Ik heb afgelopen weekend een start gemaakt aan een dual monitor standaard voor aan m'n bureau in de huiskamer.
Reden: dual monitor steunen kosten overal minstens 250 euro.
Hierbij een impressie van de vorderingen tot nu toe:

Ik wilde de steunen zonder te schroeven aan het bureau bevestigen, maar daarvoor is het oppervlak van de voetstukken te klein, en het vilt te dik.
Beter is dus om grotere voetstukken te gebruiken en rubber-achtig materiaal.
Voor de voetstukken zou een hoekplaat met een oppervlak van minstens 5x5 aan te bevelen zijn.
In plaats van het vilt zou iets als tochstrips gemakkelijk kunnen zijn omdat het dun en zelfklevend is.
Ik heb er nu voor gekozen om één schroef aan de onderkant en één aan de achterkant van het bureau dóór het aluminium heen te schroeven in het bureau (aluminium effe voorboren natuurlijk).
Omdat ik vesa-beugels voor bevestiging van de monitoren te duur vond heb ik luidsprekersteuntjes gebruikt.
Gamma verkoopt die per 2 voor een tientje, maar thuisgekomen bleek dat plastic te zijn (de afbeelding op de doos doet vermoeden dat het metalen beugels zijn). Ze zijn volgens specs sterk genoeg voor 20/22" schermen die ca. 5 kg wegen, dus ik gok het er op.
Ik heb inmiddels een testopstelling aan het bureau zitten met een tijdelijke plaat tussen de monitor-steunen.
Omdat het nog niet af is heb ik daar nog geen foto van.
Ik wil een Ikea Ekby Hemnes paneel ertussen (momenteel uitverkocht in Ikea Eindhoven) omdat mijn bureau dezelfde kleur is, en ik 3 Ekby panelen boven het bureau heb hangen:

De geschatte kosten:
- Aluminium hoeklat Gamma: €10
- Vierkante aluminium buis Gamma: €10
- Luidsprekersteunen Gamma: €10
- Paneel Ikea: €15
- Overige (bouten, moeren, etc): €5
Totaal: €50
To be continued (binnen ca. een week).
Reden: dual monitor steunen kosten overal minstens 250 euro.
Hierbij een impressie van de vorderingen tot nu toe:

Ik wilde de steunen zonder te schroeven aan het bureau bevestigen, maar daarvoor is het oppervlak van de voetstukken te klein, en het vilt te dik.
Beter is dus om grotere voetstukken te gebruiken en rubber-achtig materiaal.
Voor de voetstukken zou een hoekplaat met een oppervlak van minstens 5x5 aan te bevelen zijn.
In plaats van het vilt zou iets als tochstrips gemakkelijk kunnen zijn omdat het dun en zelfklevend is.
Ik heb er nu voor gekozen om één schroef aan de onderkant en één aan de achterkant van het bureau dóór het aluminium heen te schroeven in het bureau (aluminium effe voorboren natuurlijk).
Omdat ik vesa-beugels voor bevestiging van de monitoren te duur vond heb ik luidsprekersteuntjes gebruikt.
Gamma verkoopt die per 2 voor een tientje, maar thuisgekomen bleek dat plastic te zijn (de afbeelding op de doos doet vermoeden dat het metalen beugels zijn). Ze zijn volgens specs sterk genoeg voor 20/22" schermen die ca. 5 kg wegen, dus ik gok het er op.
Ik heb inmiddels een testopstelling aan het bureau zitten met een tijdelijke plaat tussen de monitor-steunen.
Omdat het nog niet af is heb ik daar nog geen foto van.
Ik wil een Ikea Ekby Hemnes paneel ertussen (momenteel uitverkocht in Ikea Eindhoven) omdat mijn bureau dezelfde kleur is, en ik 3 Ekby panelen boven het bureau heb hangen:

De geschatte kosten:
- Aluminium hoeklat Gamma: €10
- Vierkante aluminium buis Gamma: €10
- Luidsprekersteunen Gamma: €10
- Paneel Ikea: €15
- Overige (bouten, moeren, etc): €5
Totaal: €50
To be continued (binnen ca. een week).
[ Voor 15% gewijzigd door ByteDelight op 26-06-2012 20:04 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com