Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MB]Laptop Moederbord verschilt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine 2 maanden terug is een notebook van m'n ouders overleden. Ik kwam er al vrij snel achter dat het moederbord stukgegaan was aan slechte solderingen. 1x gebakken en hij werkte maar voor hele korte duur. Omdat het toch een vrij nette en goede notebook is qua specs, had ik besloten een plank ervoor te zoeken omdat Sony notebooks plankjes vrij universeel zijn (1 geheel ipv 5 losse delen).

Bij een webshop in Singapore een moederbord gevonden en na wat mailen de koop gezet, 200 euro afgetikt en na een week ontvangen.

Ik vrolijk alles uit elkaar trekken om erachter te komen dat de meest belangrijke connectoren (TFT, Sound) niet passen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MvSuSm61MAXLD9zqir80oLN9/medium.jpg

Ik heb inmiddels een support ticket geopend, maar omdat het om een moederbord gaat wat ook afhankelijk is van die shop op wat het binnenkrijgt vrees ik dat een refund het maximale is. Het oversolderen van deze connectoren zie ik als laatste redmiddel waarbij meteen garantie wegvalt. Ook is het zeer moeilijk met deze kleine punten te gaan solderen. Is er nog een andere optie dat ik doen kan? Het afschaven van de connectoren is geen keuze omdat de afstand tussen de pootjes daadwerkelijk ook verschilt.

Het herbakken heb ik niet overwogen, ik denk dat het weinig meer zal uithalen helaas. En als het wel werkt, kan het met een week zo weer voorbij zijn.