Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe receiver 450 - 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-11 19:31
Geen idee of ik het hier moet posten, maar ik ben op zoek naar een nieuwe versterker / reciever. Vanwege veranderende setting en nieuwe speakers ben ik toch toe aan wat nieuws.

Momenteel heb ik een Yamaha RX-V461 met een Jamo HCS 426 set, en dat bevalt op zich prima.
Er zitten alleen een paar nadelen aan de set, en een van de grootste is nog wel.
Geen goede HDMI ondersteuning. Er zit wel HDMI op, maar waarschijnlijk een vooroorlogse versie.
Audio komt niet uit de versterker, maar word direct doorgegeven aan de output, en dat is nou juist niet wat ik wil.
Meer nadelen: De USB aansluiting ondersteunt alleen FAT16 en het volume word niet onthouden per input.

Wat ik dus zoek in een nieuwe versterker:

Goede HDMI ondersteuning. Daaronder valt, 3 of meer HDMI ingangen, als het kan, 2 HDMI uitgangen.
(direct naar de slaapkamer kunnen doorlussen zonder switchen zou leuke feature zijn). En uiteraard, het geluid moet door de versterker afgespeeld worden.

Rest is eigenlijk niet belangrijk, ik hebt niets meer analoog (Xbox 360, HTPC, en UPC HD decoder hebben allemaal HDMI).

Wat ook een leuke feature zou zijn, is internetradio, maar minder belangrijk, omdat de UPC decoder ook digitale radio heeft.

Ik ben prima tevreden over de interface/instelmogelijkheden van mijn Yamaha, maar heb verder geen specifieke voorkeur. Wat ik niet hoef, is een kerstboom, aangezien het ding onder mijn TV staat en dus dikke blauw lampen een no-go zijn.

Mijn eerste groslijst:
http://tweakers.net/price...6LA-PNIo2kz5SkD7HEGqNsSx_

En dan nu de vraag: En nu...?
Ik ben geen audiofiel en heb wel eens naar electrostaten geluisterd, maar dat doet mij niets.
Ik vind mooi geluid leuk en ik vind het belangrijker dan goed beeld, maar niet meer dan dat.

Budget: 450-1000 euro. Maar die 1000 moet dan wel alles kunnen wat ik hierboven aangeef...

Ik heb even in de lijst rond zitten snuffelen, en deze:
http://nl.yamaha.com/nl/p...mps/rx-v771_g/?mode=model
pricewatch: Yamaha RX-V771 (Titanium)

Kan eigenlijk alles... Iemand ideeën?

[ Voor 6% gewijzigd door FireDrunk op 26-06-2012 21:28 ]

Even niets...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:55

FeaR

In GoT we trust

Persoonlijk zou ik met een Jamo HCS 426-setje geen receiver van 1000 euro kopen. Sterker nog, die 450 euro zou bij een dergelijke set al een behoorlijke max zijn. Natuurlijk kan je wel dergelijke bedragen uitgeven, maar naar mijn inziens is dat zonde en had je het geld dan beter in andere speakers kunnen steken. Gelukkig zijn dingen als HDMI Processing en netwerk al redelijk standaard op de lagere modellen. Dual HDMI Out kom je toch al weer een prijsklasse hoger uit. Dus mocht die Dual HDMI Out niet perse hoeven dan zou ik lekker een paar honderd euro lager gaan zitten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FireDrunk
Ik dacht dat dat Jamo setje best een redelijk setje was? :)
Is dat echt het verschil tussen 400->1000 euro niet waard?

Even niets...

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:57

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ongetwijfeld een leuke set. Als je van plan bent deze receiver de komende jaren te blijven gebruiken en speakers gaat upgraden is het het misschien nog wel waard, maar de balans tussen een €400 speakerset en een €1000 receiver is iets scheef. Dat kun je beter omdraaien ;)
(€400 receiver en €600 nieuwe fronts bijvoorbeeld :p)

[ Voor 9% gewijzigd door mr.paaJ op 26-06-2012 22:16 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• FireDrunk
Mijn Yamaha RX-V461 doet al (slag om de arm) 5-6 jaar dienst, dus ja, ik denk wel dat ik een poos met deze versterker ga doen...

Even niets...

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik ben het eens met mijn voorgangers.
Ga eens luisteren in een goede audio winkel.
Jamo is nu niet bepaald een top merk. (in 1975 wel daar en tegen!)

Kijk eens rond en misschien heb je ook wel een budget voor speakers.

[ Voor 6% gewijzigd door Pepperana op 26-06-2012 22:22 ]

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

• FireDrunk
Ok, nieuwe speakers stond niet echt op mijn lijstje, en dan heb ik weer 'oude' speakers over, dus dat is nu nog even niet aan de orde (misschien als ik weer eens wat spaargeld moet verbranden ofzo...)

Even back ontopic dan, als het een versterker van say: ~450 euro word, is de Yamaha die ik noemde een goede keuze, of zijn er nog caveats waar ik op moet letten?

Even niets...

• FireDrunk
Er is inmiddels een versterker gekocht.

[ Voor 71% gewijzigd door FireDrunk op 04-07-2012 22:06 ]

Even niets...

Pagina: 1