rMBP + Aperture = soepel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 12:37
Zoals hierboven staat.

Ik heb nu een MBP 17" 2011, toen gekocht voor videobewerking. Dit laatste doe ik minder dan verwacht, en ga nu voor iets dat ik makkelijker kan meenemen in een cameratas (dus max 15", en zo licht mogelijk).
Twijfel is tussen rMBP en een MBA13 uit 2012. De verschillen zijn verder duidelijk qua hardware e.d., maar er rest mij een vraag. Ik las dat er nogal wat lag kon zitten in de rMBP.

Dus: Voor voornamelijk Aperture en zo nu en dan FCP X een rMBP of een MBA13"?

Mocht er iemand zijn die ervaring heeft met Aperture op de rMBP, hoe soepel gaat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Die lag is slechts een driverprobleem, het is opgelost in Mountain Lion :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 12:37
Echt? Dat zou mooi zijn. Dat is dus twee maandjes lag en dan lol?

Nog iemand aperture ervaringen? Ben heel benieuwd hoe de rmbpdat trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mijn 2011 MacBook Air 13 inch lagt meer dan de RMBP onder Lion. De processor in de RMBP is hoger geklokt en heeft het dubbele aantal cores. Ook zit er een snellere gpu in. Als het je om de prestaties te doen is dan de RMBP duidelijk de betere keuze. Met vier cores zal hij ook veel sneller renderen dan de MBA in FCPX.

Voor fotobewerking is een RMBP ook een veel betere keuze vanwege het beeldscherm. De MBA moet je echt kopen vanwege de mobiliteit (en veel lagere prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-10 11:55
Echter heeft de rMBP 4x zoveel pixels te verwerken t.o.v de gekozen resolutie. Dit kan er daarom toe leiden dat sommige programma's en o.a. websites met veel plaatjes zoals Facebook, onder Lion slecht worden gerenderd. Blijkt inderdaad verholpen te zijn in Mountain Lion. Dus puur CPU + GPU vergelijken verklaart dit keer niet alles. (door het retinascherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De verbeteringen in ML hebben toch puur betrekking op de prestaties en niet de kwaliteit? Het is nu eenmaal een feit dat het beeldscherm van de RMBP scherper is en imperfecties in afbeeldingen met een lage dpi beter laat zien.

Hopelijk gaat de MBA ook beter presteren in ML. Mijn 13 inch is laggy op complexe websites als er veel websites tegelijkertijd open staan. Ik draai ClicktoFlash om de impact door ranzig geprogrammeerde flashadvertenties zoveel mogelijk te beperken maar ik heb toch regelmatig dat er een site tussenzit die een hoog cpu-verbruik en lag veroorzaakt in Safari. Ik zou me wat dat betreft meer zorgen maken om de prestaties van de MBA dan de RMBP.
Pagina: 1