD. Maar dat zien we dan later wel weer. Ik hoor jullie commentaar graag!

• Stefan1987
Je hebt een 3570k cpu en een z77 mobo. Allebei bedoeld om over te clocken. Als je dit niet gaat doen, zou ik hier op bezuinigen. Bijvoorbeeld de Intel Core i5-3550, s1155. Die draait maar 100 mhz lager en is 20 euro goedkoper. En een H of B serie moederbord, geen z77. Scheelt ook al snel 20 euro (bv Asus P8B75-V).
Dan hou je 40 euro over, en het verschil in prestaties is verwaarloosbaar. Ook je geheugen kan iets goedkoper. Want als je niet overclocked, is een simpel 8 gb kitje van corsair goed zat. (44 euro ofzo). En als je nooit Crossfire wil gaan draaien met je videokaarten, is een 500w voeding zat.

Als je wel gaat overclocken dan is dit systeem wel geschikt, maar dan heb je een andere processorkoeler nodig (mugen II of iets in die strekking). En ander intern geheugen (low profile), omdat het anders niet past met je processorkoeler.

• Aschtra
Ik ga niet overklokken inderdaad. Maar dan alsnog is de 3570k beter dan de 3550 toch? De voeding had ik maar even ruim genomen omdat ik niet weet hoeveel zo'n systeem nodig heeft dus die verander ik dan nog naar een 500w voeding. Ik ga hem weer even aanpassen.

• Stefan1987
De 3570k is 100 mhz sneller. Dat is verwaarloosbaar. Als je daar 20 euro meerprijs voor wil betalen, moet je dat zelf weten. Maar ik zou dat geld liever ergens anders in steken.

• Aschtra
Dat merk ik dus zo goed als niet qua gamen/andere dingen? Op het moment heb ik dit:

Het moederbord, videokaart en windows 7 kan ik niet bij Mycom kopen. Moederbord en windows 7 koop ik dan op computerland.nl

win7: http://www.computerland.n...4_bit_oem_nl/details.aspx

moederbord: http://www.computerland.n...ket_1155_atx/details.aspx

De videokaart bestel ik dan via de goedkoopste webshop en laat ik thuis bezorgen. Dan neem ik de 3 onderdelen die ik zelf heb gekocht mee naar mycom en koop daar de overige onderdelen. Hun zetten hem dan compleet in elkaar toch? Dat moet ik dan even overleggen met de mycom in mijn woonplaats.

• Stefan1987
Ik weet niet of mycom dat doet. Dat zal je daar moeten vragen. Het makkelijkst voor jou lijkt me alles bij 1 winkel bestellen.
Je neemt nog steeds een z77 moederbord. Waarom? Deze zijn bedoeld om over te clocken.

• Aschtra
Stefan1987 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:50:
Ik weet niet of mycom dat doet. Dat zal je daar moeten vragen. Het makkelijkst voor jou lijkt me alles bij 1 winkel bestellen.
Je neemt nog steeds een z77 moederbord. Waarom? Deze zijn bedoeld om over te clocken.
De winkels waar ik alles compleet kan kopen liggen allemaal 1 a 2 uur rijden bij mij vandaan. En ik weet bijna wel zeker dat me moeder niet heen en weer gaat rijden om enkel even een computer op te halen. En via de post mag ik al helemaal niet zulke grote bedragen/dure spullen kopen omdat ze denkt dat het op de heenweg naar me huis kapot gaat.

Zo goed dan?

• Stef42
  • Laatst online: 21:44
Stefan1987 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:50:
Als het goed is zal MyCom gewoon onderdelen van elders accepteren en kunnen assembleren. Als medewerker, ik spreek hier natuurlijk niet namens het bedrijf, weet ik dat wij dat gewoon accepteren. Navragen kan natuurlijk geen kwaad, je kan er wel gewoon van uit gaan.

Overigens, mits je alle onderdelen selecteert bij MyCom en daar assemblage laat verrekenen geven zij gelijk 3 jaar garantie op alle (bij hen gekochte) onderdelen. Vele onderdelen hebben veelal al 3 jaar garantie of meer, het is echter leuk meegenomen.

• Aschtra
En die assemblage bij mycom zal rond de 50,- kosten denk ik? Nou zit ik nog met een ander probleem. Ik koop de pc nu namelijk nog niet, maar (hopelijk) aan het eind van de zomervakantie (eind Augustus ongeveer). Als ik deze build dan bewaar en aan het eind van de zomervakantie nog eens advies op het forum vraag of er enkele onderdelen verplaatst kunnen worden door andere (betere) onderdelen dan is dat geen probleem toch?

Het nieuwe moederbord is trouwens wel bij mycom te bestellen dus dan hoef ik enkel win7 en de videokaart elder te halen. Scheelt ook weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Aschtra op 28-06-2012 11:59 ]

• Stef42
Kokoryuu schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:57:
En die assemblage bij mycom zal rond de 50,- kosten denk ik? Nou zit ik nog met een ander probleem. Ik koop de pc nu namelijk nog niet, maar (hopelijk) aan het eind van de zomervakantie. Als ik deze build dan bewaar en aan het eind van de zomervakantie nog eens advies op het forum vraag of er enkele onderdelen verplaatst kunnen worden door andere (betere) onderdelen dan is dat geen probleem toch?

Het nieuwe moederbord is trouwens wel bij mycom te bestellen dus dan hoef ik enkel win7 en de videokaart elder te halen. Scheelt ook weer.
Assemblage kosten zijn 49,- exclusief Windows installatie.
Over de situatie nu: je kan altijd later nog vragen, ik denkechter dat tegen die tijd je dit topic of niet meer vinden of allang is verwijderd. Wat ik zou doen is, neem je wenselijst en ga eens langs bij MyCom of andere winkels. Desnoods kunnen ze je nog advies geven en/of bepaalde onderdelen wijzigen.

• Aschtra
Stef42 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:00:
[...]

Assemblage kosten zijn 49,- exclusief Windows installatie.
Je kan altijd later nog vragen, ik echter echter dat tegen die tijd je dit topic of niet meer vinden of allang is verwijderd. Wat ik zou doen is, neem je wenselijst en ga eens langs bij MyCom of andere winkels. Desnoods kunnen ze je nog advies geven en/of bepaalde onderdelen wijzigen.
Dan open ik een nieuw topic uiteraard met het hele verhaal er dan bij. Maar is het dan handig om nu al langs mycom te gaan? Of pas als ik zeker weet dat ik binnenkort de pc ga kopen?

Ik moet nu trouwens werken tot 6. Dus ik ben er even niet. Tips etc zijn altijd welkom.

• Stefan1987
Prijzen/onderdelen kunnen snel veranderen. Tegen die tijd dus een nieuw topic starten met je lijst van nu

• Stef42
Informatie inwinnen bij de winkel kan natuurlijk nooit kwaad. Je kan een wenslijst ''proforma'' laten aanmaken, zodat je een idee hebt tegen welke kosten je aankijkt. Kijk je echter een aantal weken vooruit, dus zo rond augustus, dan is de situatie wellicht anders. Uit ervaring weet ik dat vooral de prijzen net iets anders zijn. Bepaalde onderdelen zijn wellicht dan niet meer leverbaar, omdat die worden uitgefaseerd voor nieuwere modellen (voorbeeld).

Ik zou tegen de tijd dat je zeker weet dat je een PC wilt gaan kopen is langsgaan en het verhaal uitleggen. Stel dat je een PC laat assembleren en bestellen, reken dan op minimaal één week voordat alles klaar is. (bestellen verschillende onderdelen + assemblage).

• Aschtra
Welke is eigenlijk beter? de Sapphire HD 6950 OC 2GB of de Sapphire hd 7850 OC 2GB? Met welke zou ik langer future proof zijn?

edit;

Een vriend van me zegt dat het verschil tussen de 7850 en de 6950 erg klein is en het niet waard is om 50 euro meer voor uit te geven. Op het moment heb ik dit systeem:

578 euro voor de beschikbare onderdelen op mycom - die heeft de 6950 niet beschikbaar.
ongeveer 190 euro voor de 6950 via alternate.nl
95 win7
ongeveer 50 euro assemblage kosten
---------------
kom ik op ongeveer 915 euro uit.

Met dit systeem kan ik dan wel aardig lang vooruit toch?

edit2:

Wat trouwens net even in me opschoot:

Een irl vriend van me heeft ook 2 dagen geleden zijn PC binnen gekregen. En hij heeft ook een SSD erin maar hij zei iets over dat windows gaat proberen om je SSD te defragmenteren, maar dat is slecht voor je SSD dus moet je hem eerst tunen ofzo?

Imo is dit bullshit want windows defragmenteer niet automatisch toch? Dat moet je handmatig doen voor zover ik weet.

