Het valt me op dat de conclusies in veel reviews (en al helemaal de shoot-out) altijd maar gematigd zijn en nooit echt een goed oordeel vellen.
De shoot-out was voor mij een reden om dit te schrijven (reviews: Shoot-out: iets minder dure Android-smartphones).
In het gehele artikel blijkt bij elke test dat de HTC One V één van de betere toestellen is, alleen de camera is iets minder en over de accu wordt geen duidelijk oordeel geveld:
Uiteindelijk is dit dan de conclusie:
Maar welke is nou het beste? Ik, als consument, heb dus na het lezen van deze review geen flauw idee welke ik moet halen. En daar is zo'n shout-out nou juist voor: Welke van de 4 is het beste? Ik snap dat elk toestel z'n sterke en zwakke punten heeft, maar je gaat mij niet vertellen dat de reviewer geen voorkeur had voor een toestel.
Daarnaast kom ik maar zelden reviews tegen die een keihard oordeel vellen (1 ster, of 5). Waarom niet? Als je de onderste 2 sterren niet gebruikt, dan kan je deze toch beter weghalen en gaan werken met de 3 overige sterren?
Het komt naar mij over alsof jullie geen echt oordeel durven te vellen, uit angst dat je ernaast zit (als ik de review zo lees lijkt mij dat niet heel waarschijnlijk), of omdat je de fabrikanten niet slecht wilt beoordelen?\
Even een lading kritiek in 1 keer, maar als jullie dit verbeteren worden jullie reviews in mijn ogen een stuk beter
.
De shoot-out was voor mij een reden om dit te schrijven (reviews: Shoot-out: iets minder dure Android-smartphones).
In het gehele artikel blijkt bij elke test dat de HTC One V één van de betere toestellen is, alleen de camera is iets minder en over de accu wordt geen duidelijk oordeel geveld:
Van de vier is de One V het toestel dat de meeste punten verdient voor design, dankzij het gebruik van stevig aanvoelend metaal.
Van de skins op toestellen in deze shoot-out is dit de fijnste, maar niet de snelste.
Hoewel daarboven wordt gemeld:Het scherm van de HTC One V is ook lang niet slecht. De kleuren komen iets beter overeen met de werkelijkheid dan bij de Advance, doordat het een lcd is. Bovendien maakt het meer indruk door het formaat.
Wat is het nou?Van de vier geteste toestellen is het scherm van de Galaxy S Advance op het eerste gezicht het meest indrukwekkend
Uiteindelijk is dit dan de conclusie:
En dit is precies wat ik zo zwak vind aan de reviews van Tweakers. Alles wordt helemaal vergeleken en uitgemeten, alle specificaties, benchmarks, de hele rambam. Maar uiteindelijk wordt er een zwakke conclusie gegeven in de zin van: "Deze is wel ok, deze ook wel, deze ook, en als je dit wilt is deze ook goed."Kortom: elk toestel heeft wel iets, maar de Galaxy S Advance lijkt de meeste punten voor te hebben op de concurrentie. Op gebied van werkgeheugen, opslaggeheugen, scherm, processor en features biedt de Samsung net iets meer. De One V en Xperia Sola delen de tweede plaats, waarbij de HTC punten verliest op de weinig krachtige processor en het beperkte werkgeheugen, maar die weer wint op het metalen unibody-design en de software.
Maar welke is nou het beste? Ik, als consument, heb dus na het lezen van deze review geen flauw idee welke ik moet halen. En daar is zo'n shout-out nou juist voor: Welke van de 4 is het beste? Ik snap dat elk toestel z'n sterke en zwakke punten heeft, maar je gaat mij niet vertellen dat de reviewer geen voorkeur had voor een toestel.
Daarnaast kom ik maar zelden reviews tegen die een keihard oordeel vellen (1 ster, of 5). Waarom niet? Als je de onderste 2 sterren niet gebruikt, dan kan je deze toch beter weghalen en gaan werken met de 3 overige sterren?
Het komt naar mij over alsof jullie geen echt oordeel durven te vellen, uit angst dat je ernaast zit (als ik de review zo lees lijkt mij dat niet heel waarschijnlijk), of omdat je de fabrikanten niet slecht wilt beoordelen?\
Even een lading kritiek in 1 keer, maar als jullie dit verbeteren worden jullie reviews in mijn ogen een stuk beter