Kan Nvidia Geforce 910m kaart op laptop niet activeren

Pagina: 1
Acties:

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:18
Hey ik heb een probleempje. Ik heb namelijk net een nieuwe laptop gekocht en daar zit een nvidia geforce 910m videokaart in. Maar de laptop gebruikt automatisch de geintegreerde intel videokaart. En dit wil ik niet, want de nvidia kaart is beter volgens mij. Ik heb in apparaatbeheer al geprobeerd om de intel kaart uit te zetten maar dan alsnog pakt hij de nvidia kaart niet. Hoe kan ik die nvidia kaart gaan gebruiken?

Kokoryuu

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-02 16:32
De meeste laptops switchen automatisch als het nodig is. Draaien je games soepel? Zou ik me niet al te druk maken :)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• Aschtra
Dunno heb er nog geen games op gezet. Maar het gevoel is wel beter als de nvidia kaart in gebruik heb. Zal even proberen om skyrim als test erop te zetten

Verwijderd

Een GeForce 910m bestaat (nog) niet, misschien is dat het probleem je wil iets activeren wat niet bestaat. :p

• Aschtra
610m bedoel ik.

Verwijderd

Juist, die is iig amper/niet sneller dan een moderne Intel IGP, maar schakelen gaat iig automatisch.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Zoals al genoemd, schakelt automatisch om stroom te besparen... overigens zal ik Skyrim niet nemen om die gpu te testen... daar zal je ben ik bang weinig enthousiast over worden, die gpu is niet om te gamen want zoals The Mask ook al aangeeft, die is amper sneller dan een IGP.

• Aschtra
Heb skyrim inmiddels getest en hij speelt hem op high af en de gameplay is verder ook goed. Denk wel dat het goed zit dan. Topic kan wel dicht.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:09
Kokoryuu schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:26:
Heb skyrim inmiddels getest en hij speelt hem op high af en de gameplay is verder ook goed. Denk wel dat het goed zit dan. Topic kan wel dicht.
High?... Lijkt mij sterk maar als jij het zegt... Maar goed, je had dus eigenlijk nog niets geprobeerd maar de vraag al gesteld? ;) Fijn dat het werkt.

• Aschtra
MicGlou schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:30:
[...]

High?... Lijkt mij sterk maar als jij het zegt... Maar goed, je had dus eigenlijk nog niets geprobeerd maar de vraag al gesteld? ;) Fijn dat het werkt.
Jawel, ik had al geprobeerd om de geintegreerde kaart uit te schakelen maar dat lukte niet. Ook heb ik in de bios gekeken maar daar stond niks over een geintegreerde videokaart uitschakelen. Daarna had ik in nvidia instellingen gekeken en gewoon alles naar krachtige processor veranderd.

Skyrim test altijd je performance bij een first play. En toen gaf hij aan dat hij de settings op high gezet had. Dus al lijkt het je sterk, het is toch zo :)
Pagina: 1