• Claymore19
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-09-2025
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om mijn Sapphire radeon hd 5670 512mb te vervangen.
Ik zit te tobben over de gtx550 en de radeon hd 6850. Er zijn namelijk heel veel kaarten, waardoor de keuze wat moeilijker wordt. Ik wil de kaart voornamelijke gebruiken voor FSX.
Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven.

Specs van me pc:
Voeding: 500 watt
Proc: amd phenom II x4 965 be
Geheugen: 4 gb van corsair 1333. ( dit wordt naar 8 gb gebracht)
Mobo: msi 870a-54g
Hdd: crucial m4 128gb.

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Ik ben een tijdje geleden overgestapt van 2 x GTX460 naar 1 x HD7970 (wilde ATI weer eens proberen).

Als je niet opnieuw je OS wilt installeren dan zou ik, als ik jouw was, bij ATI blijven, omdat je die nu ook hebt.
Ik heb namelijk sindsdien alleen maar problemen gehad met restjes van de Nvidia driver wat op één of andere manier niet verwijderd wilde worden, register e.d.
Ik heb uiteindelijk mijn OS opnieuw geïnstalleerd en daarna was er niets meer aan de hand :)

Wil je trouwens niet een 7000 serie ATI kaart, misschien verstandiger?

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:04
jasiccama schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:32:
Als je niet opnieuw je OS wilt installeren dan zou ik, als ik jouw was, bij ATI blijven, omdat je die nu ook hebt.
Ik heb namelijk sindsdien alleen maar problemen gehad met restjes van de Nvidia driver wat op één of andere manier niet verwijderd wilde worden, register e.d.
Dat is wel heel extreem, gewoon drivers verwijderen, booten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, driver sweeper draaien en alles van de betreffende fabrikant verwijderen, rebooten in normale modus en correcte drivers installeren.

Overigens, Flight Simulator X vind Nvidia kaarten leuker dan AMD :)
Maar de 6850 HD is krachtiger dan de GTX 550 dus of je het verschil gaat merken...

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Dylan93 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 12:20:
[...]

Dat is wel heel extreem, gewoon drivers verwijderen, booten in veilige modus met netwerkmogelijkheden, driver sweeper draaien en alles van de betreffende fabrikant verwijderen, rebooten in normale modus en correcte drivers installeren.

Overigens, Flight Simulator X vind Nvidia kaarten leuker dan AMD :)
Maar de 6850 HD is krachtiger dan de GTX 550 dus of je het verschil gaat merken...
Dat dacht ik dus ook maar bij mij bleef er dus echt wat achter in het register.
Kon dit echter niet verwijderen.
Zeg ook niet dat dit bij iedereen zo gebeurt, maar is alleen mijn ervaring.
Na de her-installatie had ik geen problemen meer.
Kan best iets anders zijn geweest of iets wat niets met de drivers gemaakt zou kunnen hebben maar ik vond het wel heel toevallig ;)

• Claymore19
Het opnieuw installeren van OS maakt mij niet zoveel uit. Dat is toch binnen 15 min klaar :P.
Ik zat zelf ook te kijken naar de Radeon HD 7000 serie te kijken, maar ik zit dan met me voeding.
De Radeon HD 6850 is een geweldige kaart, net als de GTX550, maar als het verschil niet zo heel groot is dan kan ik beter voor de Radeon HD 6850 gaan. Mits er nog andere goede kaarten zijn voor een leuk prijsje :P.
Bedankt voor de moeite ;)!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Koop gewoon 2e hands iets, het is hier geen marktplaats dus je zit eigenlijk altijd wel goed.

je hebt een redelijke Quad core waarom zou je dan een instap kaartje aanschaffen? :o. Als de voeding het enige probleem is verkoop die dan meteen want de voeding heb je de komende jaren toch nog bij je! Voeding moet je nooit op besparen omdat het jaren jaren lang mee gaat!!

En die videokaart die je wilt kopen is volgend jaar echt totaal onbruikbaar voor games, dus beter schaf je meteen iets redelijks aan zoals een GTX 570 of een Radeon 6950/6970 oid, 2e hands ook genoeg van te vinden voor best lage prijzen met garantie er bij

V&A aangeboden: Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E
V&A aangeboden: EVGA GeForce GTX 570 DS HD

Ik weet niet hoeveel ampere je voeding over de 12V lijn geeft maar dat is iets wat je iig moet weten!

[ Voor 114% gewijzigd door A87 op 28-06-2012 11:43 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Claymore19
Ik heb een 7770 gekocht xD. Nieuwe voeding erbij. Kan ik weer gamen xD.

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

oke nice!

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Pagina: 1