Home Server WoL S5

Pagina: 1
Acties:

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-02 22:57
Mijn Home Server wil niet booten via WoL terwijl hij helemaal uit staat. (wel in S3)
Ligt dit aan het mobo, heb ik een aparte LAN Adapter nodig (bijv. Intel PRO/1000 GT) of ligt het aan de voeding?

BIOS Settings: PME Event Wake Up staat op Enabled
Bij powermanagement van de onboard LAN staan alle drie de vinkjes aan.
Ook bij het tabblad advanded staande opties "Magic Packet and Pattern match" op enabled.

Specs:
Mobo: GA-MA74GM-S2H rev. 1.0
Onboard LAN: Realtek 8111C chip (10/100/1000 Mbit)
PSU: Cooler Master Extreme Power 430W

Volgens de handleiding van het mobo:
PME Event Wake Up
Allows the system to be awakened from an ACPI sleep state by a wake-up signal from a PCI or
PCIe device. Note: To use this function, you need an ATX power supply providing at least 1A on
the +5VSB lead. (Default: Disabled)

Realtek 8111C chip info:
In addition to the ACPI feature, remote wake-up (including AMD Magic Packet™ and Microsoft® Wake-up frame) is supported in both ACPI and APM (Advanced Power Management) environments. To support WOL from a deep power down state (e.g., D3cold, i.e. main power is off and only auxiliary exists), the auxiliary power source must be able to provide the needed power for the RTL8111C-GR.

[ Voor 4% gewijzigd door Gait op 27-06-2012 09:01 ]

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Knipperen de lampjes van de netwerkpoort wanneer de pc uit staat?
Zo niet, dan krijgt de netwerkpoort geen stroom waardoor hij de magic packets niet ontvangt.

Kijk dus even in het BIOS naar alle instellingen die iets te maken hebben met de netwerkpoort. Mogelijk is er nog ergens een optie, of ondersteund het moederbord dit niet.

Kan namelijk zijn dat de fabrikant deze functionaliteit heeft uitgeschakeld.

• Gait
De lampjes knipperen niet, de netwerkpoort krijgt inderdaad geen stroom en ik vraag me dus af waar dat aan ligt.
Bedoel je deze instelling:
Onboard LAN Boot ROM
Allows you to decide whether to activate the boot ROM integrated with the onboard LAN chip.
(Default: Disabled)

BIOS Onboard LAN opties

BIOS ACPI opties

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12-2025
Eerlijk gezegd heb ik niet al teveel ervaring met WOL.
Wel ben ik een link tegengekomen waar iemand stap voor stap uitlegt hoe hij het voor elkaar heeft gekregen:

http://lime-technology.com/forum/index.php?topic=7808.0

Succes!

EDIT: Na nog een keer gelezen te hebben staat er dat hij ook de computer alleen uit slaapstand kan 'waken'.
Ik heb het vermoeden dat de spanning van de netwerkpoort gaat bij een shutdown.
Als er geen instelling is in het BIOS om dit te veranderen, wordt dit niet ondersteund door het moederbord.

[ Voor 39% gewijzigd door Yarno op 27-06-2012 09:42 ]

• Gait
Dan zou het wel moeten werken met de in de TS genoemde netwerkkaart, omdat ik wel de instelling PME Event Wake Up in de BIOS van het mobo heb. Of zie ik dat verkeerd?