Linux Fedora 15 x86 Cygwin startx start niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liseso
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-03-2023
Beste Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem, ik heb een VPS met daarop Linux Fedora 15 x86,
en een Windows 7 x64 Pro met daarop Cygwin, nou wil ik de compleete X omgeving (dus de complete desktop) naar mijn windows systeem krijgen door middel van ssh maar wanneer ik het commande startx invoer krijg ik deze error: #1 SMP Mon Oct 24 21:47:30 MSD 2011 i686
Kernel command line: quiet
Build Date: 16 December 2011 03:27:57AM
Build ID: xorg-x11-server 1.10.4-2.fc15
Current version of pixman: 0.20.2
Before reporting problems, check http://wiki.x.org
to make sure that you have the latest version.
Markers: (--) probed, (**) from config file, (==) default setting,
(++) from command line, (!!) notice, (II) informational,
(WW) warning, (EE) error, (NI) not implemented, (??) unknown.
(==) Log file: "/var/log/Xorg.0.log", Time: Tue Jun 26 17:53:18 2012
(==) Using system config directory "/usr/share/X11/xorg.conf.d"

Fatal server error:
xf86OpenConsole: Cannot open /dev/tty0 (No such file or directory)

Please consult the Fedora Project support
at http://wiki.x.org
for help.
Please also check the log file at "/var/log/Xorg.0.log" for additional informati on.

Wel kan ik los firefox en xeyes laten werken op de windows machine
wanneer ik met commande gnome-sessions uitvoer krijg ik alleen een zwarte balk boven in en onder mijn scherm en een rij errors namelijk:

gnome-session[32667]: libupower-glib-WARNING: Couldn't connect to system bus: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus_socket: No such file or directory
gnome-session[32667]: WARNING: Session 'gnome' runnable check failed: Timed out
gnome-session[32667]: WARNING: Could not connect to ConsoleKit: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus_socket: No such file or directory
gnome-session[32667]: WARNING: Could not connect to ConsoleKit: Failed to connect to socket /var/run/dbus/system_bus_socket: No such file or directory
gnome-keyring-daemon: error getting process capabilities, aborting
gnome-session-is-accelerated: No hardware 3D support.
W: main.c: This program is not intended to be run as root (unless --system is specified).
E: main.c: Daemon startup failed.

(gnome-settings-daemon:32726): GVFS-RemoteVolumeMonitor-WARNING **: invoking IsSupported() failed for remote volume monitor with dbus name org.gtk.Private.GduVolumeMonitor: org.freedesktop.DBus.Error.Spawn.ChildSignaled: Process /usr/libexec/gvfs-gdu-volume-monitor received signal 6
shm_open() failed: Function not implemented

Ik heb er al flink naar een oplossing gezocht, oa aangegeven dat er in de VPS geen video kaart zit maar hier lijkt ie niets mee te kunnen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

Liseso :)

Knowledge is power

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt ook alles geïnstalleerd voor een X omgeving en gezocht dat je ook daadwerkelijk een volledige X omgeving via cygwin kan draaien?

5 seconde Google, eerste hit: http://royontechnology.bl...x-sessions-in-cygwin.html
Had je die al gevonden en opgevolgd? Ik zie niets wat met enig vooronderzoek is gedaan, anders dan install, run, het werkt niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:25
Een alternatief is om een xrdpserver te installeren en je systeem via windows remote desktop te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-10-2024
startx start de X server op het systeem waar het commando wordt gegeven, dus in jouw geval op het VPS. Dat gaat dus niet lukken, omdat het VPS geen console heeft waarop X kan draaien (wat ook uit de foutmelding blijkt:
Fatal server error:
xf86OpenConsole: Cannot open /dev/tty0 (No such file or directory)
Waarschijnlijk wil je een X server draaien in je Cygwin omgeving en de programma's die je op je VPS draait hun in- en uitvoer via die Cygwin X-server laten doen (dat zijn dan X clients omdat ze gebruik maken van de "diensten" die je X server ze biedt. Die diensten zijn ruwweg een grafische omgeving voor uitvoer en een toetsenbord en een muis voor invoer.)
  • start op je lokale systeem de Cygwin X server
  • log in op het remote systeem (VPS) met ssh -X. De optie -X zorgt voor een ssh-tunnel waardoor de X clients op de VPS kunnen praten met de X server die lokaal draait.
  • start je X clients op je remote systeem, bijvoorbeeld
    xclock &

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:23

houthakker

Poehé

sam.vimes schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 11:48:
startx start de X server op het systeem waar het commando wordt gegeven, dus in jouw geval op het VPS. Dat gaat dus niet lukken, omdat het VPS geen console heeft waarop X kan draaien (wat ook uit de foutmelding blijkt:

[...]

