• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 12:13
Vandaag besloten om eindelijk een mediaspeler te kopen.
Na veel gezocht te hebben heb ik gekozen voor een Popcorn Hour a-300.
Gelijk vandaag uit mijn werk het beestje gehaald samen met een Barracuda 7200 2TB Harde schijf.
Kom ik thuis natuurlijk zo blij als een kind, harde schijf erin alles gemonteerd nieuwe firmware geïnstalleerd.
Wil het kastje mijn harde schijf niet zien :(
Terug gegaan naar de mediamarkt, die hebben mij een nieuwe mediaplayer meegegeven, maar ook deze wil de harde schijf niet lezen.

Ik weet zeker dat alles goed gemonteerd is dus ik snap er niets van.

Zijn er mensen die enig idee hebben wat misschien nog zou kunnen helpen?
Buiten een nieuwe harde schijf om natuurlijk.

• Dacuuu
  • Laatst online: 06-02 15:26
Heb je de hdd eerst geformatteerd in windows of linux? Dat moet namelijk eerst. Gewoon ntfs is voldoende. Als de pch hem dan nog steeds niet ziet kan je hem met linux als ext formatteren.

• Rixos
Dacuuu schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:29:
Heb je de hdd eerst geformatteerd in windows of linux? Dat moet namelijk eerst. Gewoon ntfs is voldoende. Als de pch hem dan nog steeds niet ziet kan je hem met linux als ext formatteren.
Nee dat heb ik niet gedaan, ik ben zelf niet enorm handig met computers, is er toevallig ergens een tutorial te vinden over hoe dit te doen?

• Dacuuu
Rixos schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:11:
[...]

Nee dat heb ik niet gedaan, ik ben zelf niet enorm handig met computers, is er toevallig ergens een tutorial te vinden over hoe dit te doen?
Kast open. sata kabel en stroomkabeltje aan de had disk aansluiten, de andere kant van het sata kabeltje op een vrije sata poort op het moederboard. Erna de schijf in windows formatteren.

• Rixos
Dacuuu schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:29:
[...]

Kast open. sata kabel en stroomkabeltje aan de had disk aansluiten, de andere kant van het sata kabeltje op een vrije sata poort op het moederboard. Erna de schijf in windows formatteren.
Ok bedankt, nou heb ik alleen het probleem dat ik geen sata kabeltjes heb om de extra harde schijf aan te sluiten. Ik zal zo wel even langs paradigit rijden.

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Waarschijnlijk werkt de usb modus wel van de popcornhour, sluit hem dus gewoon (incl hdd) aan op je PC en formatteer de boel via schijfbeheer.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:00
Als je hem in je PCH bouwt, kun je hem ook gewoon formatteren. Sterker nog, wil je er apps op draaien is dat een eis.

• Rixos
WBT schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:55:
Waarschijnlijk werkt de usb modus wel van de popcornhour, sluit hem dus gewoon (incl hdd) aan op je PC en formatteer de boel via schijfbeheer.
Ik heb hem net aangesloten via een usb kabel met de HD erin.
Vervolgens ging windows de stuurprogrammas installeren.
Als ik hem nu aansluit verschijnt hij ongeveer 10 seconden bij schijfbeheer, maar als ik dan op rechtermuisknop en formatteren druk geeft hij aan "Er bevindt zich geen schijf in station H, plaats een schijf en probeer het opnieuw".

Dan na ongeveer 10 seconden hoor ik een geluidje alsof de usb kabel is losgekoppelt en verdwijnt de verwisselbare schijf uit het overzicht.

Ik word echt gek hiervan.

• Dacuuu
Rechtermuisknop op Start -> Rechtermuisknop op Computer -> Klik je op Beheren -> En dan links bij opslag kijken. Als je daar de schijf ziet staan. Even formatteren.Weet je zeker dat je schijf niet dood is?

• Rixos
Lijkt me sterk ik heb hem vanmiddag voor de zekerheid omgeruild in de winkel voor een 5400 RPM WD Caviar Green - WD20EARX omdat ik las dat 7200 rpm schijven hitteproblemen kunnen geven door het ontbreken van een interne fan in de mediaplayer. De schijf is dus hartstikke nieuw, maar heeft hetzelfde probleem met herkenning als de vorige.

Ok ik zie hem nu in schijfbeheer, ik moest kiezen tussen twee opties en toen heb ik gekozen voor GPT, omdat ik dat in deze lijst ook tegen kwam bij deze harde schijf http://www.networkedmedia...A-300_Compatibility_Lists.

Alleen als ik rechtermuisknop op de schijf klik kan ik niet de optie format kiezen, wel schijf converteren naar dynamische schijf of naar MBR schijf en de optie 'Nieuw eenvoudig volume".

De ruimte van de harde schijf is met een zwart balkje als niet toegewezen aangegeven.
Enig idee wat nu te doen?

[ Voor 27% gewijzigd door Rixos op 27-06-2012 19:40 ]

• Rixos
Ok harde schijf is nu aan het formateren, pfff wat duurt dat lang ik denk dat dit wel een dag gaat duren.

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-02 18:05
Naar alle waarschijnlijkheid was niks mis met die 1ste popcorn. Je moet/kan dit trouwens ook doen via de setup van de popcorn (bij de a210 heeft het me ook wat gezeik en tijd gekost).

btw, zie ibood. misschien kun je em nog terugbrengen en de hd houden.

• Rixos
r.brands schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 10:39:
Naar alle waarschijnlijkheid was niks mis met die 1ste popcorn. Je moet/kan dit trouwens ook doen via de setup van de popcorn (bij de a210 heeft het me ook wat gezeik en tijd gekost).

btw, zie ibood. misschien kun je em nog terugbrengen en de hd houden.
Nee inderdaad het probleem lag in dat geval bijna zeker aan het feit dat ik de HD niet had geformatteerd in NTFS, stond namelijk niet in de handleiding (Misschien voor sommige mensen vanzelfsprekend maar ik had nog nooit zelf een HD ingebouwd).

De harde schijf wordt op dit moment geformatteerd, maar omdat ik niet voor snel formatteren had gekozen en het via een usb aansluiting gaat ging dit ongeveer met 1% per 12 minuten. Ik heb hem gister avond aangezet, wanneer ik thuis kom van mijn werk hoop ik dat ie klaar is.
Als het goed is moet de Popcorn hem dan gewoon herkennen en is het probleem opgelost.
Pagina: 1