Raid 1 set verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Beste mensen,

Zoals de titel al luidt wil ik graag weten of het mogelijk is om een raid 1 set te verplaatsen van 1 computer naar een andere.

In het kort.
Ik heb een Intel server board met daarop een LSI Raid controller met daarop een logical drive van 2x 640GB in RAID 1. Nu staat die server (ik vermoed het moederbord) op instorten. Regelmatig de PSOD (jawel pink) op mijn monitor. Nu heb ik ook nog een ASUS Server board met ook een LSI Raid controller, maar waarschijnlijk wel een ander type.

Daarom mijn vraag:

Kan ik, zonder dataverlies, de raidset zo overzetten en verder draaien op het nieuwe mainboard? Nog afgezien van de hardware changes natuurlijk.

Alvast ontzettend bedankt voor de reacties!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-01 07:02
Jouw raid is wel de zelfde merk maar andere type. Ik weet niet zeker of dit zal werken. Heb jij een mogelijkheid om een raid te maken zonder te formateren? zoja plaats 1 HD en voeg er later 1 bij.

Je kunt altijd testen. Want je kunt altijd op 1 HD verder werken. Stel de andere hd werkt niet of is iets fout. formatteer de HD en plaats hem terug :)

[ Voor 28% gewijzigd door Killertjuh op 26-06-2012 21:39 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zou moeten kunnen, zie ook RAID FAQ voor meer uitleg.

Overigens zou ik de schijf niet zonder meer formatteren voor het terugplaatsen zonder dat ik er eerst een image van had gebakken ;)

Da's uberhaupt wel een goed idee: ff een image trekken van die twee disks voordat je de boel overhangt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik maak elke nacht met VCB een backup van de VM's die erop draaien, dus de backup is er. Ik ga het gewoon proberen, eerst 1, dan later de tweede toevoegen. En kijken hoe het gaat.. Spannend!

Ik laat het weten hoe het gegaan is.

Verwijderd

Gewoon de controller met schijven in een andere PC stoppen. De RAID configuratie staat op de schijven. Als het een moederbord is met onboard controller dan moet je hopen dat deze hetzelfde type is (dat vergeet je te vermelden in je startpost!). Als dat inderdaad zo is, bijvoorbeeld de LSI SAS1068E chip, dan kun je gewoon je disks daarop aansluiten en direct booten van je RAID array.

Alle RAID configuratie wordt opgeslagen op de schijven zelf, de laatste sector van elke hardeschijf. Het enige wat je daarnaast nodig hebt is een RAID controller die die metadata kan begrijpen en daarop reageert.