Prachtig blauw bij opstarten.

Pagina: 1
Acties:

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb op een cyrixje een installatie van windows ME gedaan.. alleen bij het opstarten geeft ie een blauw scherm en zegt ie een fout heeft gevonden bij het initialiseren van het apparaat NTKERN. andere videokaart, andere hdd, alles eruit behalve de hdd en video.. niets helpt.. misschien brak geheugen? lijkt mij want de installatie ging feilloos.. alleen de eerste keer opstarten... :(

alvast bedankt

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Waneer krijg je dat scherm, bij de post of als windhoos opstart. Als dat laatste het geval is zet dan Win98se er ff op en kijk of het dan wel werkt.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
ja daar heb ik ook al aan gedacht.. misschien helpt het.. ik ga het morgen ff proberen..

ohja.. bij die andere hdd die erin zat geeft ie telkens.. wanneer je windows wilt setuppen een fat 32 fout aan.... telkens opnieuw en telkens dezelfde fouten...

dit is meer bijzaak want als ie eenmaal in mijn systeem gerost is werkt ie prima... alleen als ie het werk alleen moet doen is tie lui :)

Verwijderd

Kan je die fout er niet uithalen met scandisk ? Formateer hem anders met FAT16, je krijgt kleinere partities en ik denk als je hem formateert met FAT32 dat hij het dan prima doet. Maar dat blauwe scherm is denk ik een probleempje met een slechte install. Gewoon ff opnieuw doen met bv. Win98se dat is wel zo fijn.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
ik zla eens idd die partitie verwijderen.. eens kijken of die het dan wel doet.. ik vind ME wel beter in het gebruik.. maar hij moet als server gaan dienen..

Ik hen NT4 server maar die installatie mislukt steeds..

maar er kan net zo goed win 98 op.. tis maar voor winroute. ftp etc etc.

in ieder geval bedankt voor de moeite en als het niet lukt staat deze topic vanzelf weer bovenaan :)

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 26 maart 2001 23:00 schreef bolk het volgende:
ik zla eens idd die partitie verwijderen.. eens kijken of die het dan wel doet.. ik vind ME wel beter in het gebruik.. maar hij moet als server gaan dienen..

Ik hen NT4 server maar die installatie mislukt steeds..

maar er kan net zo goed win 98 op.. tis maar voor winroute. ftp etc etc.

in ieder geval bedankt voor de moeite en als het niet lukt staat deze topic vanzelf weer bovenaan :)
Een server met win9x is niks.. Die moet je dan redelijk vaak rebooten, want je geheugen loopt langzaam leeg.. (jammer van win9x)

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op maandag 26 maart 2001 23:03 schreef InterCC het volgende:

[..]

Een server met win9x is niks.. Die moet je dan redelijk vaak rebooten, want je geheugen loopt langzaam leeg.. (jammer van win9x)
Ow? Heb ik anders helemaal geen last van.. en ik heb hier een servertje op win98 draaien... rete stabiel en nooit geheugen problemen... nou reset ik 'm wel eens 's ochtends maar hij staat toch behoorlijk lang aan. :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Op maandag 26 maart 2001 23:03 schreef InterCC het volgende:

[..]

ik zal toch wat moeten.. nu moet iedereen die wil internetten eerst mijn pc aanzetten.. en de voordelen zijn veel hoger bij een server.. ik probeer fat 16 en nog een installatie van nt4.. alnders heb ik botte pech...

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Topicstarter
Ik heb de partitie verwijderd.. en opnieuw geinstalleerd.. maar nu is mijn hdd nog maar 2 gig!!! hijs 3,2 gig! je gaat me toch niet vertellen dat er 1,2 gig beschadigd is? hoe krijg ik dit anders? handmatig wil niet en fdisk werkt niet mee...

iemand :?

Pagina: 1