BTO laptop Windows 7 install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleef
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 20:20
Hallo,

Ik heb bij BTO een laptop besteld met een 128 GB SSD en nog een 500 GB HDD zonder OS. Verder via Surfspot Windows 7 64bit professional. Nu kan ik niet echt een duidelijk verhaal vinden over de installatie. Is het gewoon een kwestie van DVD er in en Windows op de SSD installeren of moet ik nog dingen in de BIOS aanpassen of is het AHCI inschakelen genoeg? Als het goed is zet ziet het systeem toch dat er een SSD in zit? Firmware is al up to date. Verder zijn er nog de dingen zoals search index uit zetten begrijp ik maar dat is na de installatie. Graag een beetje hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door Kleef op 26-06-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Moet je search indexing ook nog uitschakelen in Win7 dan? Ik dacht dat er in Win7 eigenlijk niet zo heel veel aanpassingen meer nodig zijn voor een SSD? Helemaal zeker weten doe ik het niet overigens, ik had search indexing sowieso al uit staan :Y)

Als jij een DVD hebt besteld bij surfspot (kan ook een download zijn, dan moet je hem eerst even op DVD of USB zetten, Microsoft heeft zelf een tooltje om een bootable USB te maken voor installatie) is het normaal gesproken een kwestie van de DVD er in douden, pc opstarten en wachten. Meestal zal Windows de SSD gewoon herkennen. Op het moment dat je de schijf voor installatie moet kiezen selecteer je de SSD en Windows wordt daar op geinstalleerd. Vervolgens weer rustig afwachten tot je verder mag met de eerste keer opstarten en alle schermpjes die daar bij horen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleef
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 20:20
Install is gelukt. Na 30 keer opnieuw opstarten bij het installeren van alle drivers nu systeem up and running. Werkt allemaal goed. Ben van XP naar windows 7 gegaan en van een oude Pentium M750 1.86GHz naar een i7 3720. Super vooruitgang. 7 jaar verschil tussen de laptops en ben er wel blij mee. Kan alleen nog niet vinden waar ik in Windows 7 hibernate kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-10 19:24
Kleef schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:43:
Install is gelukt. Na 30 keer opnieuw opstarten bij het installeren van alle drivers nu systeem up and running. Werkt allemaal goed. Ben van XP naar windows 7 gegaan en van een oude Pentium M750 1.86GHz naar een i7 3720. Super vooruitgang. 7 jaar verschil tussen de laptops en ben er wel blij mee. Kan alleen nog niet vinden waar ik in Windows 7 hibernate kan uitschakelen.
Configuratiescherm -> Energiebeheer