En hoe kan ik eigenlijk zien of er 3 Harde schijven in mijn pc passen? Kan dat met deze build?

edit: dit heb ik nu dan. ( heb ff een lijstje gemaakt, is overzichtelijker.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version)€ 77,90€ 77,90
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Intel Core i5 3550 Boxed€ 182,95€ 182,95
1Corsair Builder CX600 V2€ 57,95€ 57,95
1Samsung 830 series 128GB€ 94,-€ 94,-
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 46,95€ 46,95
1Sapphire HD 6950 2GB OC GDDR5€ 169,90€ 169,90
1Asus P8B75-V€ 82,35€ 82,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 797,-

Prijs klopt niet though. Ik haal het bij mycom dan en kom dan op 915 uit.

[ Voor 162% gewijzigd door Aschtra op 29-06-2012 11:13 ]

• Aschtra
Bump, zou iemand een reactie op de build kunnen geven en de kleine vragen beantwoorden?

• Stefan1987
Wat je SSD betreft: Hij zal indexeren bedoelen. Windows zorgt er dan voor dat je met de zoekfunctie sneller bestanden vindt. Dit kan je uitzetten via bv je register of bij computerbeheer.
En er kunnen genoeg harde schijven in: "Behuizing bay intern 2.5", 6x 3.5"
2,5" kan je voor je ssd gebruiken (of je moet een bracket kopen naar 3,5").

• Aschtra
Stefan1987 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:01:
Wat je SSD betreft: Hij zal indexeren bedoelen. Windows zorgt er dan voor dat je met de zoekfunctie sneller bestanden vindt. Dit kan je uitzetten via bv je register of bij computerbeheer.
En er kunnen genoeg harde schijven in: "Behuizing bay intern 2.5", 6x 3.5"
2,5" kan je voor je ssd gebruiken (of je moet een bracket kopen naar 3,5").
En dat indexeren is niet goed voor de SSD? De HDD's en SSD passen dus in de behuizing. Maar kan dat ook met de voeding? Zitten er daar genoeg draden voor aan? Zo niet kan ik dat zelf makkelijk erbij zetten? Of is dat een heel gedoe?

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-04 23:10
The Eagle schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 14:32:
Verder: Pak een SSD die wat groter is. 256 GB kost niet zoveel meer en geloof me als ik zeg dat je een partitie zo vol hebt als je er wat grotere spellen op zet :)
165 euro voor een samsung 830 256 gig :)

• Aschtra
hardwarejunk schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 00:06:
[...]

165 euro voor een samsung 830 256 gig :)
Het is in principe niet nodig want ik ben geen fanatieke gamer ofzo. Ik game heel af en toe een uurtje ofzo. Maar hoe zit dat met de voeding en mijn HDD's? Gaat dat passen? 1 SSD en 2 HDD's.

• Stefan1987
Kokoryuu schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:27:
[...]

Het is in principe niet nodig want ik ben geen fanatieke gamer ofzo. Ik game heel af en toe een uurtje ofzo. Maar hoe zit dat met de voeding en mijn HDD's? Gaat dat passen? 1 SSD en 2 HDD's.
Vroeger moest indexeren uit bij SSD's. Of dit nog steeds zo is, weet ik niet.

Info over je voeding zegt dit: SATA Connector 6. Mocht je een dvd brander erin hebben, dan kan je daarna dus nog 5 hdd's aansluiten.

• Aschtra
Stefan1987 schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 10:41:
[...]

Vroeger moest indexeren uit bij SSD's. Of dit nog steeds zo is, weet ik niet.

Info over je voeding zegt dit: SATA Connector 6. Mocht je een dvd brander erin hebben, dan kan je daarna dus nog 5 hdd's aansluiten.
:o dat is erg nice. Dan kan mijn bluray speler en dvd er allebei zonder problemen in. Ik heb de voeding trouwens verlaagd naar 500w. Dat zou voldoende moeten zijn. Ook zit ik toch te denken aan de Sapphire Radeon 7850 OC 2GB als videokaart en niet de 6950. Deze is wel 50 euro duurder maar verbruikt minder stroom waar mijn moeder weer blij mee zal zijn. En zal dus ook op den duur goedkoper zijn dan de 6950. Maarja dat zie ik dan wel als het eindelijk zover is.

Dit systeem bewaar ik even en dan kom ik als de tijd rijp is wel terug voor nieuw advies met betrekking tot nieuwe onderdelen. Allemaal bedankt voor jullie hulp ik heb weer wat geleerd :)
Pagina: 1