Videokaart signaal via Thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

• Helghast.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-03-2025
Ik ben een beetje op zoek geweest om er achter te komen of ik het signaal van de videokaart via de thunderbolt aansluiting op een moederbord (PC geen apple) kan laten lopen, maar ik kom steeds uit op apple fora. Heeft hier iemand enig idee of dit mogelijk is? Of moet het signaal van de videokaart altijd via de uitgang achter op de print?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 17:23
Wat is precies de opzet die je in gedachten hebt?

Indien je graag een displayport signaal wilt voorzien van een extra PCI-E signaal (dus van een displayport signaal een thunderbolt signaal wilt maken) is er door Asus zoiets geïntroduceerd.

Het is nogal gebonden aan het moederbord wat je hebt.

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Ik denk niet dat dit veel met opslag te maken heeft, kick naar VB. :)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Ik heb mij nog nooit zo verdiept in thunderbolt, maar wat ik zo lees en als ik mij niet vergis; als je moederbord volledig thunderbolt capable is dan zou het moeten werken. Ik krijg overigens ook veel apple bij een zoekopdracht, maar er zit ook wat windows spul tussen :) Ik heb een video gezien van een test setup op een windows machine waarbij de thunderbolt aansluiting wordt gebruikt terwijl er ook een losse videokaart in het systeem zit.

YouTube: Thunderbolt on Windows via MSI's Z77A-GD80

Let op dat ook deze reviewer aanhaalt dat thunderbolt nog niet op alle moederborden met thunderbolt volgens de volledige specificatie werkt. Want als ik het allemaal goed begrijp kan thunderbolt alle signalen overnemen; video, netwerk, input devices etc. Maar blijkbaar wordt het nog lang niet op alle moederborden zo geïmplementeerd, zo zou bijvoorbeeld netwerk niet altijd werken.

[ Voor 24% gewijzigd door MicGlou op 27-06-2012 09:36 ]

Verwijderd

Foutje delete dit bericht maar

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2012 09:50 ]