Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07 13:33
Hallo,

mijn pc staat tijdelijk op een plek zonder netwerkkabel maar er is wel wifi beschikbaar. Ik heb een ICIDU mini usb adapter 300N gekocht maar ik krijg deze niet werkend, in de winkel werkte deze wel (vanmiddag laten testen). Momenteel zit ik op internet via de tethering (via de wifi) optie op mijn smartphone maar dit is natuurlijk niet ideaal. Ik heb het stuurprogramma al meerdere malen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, pc herstart e.d. en zojuist ook terwijl ik verbinding had met het internet zodat Windows deze kan installeren. Maar ik blijf het probleem houden dat het ding geen netwerk vind en onze laptop en telefoons wel dus de afstand is het niet. Ik heb Windows 7 trouwens.... bij probleem oplossing krijg ik alleen een melding "de adapter voor draadloos internet ondervindt problemen" en blijft om een ethernetkabel vragen. Een 2de melding is dat "er mogelijk een probleem is met het stuurprogramma voor de adapter voor Draadloze netwerkverbinding". Ik ben benieuwd of iemand mij de gouden tip kan geven....

gr
Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
De laatste versie van de icudu site gehaald?
De juiste versie (32 of 64 bit) gekozen?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
ze hebben maar 1 keus, extra info: heb 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Klinkt wel als een probleem met je driver. In de winkel hebben ze hem ook op Windows 7 64 bit getest? Hebben ze daar ook de driver gedownload of vanaf een cd gepakt? Windows update vind geen drivers / automatisch installeren werkt niet? Zit er software bij of is het enkel de driver?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Ze hebben hem wel op W7 getest, welke versie weet ik niet. Deze hebben ze door windows zelf laten downloaden, ze hebben niet de bijgeleverde software cd gebruikt. Windows vind online wel drivers en installeerd deze ook bij mij maar dan nog werkt het ding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:26
Werken andere apparaten wel op diezelfde usb poort?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
jazeker, heb de adapter ookal op verschillende poorten geprobeerd. Denk dat ik maar weer gewoon terug ga naar de winkel om deze te ruilen. Is Sitecom een betere optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Ok ik heb dus usb stick geruild voor een netwerkkaart met 2 antenne's... nog steeds hetzelfde probleem helaas. Snap er helemaal niets van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-07 13:22
Wat heb je nu aangeschaft dan? is het een interne kaart of een usb stickje? Als je daadwerkelijk voor Sitecom gegaan bent: download de driver only software van de site, daarmee heb ik die dingen altijd aan de praat kunnen krijgen.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben1987
Ok ik ben erachter dankzij dit stuk:
http://answers.microsoft....e9d25?tab=AllReplies#tabs

Nu is het wel zo dat ik maar 2 streepjes heb van de 5, maar het is iig een goede vooruitgang !
Pagina: 1