Vodafone Halveert Databundel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-10 12:28

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
Hallo Allen,

Ik stond net met enige verbazing samen met 2 collega's naar de zelf service pagina van de Vodafone te kijken.

We hebben een abonnement met 1GB dataverkeer maar op de zelfservice site staat van ons ieder dat er deze maand al meer dan 500MB verbruikt zou zijn. Alle 3 overigens Android smartphones, Sony, Samsung en een HTC.

Volgens mijn PhoneUsage op de Sony is dit 134.8MB, in tegenstelling tot de Vodafone Service site onder "Tegoed en verbruik".

Zijn er meer mensen die dit hebben? Het is wel heel opvallend dat we met 3 mensen tegelijk hetzelfde zien op de "verbruiksmeter".

Circa 1 maand geleden bood de Vodafone mij een verlenginging voor het abonnement aan wat ik toen vriendelijk afgeslagen heb. Er werdt toen gemeld dat ik gemiddeld 400MB zou verbruiken waar ik toen al niks van snapte. PhoneUsage zij respectievelijk 123 en 240 in de voorgaande maanden. Waar die waardes vandaan komen, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
Grote kans dat dit verschil in afronding zit. Als jij om de 5 minuten 1KB verstuurt om je mail te checken, terwijl je ISP per sessie afrondt op veelvouden van 10KB, kost het checken van mail je 10KB per 5 minuten. Dan heb je al een factor 10 verschil tussen wat je verbruiksmeter aangeeft en wat Vodafone aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
_JGC_ schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:14:
Grote kans dat dit verschil in afronding zit. Als jij om de 5 minuten 1KB verstuurt om je mail te checken, terwijl je ISP per sessie afrondt op veelvouden van 10KB, kost het checken van mail je 10KB per 5 minuten. Dan heb je al een factor 10 verschil tussen wat je verbruiksmeter aangeeft en wat Vodafone aangeeft.
Er wordt alleen per sessie afgerond, dus daar is in dit geval geen sprake van.

Om het beter te illustreren kan je op de vodafone website zien dat de bundel nu 546,13MB is ook al staat er 1GB bij de bundel.

Zie onderstaande image:
Afbeeldingslocatie: http://iserv.nl/files/pics/vodafone%20halve%20bundel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:22

Silasje

www.Entjes.eu

Ik heb ook ineens meer als 600MB verbruikt, terwijl dat helemaal niet zo kan zijn. Normaliter verbruik ik nooit meer als 300MB per maand, en nu al 600MB.. Zullen ze op 1 of andere manier gewoon je verbruik verdubbelen OF je bundel halveren?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Ik heb dat idee soms ook, alleen weet ik dat ik zoveel doe verbruiken xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat er 1GB, terwijl ik gewoon nog 'Fair use' uit 2008 zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier hetzelfde fenomeen als de TS.
Normaal dataverbruik per maand en volgens mijn telefoon (android en een aparte app) rond de 50-150, zit redelijk wat verschil tussen gek genoeg. Maar op de Vodafone website net over de 500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Even kijken wat hij op de eerste van de maand doet als de bundels weer worden gevuld. Mijn bundel is ook verminderd, maar dat komt omdat ik halverwege de maand mijn abo heb omgezet. Is dat misschien bij de TS ook het geval (Lijkt mij een zakelijk iets als er over collega's wordt gesproken, misschien dat IT de abo's heeft veranderd)??

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Halverwege afgelopen maand hadden ze een storing in het systeem waardoor het tegoed tijdelijk niet zichtbaar was (gebeurt zeer regelmatig). Toen het weer werkte zag ik dat waar normaal inderdaad 1GB totaal stond, nu nog maar iets van de helft stond, ik vermoed het gedeelte wat ik nog over had van die 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
Dit is gewoon een particulier abonnement, niks zakelijks. De andere collegas hebben ook een "gewoon" particulier abonnement, het zijn de prive toestellen, maar deze waren ook Vodafone dus makkelijker te vergelijken.

Mijn abonnement loopt alweer een tijdje maar is nu wel meer dan 1 jaar oud. Ik heb er voor gekozen om het door te laten lopen, dus niet om te zetten in een nieuwe abonnement.

Ik verwacht dat als ze storing in het systeem hebben en de teller zouden resetten dat deze teller weergeeft dat er 500MB van de 1024MB resterend zou zijn.

Echter, er staat duidelijk dat ik 514MB van de 546MB resterend is. Het plafond is dus verlaagt, en ik ben niet de enige.

Blox info
Afbeeldingslocatie: http://iserv.nl/files/pics/blox%20info.png

Dataverkeer berekening per KB
Afbeeldingslocatie: http://iserv.nl/files/pics/data%20verkeer%20berekening.png

Update - Net even in de my vodafone app gekeken op mijn android telefoon en deze geeft een schaal van 1024MB, maar ook hier 513 van de 1024 MB. Waar zijn de resterende 350MB heen? PhoneUsage geeft aan 136MB deze maand, zelfs met afrondings fouten is dat volkomen van de pot gerukt.

Update 2 - Even een paar screenshots van de Vodafone site gemaakt. De afronding is nihil, het gaat per KB, en met een android telefoon gaat er altijd meer dan een paar honder KB doorheen.
Ik zag dat mijn contract datum afgelopen 23 Juni was, zou niet uit mogen maken.
Off Topic, wat een compleet losgeslagen nieuwe tarieven hebben ze bij Vodafone voor de nieuwe bel sms web sim only abonnementen.

[ Voor 40% gewijzigd door databeestje op 28-06-2012 13:10 . Reden: My Vodafone App gecontroleerd, screenshots. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 16:09
Dit staat er bij mij exact zo in. Ik zou er dus, voordat de nieuwe maand begonnen is, niet vanuit gaan dat je plafond is verlaagd.

Ik zal als ik jou was dus op de eerste of tweede maand gaan kijken hoe een en ander eruit ziet en dan pas actie ondernemen als dit minder dan een GB is.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dit te lezen. Heb ook het hetzelfde probleem, was al door mijn datalimiet (1GB) eerder deze week.. Normaal verbruik ik niet meer dan 300/400MB en dan nu opeens 1GB.. Iemand al met Vodafone gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Volgens mij is het vanaf vandaag allemaal weer in orde ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-09 23:33
Ik heb nog steeds 1024mb vrij van de 1024mb ( gebruik het nooit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Topicstarter
Hier staat de teller op de site weer op x van 1024MB in plaats van x van 546MB. Het zal dus weer opgelost zijn.

Wat het is geweest is mij niet bekend. Ik denk dat we het draadje wel kunnen sluiten. Wellicht handig als iemand nog tegen dezelfde issue aan loopt.
Pagina: 1