Waarschijnlijk wil je een X server draaien in je Cygwin omgeving en de programma's die je op je VPS draait hun in- en uitvoer via die Cygwin X-server laten doen (dat zijn dan X clients omdat ze gebruik maken van de "diensten" die je X server ze biedt. Die diensten zijn ruwweg een grafische omgeving voor uitvoer en een toetsenbord en een muis voor invoer.)
  • start op je lokale systeem de Cygwin X server
  • log in op het remote systeem (VPS) met ssh -X. De optie -X zorgt voor een ssh-tunnel waardoor de X clients op de VPS kunnen praten met de X server die lokaal draait.
  • start je X clients op je remote systeem, bijvoorbeeld
    xclock &
En daar heb je niet eens heel cygwin voor nodig; enkel xming en putty.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Misschien niet de oplossing en ik ben absoluut geen expert maar probeerde gisteren toevallig ook via cygwin/xorgserver en ssh wat dingen op mijn server te doen. Uiteindelijk bleek dat cygwin de $DISPLAY variabele niet defenieert. Hierdoor kan ssh/remote de x server niet vinden. Ik heb dit toegevoegd in mijn (cygwin) bash_profiles en toen werkte het:

code:
1
export DISPLAY=:0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:25
Persoonlijk snap ik niet waarom de ts met remote desktop wil connecten via "platform" als cygwin.
Misschien omdat het kan?
(bedankt voor jullie antwoorden :) )

Maar wat als je even snel op een systeem van iemand anders, met je desktop wil connecten.
Dan is het toch handig om een losse client te gebruiken, in plaats van een "groot" platform te installeren?
De meeste systemen hebben standaard een rdp-client (bv windows remote desktop).
of kijk eens vnc client/server of naar mijn mening beter, naar een nx client/server.

Of zie ik dit verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
cygwin hoeft niet perce heel groot te zijn. Je bepaalt zelf wat je download/installeert. Ik gebruik het omdat je (bijna) heel bash ook gewoon in windows kan gebruiken. Bovendien ziet het er samen met console2 ook nog best aardig uit.
De xserver had ik nodig omdat ik nu bijvoorbeeld de configuratiebestanden van nginx en percona met gedit kan bewerken. Ik ben ook nog van alles aan het leren dus misschien is dit inderdaad omslachtig. Ik denk niet dat ik ooit aan vi(m) of nano ga wennen though :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-05 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ebborazor schreef op zondag 01 juli 2012 @ 14:29:
cygwin hoeft niet perce heel groot te zijn. Je bepaalt zelf wat je download/installeert. Ik gebruik het omdat je (bijna) heel bash ook gewoon in windows kan gebruiken. Bovendien ziet het er samen met console2 ook nog best aardig uit.
De xserver had ik nodig omdat ik nu bijvoorbeeld de configuratiebestanden van nginx en percona met gedit kan bewerken. Ik ben ook nog van alles aan het leren dus misschien is dit inderdaad omslachtig. Ik denk niet dat ik ooit aan vi(m) of nano ga wennen though :p
Daar heb je niet volledig Cygwin voor nodig. Xming is meer dan genoeg. Je geeft gewoon 'gedit /bestand/om/te/bewerken' op, en klaar, je hebt je vertrouwde gedit te pakken. Ik raad je wel aan om heel snel met Vim te leren werken, want het is zo fijn als je 't eenmaal kent.

We hebben tot nu toe niets meer van de TS vernomen. Laten we hier op wachten voordat we verder gaan met speculeren, wat het beste is, e.d.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1