Toon posts:

DIY: Zelf dual monitor standaard maken

Pagina: 1
Acties:

• ByteDelight
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:20

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend een start gemaakt aan een dual monitor standaard voor aan m'n bureau in de huiskamer.
Reden: dual monitor steunen kosten overal minstens 250 euro.

Hierbij een impressie van de vorderingen tot nu toe:

Ik wilde de steunen zonder te schroeven aan het bureau bevestigen, maar daarvoor is het oppervlak van de voetstukken te klein, en het vilt te dik.
Beter is dus om grotere voetstukken te gebruiken en rubber-achtig materiaal.
Voor de voetstukken zou een hoekplaat met een oppervlak van minstens 5x5 aan te bevelen zijn.
In plaats van het vilt zou iets als tochstrips gemakkelijk kunnen zijn omdat het dun en zelfklevend is.

Ik heb er nu voor gekozen om één schroef aan de onderkant en één aan de achterkant van het bureau dóór het aluminium heen te schroeven in het bureau (aluminium effe voorboren natuurlijk).

Omdat ik vesa-beugels voor bevestiging van de monitoren te duur vond heb ik luidsprekersteuntjes gebruikt.
Gamma verkoopt die per 2 voor een tientje, maar thuisgekomen bleek dat plastic te zijn (de afbeelding op de doos doet vermoeden dat het metalen beugels zijn). Ze zijn volgens specs sterk genoeg voor 20/22" schermen die ca. 5 kg wegen, dus ik gok het er op.

Ik heb inmiddels een testopstelling aan het bureau zitten met een tijdelijke plaat tussen de monitor-steunen.
Omdat het nog niet af is heb ik daar nog geen foto van.

Ik wil een Ikea Ekby Hemnes paneel ertussen (momenteel uitverkocht in Ikea Eindhoven) omdat mijn bureau dezelfde kleur is, en ik 3 Ekby panelen boven het bureau heb hangen:

De geschatte kosten:
- Aluminium hoeklat Gamma: €10
- Vierkante aluminium buis Gamma: €10
- Luidsprekersteunen Gamma: €10
- Paneel Ikea: €15
- Overige (bouten, moeren, etc): €5
Totaal: €50

To be continued (binnen ca. een week).

[Voor 15% gewijzigd door ByteDelight op 26-06-2012 20:04]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Boertje1991
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 05-10 15:54
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Zelf heb ik even gekeken naar een triple monitor standaard, maar die dingen zijn even duur als 2 monitors, dus dan is de lol er natuurlijk gauw vanaf.

• 195780
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04-2013
Op verzoek verwijderd

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Ik heb zo mijn bedenkingen over het ontwerp.
Ik weet niet hoe zwaar je monitoren zijn en hoe ver ze naar voren komen, maar ik vrees dat je 30mm oversteek te kort is en je met de schroeven op die plek niet voldoende klemkracht kan zetten om het zo aan je bureau te klemmen. Ik ben benieuwd. :P

@Johnbytheway: Dit is natuurlijk het prototype, dan mag dat nog. ;)

• ByteDelight
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20:20

ByteDelight

Retro computing is alive!

Topicstarter
@Johnbytheway: Dit is natuurlijk het prototype, dan mag dat nog. ;)
Excactly: iemand moet de eerste zijn met het posten van zo'n project dacht ik.
Anderen doen het vast beter, hence the tips.

[Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 27-06-2012 07:49]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• 195780
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14-04-2013
Op verzoek verwijderd

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:03

Ed_L

Crew Council
Mod / build, dus > CM

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 20:44
Leuk idee, ben benieuwd naar de afwerking met het paneel.

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17:37

Stoney3K

Flatsehats!

Ik heb die van mij redelijk simpel gemaakt: Eerst heb ik de 2 monitoren aan elkaar verbonden met 2 stukken hoekprofiel en daar een plaat tegen bevestigd.

Die plaat kun je vervolgens gewoon met een standaard VESA-monitor arm weer aan je bureau bevestigen. Of, zoals in mijn situatie, vlak tegen de muur. :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• temp00
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb momenteel een dual monitor arm met vesa-plaat gevonden voor 28,-- euro wat spotgoedkoop is. Gezien m'n huidige dual monitor setup onpraktisch en niet netjes staat, is deze arm een mooie uitkomst. Ik moet echter wel zelf een basis/steun maken en zat te denken iets van hout te fabriceren (de arm op het bureau schroeven is geen optie). Daarnaast zal ik de houten basis moeten verzwaren om 'm stabiel te maken, maar hoe ik dat ga aanpakken heb ik nog niet echt een idee over.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met een soort gelijke aanpak? Het gaat overigens om deze arm:

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• plinders
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 04-12 21:44
temp00 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:22:
Ik heb momenteel een dual monitor arm met vesa-plaat gevonden voor 28,-- euro wat spotgoedkoop is. Gezien m'n huidige dual monitor setup onpraktisch en niet netjes staat, is deze arm een mooie uitkomst. Ik moet echter wel zelf een basis/steun maken en zat te denken iets van hout te fabriceren (de arm op het bureau schroeven is geen optie). Daarnaast zal ik de houten basis moeten verzwaren om 'm stabiel te maken, maar hoe ik dat ga aanpakken heb ik nog niet echt een idee over.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met een soort gelijke aanpak? Het gaat overigens om deze arm:
[afbeelding]
[afbeelding]
Waar heb jij die gevonden? :)
Ziet er precies uit als wat ik zou willen hebben, weet je toevallig ook of je de hoogte kan verstellen?

• pieter02
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14:05
Ja dat is wel interessant voor 28,- dus kom maar op met die link :)

• MrMilco
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 01-12 23:12
Zelf heb ik gelukkig een keer 3 enkelen voor niets op kunnen halen, maar dit is inderdaad ook een heel mooi idee, en ben benieuwd naar het eindresultaat!

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• Shillen
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 29-11 22:12
bverstee schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 19:57:
Reden: dual monitor steunen kosten overal minstens 250 euro.
Op wat voor sites heb je gekeken? Zoals andere tweakers al reageerden: Je kan het stukken goedkoper kopen ;-)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee