Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen

Ik zit met een klein probleempje.
ongeveer een jaar geleden heb ik een pc gekocht met waterkoeling!
We gaan dit jaar naar i46(4dage non stop game) en ik neem me pc mee

Nu komt het!
Ik heb 2x 21 inch subwoofers in de auto. we zijn allemaal ongeveer 20 jaar en houden van muziek
dus die subs zullen aanstaan. enige advies over hoe ik hem best kan inpakken om hem tegen de trillingen kunnen beschermen?

Ik ben bang dat dat water eruit gaat. door de trillingen!

ALvast bedankt voor jullie help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .phoz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-09 22:57
Als je bang hebt, gebruik ze dan niet... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pausie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 23:54
Met zulke magneten kijk ik wel uit ook al is de kans zo klein dat er niks gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
ik zou je loop leeg laten lopen en dan op de plaats zelf hem weer vullen, weet niet of je hier ook ervaren mee bent aangezien je zegt "ongeveer een jaar geleden heb ik een pc gekocht met waterkoeling!"

wat is het eigenlijk voor waterkoeling??

[ Voor 9% gewijzigd door w4v3g0d op 27-06-2012 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er echt bang voor bent hoef je de muziek natuurlijk niet aan te zetten, daar ga je niet dood van. Bijkomend voordeel is dat je je oortjes minder verprutst. Dat heb ik gedaan en daar word je niet echt blij van. Wil je toch echt muziek is het kiezen of delen, al denk ik dat het schudden van de auto een groter potentieel risico is dan het geluid.
[b]hardwarejunk schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 02:26:
ik zou je loop leeg laten lopen en dan op de plaats zelf hem weer vullen, weet niet of je hier ook ervaren mee bent aangezien je zegt "ongeveer een jaar geleden heb ik een pc gekocht met waterkoeling!"
Dan kan er natuurlijk alsnog een lek ontstaan zijn, waar je dan pas achter komt als je de boel weer vult.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 03:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
zoals ik net al zei: ik weet niet wat voor water koeling de TS heeft, als dit nou zo'n "pre-filled" corsair/asetek dingetje is, hoef je nergens bang voor te zijn (alhoewel vind ik dat je dat niet echt waterkoeling mag noemen :/ ) maar als je een "echte" loop hebt of en Zalman reserator oid. dan word het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben eigelijk geen idee hij is wel bij gevult tijdens maar geen idee werkt prima dus geen idee:P
hardwarejunk schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 02:26:

wat is het eigenlijk voor waterkoeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-08 23:45

DMZ

Dan zou het in principe geen probleem moeten zijn. Ik zou me meer zorgen maken om de stabiliteit van bijvoorbeeld je videokaart in het PCI-E slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb net me pc uit mekaar gehad.. met de bak vol met waterkoeling kan niks gebeuren zit een zwarte stop in die je moet loshalen met een schroevendraaier.. en onder me waterkoeling zit een lege ruimte zal deaar wel een handoek insteken!

En mischien haal ik gewoon me hardeschijven eruit!
En leg ik over de videokaarten ook handoeken in het ergste geval..

wat is de kans dat je slangetjes gaan lekker ziet er nu steven uit. evnetjes aan gezeten maar eigelijk gebeurt er vrij weinig!
En doe de computer natuurlijk in zijn orginele doos met piepschuim er alles..

Dus denk dat ik weinig risico loop.. en ook de computer staat tusen de benen van de gene die naast me zit dus de trillen zullen niet zo erg zijn. dan dat ik haar op de achterbank zet. zodat ze 2 subs tegen de achterbank kunnen aanspelen:P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas je wel op met statische elektriciteit niet meer schade aan te richten dan water ooit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ut is niet dat ze heel de weg aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het over die handdoeken, die zijn waarschijnlijk veel gevaarlijker. Zoek maar eens op ESD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen idee wat dat inhoud heb geprobeerd om het op te zoeken maar heb geen idee waarnaar ik op zoek ben :P
zou je het nader kunnen uileggen alsjeblieft!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 03:42:
Ik heb het over die handdoeken, die zijn waarschijnlijk veel gevaarlijker. Zoek maar eens op ESD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Handdoeken of bijna elke "harige" doek genereren electriciteit als ze ergens tegenaan wrijven. Dit kan het systeem in het ergste geval kortsluiten of een van de onderdelen beschadigen.

Ervaringen veschillen, ik heb geen enkel probleem met statica gehad, maar mensen hebben onderdelen zien opbranden.

[ Voor 24% gewijzigd door DMZ op 27-06-2012 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DMZ schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 03:55:
Handdoeken of bijna elke "harige" doek genereren electriciteit als ze ergens tegenaan wrijven. Dit kan het systeem in het ergste geval kortsluiten of een van de onderdelen beschadigen.
Of plastics en heel veel andere materialen. Ook jijzelf kan een gevaar zijn als je kleding aanhebt die statische elektriciteit opbouwt, wat best een hoop kleding doet.
Ervaringen veschillen, ik heb geen enkel probleem met statica gehad, maar mensen hebben onderdelen zien opbranden,
Ik heb zo een keer een videokaart vermoord, terwijl ik niet heel onvoorzichtig was. Het gebeurt sneller dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Ik heb regelmatig mijn systemen zitten stofzuigen en schoon zitten maken met een doek, nog nooit wat gebeurd. Ervaringen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke.. dus conclusie.. Gewoon vervoeren dat ding
Heb me dvd speler eruit gehaald en boven op de box waar de waterkoeling in zit
zit een zwarte dop met schroefdraad dus ik denk dat die waterkoeling geen kant op kan! zolang het recht opstaat! geen handoeken erin niks aan doen. kan mischien de water koeling eruit halen maar dan kan ik mischien morsen dus dat is ook geen opsie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:47
Ik haalde bij het vervoeren van mijn PC altijd het water uit de koeling.
Maar dat was vooral omdat
1) De PC kon niet rechtop blijven staan, en vanwege een ontluchtings opening op het hoogste punt was hij op zn kant niet waterdicht
2) Met waterkoeling was de toren loodzwaar, niet leuk als je dat over een parkeerplaats naar een LAN moet slepen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DMZ schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 03:59:
Ik heb regelmatig mijn systemen zitten stofzuigen en schoon zitten maken met een doek, nog nooit wat gebeurd. Ervaringen verschillen.
Ja, dat heb ik ook zo vaak gedaan. Gaat meestal ook goed, maar een keer gaat het mis dan en zit je met dure brokken. Sindsdien ben ik toch wel wat voorzichtiger geworden. Het is niet voor niets dat ze in professionele omgevingen panisch zijn wat betreft statische elektriciteit. Ik durf wel te stellen dat ESD voor thuisgebruikers het grootste gevaar is, er even van uitgaande dat je niet gewoon lomp dingen in verkeerde sockets aan het proppen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijne valt wel mee kwa gewicht! heb sins kort een caselap die is even groot als mij als ik op de grond ga zitten onhandig as fuck! maar denk dat ik er wel over uit ben ga hem gewoon vervoeren! denk niet dat er was mis kan gaan!
RocketKoen schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 04:01:
Ik haalde bij het vervoeren van mijn PC altijd het water uit de koeling.
Maar dat was vooral omdat
1) De PC kon niet rechtop blijven staan, en vanwege een ontluchtings opening op het hoogste punt was hij op zn kant niet waterdicht
2) Met waterkoeling was de toren loodzwaar, niet leuk als je dat over een parkeerplaats naar een LAN moet slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 04:03:
[...]

Ja, dat heb ik ook zo vaak gedaan. Gaat meestal ook goed, maar een keer gaat het mis dan en zit je met dure brokken. Sindsdien ben ik toch wel wat voorzichtiger geworden. Het is niet voor niets dat ze in professionele omgevingen panisch zijn wat betreft statische elektriciteit. Ik durf wel te stellen dat ESD voor thuisgebruikers het grootste gevaar is, er even van uitgaande dat je niet gewoon lomp dingen in verkeerde sockets aan het proppen bent.
Ik ben nog steeds extreem voorzichtig, ook al is het nooit misgegaan.

@Skullders: Het is een closed system, dus moet lekkage geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Skullders: Het is een closed system, dus moet lekkage geen probleem zijn.

Der zit een zwarte dop op met schroefdraad. als je dat bedoelt met een closed system.
Sorry had het niet goed gelezen!!!
Sorry voor de stome vragen maar ik weet bijna niks van computers..
weet dat dege die hem gebouwed heeft hier veel zit dus dacht laat ik het hier maar vragen hier krijg
ik wel wat goeie advies!

Nogmaals bedankt kan nu met een gerust hart gaan slapen! d:)b

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 04:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Met closed bedoel ik dat het water niet door je hele systeem gaat, maar door slechts 1 onderdeel. Ofwel, een gesloten systeem.

Correct me if I'm wrong, heb al een tijd geen waterkoeling meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
der lopen slangen naar me radiator die bovenop zit en naar me cpu denk ik.. en dan terug naar het bakkie:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMZ

DMZ

Ja, dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Kan je die kast niet gewoon op je achterbank leggen? Heb zelf een 15 inch kicker en ik neem iig het risico niet om mijn pc ernaast te leggen (flinke magneet erachter). Ook heb ik me muziek mocht ik al een pc vervoeren gewoon zacht staan.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ten eerste wtf hoe krijg jij 2 21 ich subs in je kofferbak!? :O
en ten tweede ik zou hem gwn ff leeg laten lopen zoveel moeite is dat nu ook niet en dan kan er onderweg als je hem op ze kant heb ofzo niks gaan lekken en dan kan je die subs gwn lekker volop open knallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
maks11223344 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:47:
ten eerste wtf hoe krijg jij 2 21 ich subs in je kofferbak!? :O
en ten tweede ik zou hem gwn ff leeg laten lopen zoveel moeite is dat nu ook niet en dan kan er onderweg als je hem op ze kant heb ofzo niks gaan lekken en dan kan je die subs gwn lekker volop open knallen :D
Lol ik ging er vanuit dat het een typefout was en hij 2 x 12 inch bedoelde. 2 x 21 inch is wel heel bizar en zal eerder in een bus(je) te vinden zijn dan in een normale personenauto. :)

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Pagina: 1