Beste tweakers!
Binnenkort wil ik een nieuwe pc aanschaffen, die klein van formaat is (mini itx). Ik wil hem gebruiken voor:
normaal office werk,
fotobewerking en af en toe wat videobewerking,
multimedia afspelen (films/series/muziek).
Af en toe een spel (hecht geen waarde aan HQ settings e.d.).
Het idee is om hem na een aantal jaar (~3/4 jr) als htpc te gebruiken, dus videokaart is nu niet zo nodig denk ik, maar voor gebruik als htpc natuurlijk wel handig tzt.
Nou heb ik nog nooit een computer zelf samengesteld of in elkaar gezet, maar het leek me wel een leuk vakantieproject!
Ik had het volgende in gedachten:
Ik wilde een SSD voor besturingssysteem en enkele programma's en een normale HDD voor opslag van muziek/foto's/documenten en overige programma's.
Ik vroeg me af of deze samenstelling logisch is, en uberhaubt mogelijk? Is bijvoorbeeld de voeding krachtig genoeg voor deze samenstelling? Vergeet ik nog iets anders, kabeltjes of misschien past het niet in de kast? Of misschien past een toekomstige videokaart niet in het geheel?
Overigens zou ik de pc graag in m'n bureau zetten, in het kastje zit een flink gat voor kabels maar luchtdoorstroming is niet fantastisch naturlijk, hoe slecht is dat idee?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Groeten
Ernst
Binnenkort wil ik een nieuwe pc aanschaffen, die klein van formaat is (mini itx). Ik wil hem gebruiken voor:
normaal office werk,
fotobewerking en af en toe wat videobewerking,
multimedia afspelen (films/series/muziek).
Af en toe een spel (hecht geen waarde aan HQ settings e.d.).
Het idee is om hem na een aantal jaar (~3/4 jr) als htpc te gebruiken, dus videokaart is nu niet zo nodig denk ik, maar voor gebruik als htpc natuurlijk wel handig tzt.
Nou heb ik nog nooit een computer zelf samengesteld of in elkaar gezet, maar het leek me wel een leuk vakantieproject!
Ik had het volgende in gedachten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB | € 100,03 | € 100,03 |
| 1 | Lian Li PC-Q07B | € 46,33 | € 46,33 |
| 1 | Intel Core i5 3550 Boxed | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | OCZ Vertex 2 E SATA II 2.5" SSD 120GB | € 92,15 | € 92,15 |
| 1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Asrock H61M-ITX | € 61,28 | € 61,28 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 567,64 | |
Ik wilde een SSD voor besturingssysteem en enkele programma's en een normale HDD voor opslag van muziek/foto's/documenten en overige programma's.
Ik vroeg me af of deze samenstelling logisch is, en uberhaubt mogelijk? Is bijvoorbeeld de voeding krachtig genoeg voor deze samenstelling? Vergeet ik nog iets anders, kabeltjes of misschien past het niet in de kast? Of misschien past een toekomstige videokaart niet in het geheel?
Overigens zou ik de pc graag in m'n bureau zetten, in het kastje zit een flink gat voor kabels maar luchtdoorstroming is niet fantastisch naturlijk, hoe slecht is dat idee?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Groeten
Ernst