Anoniem: 329013

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden mijn videokaart vervangen maar de laatste tijd heb ik niet echt het gevoel dat hij tot zijn recht komt. Ik had mijn CPU undergevolt en gewoon geprobeerd of de videokaart zou werken. Deze werkte inderdaad, ook als ik de CPU overclockte, naar 3199 mhz.
Ik wist wel dat er voor deze GPU eigenlijk een grotere PSU moest komen, maar heb ik dit niet gedaan.
Nu vraag ik me af of dit wel beter zou zijn (lees: betere prestaties geven) omdat ik dan ook mijn GPU & CPU zou kunnen overclocken. Mijn vraag dus: Maakt het echt veel uit als ik er een grotere PSU ingooi?
Zo ja, waar zou ik voor moeten zoeken? Dacht zelf bijvoorbeeld aan de volgende PSU:

Antec HCG-520
of
XFX Pro 550W

Het lijkt mij sowieso slim om er een nieuwe PSU in te gooien, aangezien deze uit 2004 stamt. Echter nooit problemen mee gehad en is ook aardig stil. Een betere PSU zou ook welkom zijn voor in de toekomst aankomende onderdelen, waarschijnlijk gaan als eerste mijn CPU en Mobo een keertje weer weg.

Systeem:
CPU: AMD Athlon II X3 425 (atm @2700 MHz later misschien > 3199 MHz)
Videokaart: MSI R6850 Cyclone 1GD5 Power Edition/OC
Moederboard: MSI 785GM-E51
Ram: 8 GB Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G
Voeding: Nexus NX-4090
Harde schijven:
SSD OCZ Vertex 2 64 GB
Raid 0; 300 GB, 2 onbekende harde schijven.
Behuizing: In Win Dragon Slayer

Alvast hartelijk bedankt! _/-\o_
Voeding is idd aan de krappe kant, maar de voedingen die je nu noemt zijn nogal overdreven.
pricewatch: Antec HCG-400 is bijvoorbeeld al een grote verbetering.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Topicstarter
maar dan kom ik alsnog niet aan de 500 Watt?
Ook als ik straks wil gaan overclocken of er een nieuwe CPU ingooi lijkt het me dat ik wel meer dan 400 Watt nodig heb. Dat tientje lijkt me niet zo heel veel.
Aantal watt is vrij onbelangrijk, gaat om kwaliteit, prestaties en het vermogen op de 12V. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 12:38

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Tip:

leen//koop een 'wattagemeter'

Zo kan je echt zien wat je pc verbruikt, meestal valt dat best mee :)

Mijn i5 systeem, 12gb ram hd5770 5 hdd's gebruikt idle nog geen 200w :) (en onder load nog geen 300)

My Youtube Channel

Topicstarter
Hmm, das wel een goeie, kijken of ik die ergens vandaan kan sjouwen. Vindt het op zich wel leuk dat mijn voeding uit 2004 komt en het gewoon doet.

Ik kreeg btw wel een BSOD nadat ik Bios Unlock Core programmaatje draaide met mijn CPU op 3199 MHz.

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 329013 op 27-06-2012 15:59]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee