Ondersteunde processors door moederboord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-10-2022
Ik wil mijn oude computer nieuw leven inblazen door er een nieuwe processor in te stoppen.
Hiervoor ben ik op zoek gegaan naar de ondersteunde processors en tot nu toe heb ik de volgende kunnen vinden:

Moederboord: MSI MS-7077 v1.1 (B3)
Chipset: P67 B3-stepping
CPU socket: LGA 1155
FSB: 1333 / 1066 MHz
Ram: max 8 GB (2 slots)

processors: core-i5 2300 en core-i7 2600

Ik vraag mij af of er meer processors op kunnen dan ik heb gevonden.

Vpshuffler.

[ Voor 16% gewijzigd door Vpshuffler op 26-06-2012 12:59 . Reden: moederboord specs uitgebreid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En wat zei de klantenservice van Medion toen je het ze vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
Edmin schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:25:
En wat zei de klantenservice van Medion toen je het ze vroeg?
Het antwoord van de klantenservice was:

Geachte heer/mevrouw,

Uw klantnummer is xxxxxxxxxx. Gelieve dit nummer altijd op eventuele correspondentie te vermelden.

Medion bied enkel ondersteuningen op de originele hard- en software in de originele configuratie.
Derhalve kunnen wij u helaas niet aangeven welke andere processoren correct zullen werken in het systeem.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
R. Stoffels

[ Voor 11% gewijzigd door Vpshuffler op 26-06-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 13:05
Elke Socket 1155-processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
Dat dacht ik eerst ook alleen is het een OEM-moederboord met waarschijnlijk een beperkte ondersteuning. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morerevs
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-09 15:22
Is de I7 2600 niet snel genoeg dan? Of wil je gaan overclocken. Dit is meestal wel een probleem met OEM borden vanwege beperkte BIOS opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
morerevs schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:52:
Is de I7 2600 niet snel genoeg dan? Of wil je gaan overclocken. Dit is meestal wel een probleem met OEM borden vanwege beperkte BIOS opties.
Ik heb de gehele kast die ik toen van medion heb gekocht leeg gehaald behalve het moederboord en voeding. De onderelen heb ik toen in een nieuwe kast gestopt samen met een nieuw moederboord om zo een nieuwe betere computer te bouwen.
Nu wil ik het oude moederboord en voeding gebruiken om een 2de computer te bouwen voor een familielid. Hier is alleenniet genoeg geld voor om een core-i7 2600 te kopen.

Daarom ben ik op zoek naar de alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Het is zaak om op de medion site te kijken welke de laatste bios is die er voor jouw systeem is. Bij die bios zal ook een beschrijving zitten met de processoren die ondersteund worden. Enkel uit die processoren kan je kiezen.

En zoals de medion klantenservice al aangaf (zij het in bedekte termen) het is niet de bedoeling om de machine te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
Reepje schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:30:
Het is zaak om op de medion site te kijken welke de laatste bios is die er voor jouw systeem is. Bij die bios zal ook een beschrijving zitten met de processoren die ondersteund worden. Enkel uit die processoren kan je kiezen.
Ik kan bij de website van medion wel een bios-update downloaden. (http://www.medion.com/nl/...ct.php?msn=10014580&gid=2)
als ik die update uitpak komen daaruit een paar .exe files, een .sys, een .GR en een flash.bat en bij de details staat ook niets over processors.
de .exe's ga ik maar niet uitvoeren, ook de flash.bat lijkt mij geen goed idee. zou ik mogelijk iets kunnen halen uit die .sys en .GR? Ik heb alleen geen idee waarmee ik die kan openen (leesbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik heb even voor je gekeken, maar ik kom er ook geen wijs uit.
Zet er een processor in met dezelfde of vroegere produktie datum als de oude processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
Reepje schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:18:
Ik heb even voor je gekeken, maar ik kom er ook geen wijs uit.
Zet er een processor in met dezelfde of vroegere produktie datum als de oude processor.
Dat lijkt mij een goed idee. Dankje.
Dan zal ik maar op zoek gaan.

Allemaal bedankt!

Vpshuffler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Ik zou zeker die 2500/2600 niet aanschaffen. Zeker weten dat je daarvoor je bios moet updaten, en medion heeft ongetwijfeld geen bios die die processors ondersteund. Ben bang dat je een nieuw mobo moet aanschaffen als je een andere cpu wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Je zou de vraag gewoon op het MSi forum kunnen stellen of anders via hun support-site (waar je wel een registratie voor nodig hebt);

http://forum-en.msi.com/
http://support.msi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
stefanass schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:56:
Je zou de vraag gewoon op het MSi forum kunnen stellen of anders via hun support-site (waar je wel een registratie voor nodig hebt);

Daar heeft ts niets aan, want het blijkt een medion computer. Medion gebruikt dan wel msi (in dit geval), maar hun borden worden aangepast, en dus ook met een eigen bios. Flash je een msi bios in, bordje zeer waarschijnlijk kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Reepje schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:37:
[...]

Daar heeft ts niets aan, want het blijkt een medion computer. Medion gebruikt dan wel msi (in dit geval), maar hun borden worden aangepast, en dus ook met een eigen bios. Flash je een msi bios in, bordje zeer waarschijnlijk kapot.
Dat snap ik, maar aangezien je bij Medion zelf geen antwoord krijgt zou het kunnen dat deze vragen op het MSI-forum al eerder voorbij gekomen zijn. Proberen kan geen kwaad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
stefanass schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:00:
[...]

Dat snap ik, maar aangezien je bij Medion zelf geen antwoord krijgt zou het kunnen dat deze vragen op het MSI-forum al eerder voorbij gekomen zijn. Proberen kan geen kwaad toch?
Daar heb je gelijk in.

Mijn reaktie was slechts een waarschuwing, omdat erg veel mensen denken: een msi bord is een msi bord, maakt niet uit of dat deze in een medion kast zit. Het kan slecht aflopen als je msi-software gaat gebruiken op een voor medion aangepast bord, maar het kan ook goed gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05
Idd een CPU kopen die even oud of ouder is dan je originele. Dat moet gewoon werken. Een bios flashen zou ik idd niet wagen, aangezien je mobo dan naar de knoppen kan gaan omdat dat dat ding van Medion komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja ,ik zou niet al te moeilijk doen en niet alleen de processor, maar ook het moederbord vervangen, zeker gezien de prijs van een standaard boardje. Het zal je een hoop gestress
schelen. Opzicht kijk eens wel bij de media markt oid naar medion of iets dergelijks en zitten er voor het geld leuke spullen in, maar updaten is een ander geval. Beetje hetzelfde als in een laptop.....de cpu haal er zo uit, maar zie maar eens een losse cpu(of gpu)te vinden...en ten tweede dat die werkt met je bios........ Terwijl ze op papier compatible zijn....
Medion ziet liever dat je een heel nieuw systeem aanschaft
gr.rich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 19:20
of langs een computerboer gaan en vragen of ze wat snelle procs willen proberen met de nieuwste bios op het mobo. voor hetzelfde is er wel goede ondersteuning voor. kijk ook even in welke configs deze pc geleverd kon worden misschien dat je er dan wat wijs wordt welke generaties kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:48:
Tsja ,ik zou niet al te moeilijk doen en niet alleen de processor, maar ook het moederbord vervangen, zeker gezien de prijs van een standaard boardje. Het zal je een hoop gestress
schelen.
gr.rich
:Y Dat is een betere optie idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vpshuffler
Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties. Had er niet zo veel verwacht.
stefanass schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 08:56:

Dit zou misschien wel kunnen helpen, alleen zoals eerder gezegd denk ik ook niet dat er veel over zal zijn op een msi forum. het moederboord zelf is al niet te vinden bij msi. Maar het is altijd even het proberen waard.
Stefan1987 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:37:
Idd een CPU kopen die even oud of ouder is dan je originele. Dat moet gewoon werken. Een bios flashen zou ik idd niet wagen, aangezien je mobo dan naar de knoppen kan gaan omdat dat dat ding van Medion komt.
Ja flashen is geen optie, ik denk alleen maar dat het boord daaraan kapot kan gaan.
dezejongeman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:56:
of langs een computerboer gaan en vragen of ze wat snelle procs willen proberen met de nieuwste bios op het mobo. voor hetzelfde is er wel goede ondersteuning voor. kijk ook even in welke configs deze pc geleverd kon worden misschien dat je er dan wat wijs wordt welke generaties kunnen werken.
Nog niet aan gedacht, ik zal denk maar langs de locale computerzaak gaan om te vragen of ze dit kunnen doen. Zou veel duidelijk kunnen maken.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:48:
schelen. Opzicht kijk eens wel bij de media markt oid naar medion of iets dergelijks en zitten er voor het geld leuke spullen in, maar updaten is een ander geval. Beetje hetzelfde als in een laptop.....de cpu haal er zo uit, maar zie maar eens een losse cpu(of gpu)te vinden...en ten tweede dat die werkt met je bios........ Terwijl ze op papier compatible zijn....
Medion ziet liever dat je een heel nieuw systeem aanschaft
gr.rich
Hoe vaker ik hier aan denk hoe beter het idee lijkt. Met al dit gezoek komen er wel een paar processors uit die kans hebben om te slagen maar dan weet ik het nog steeds niet zeker. Dit is denk het beste idee en ik geloof dat ik maar een goedkoop nieuw boordje koop en moeilijk gedoe achterlaat.

Er zijn nu wel nieuwe opties die ik kan gaan doen. Ik denk dat ik eerst maar eens langs een computerwinkel zal gaan om te vragen of zij kunnen kijken welke processors zullen werken. Als dit geen mogelijkheid is ga ik denk maar over tot het kopen van een nieuw goedkoop moederboord. (iemand een oud moerderboord kopen? :P)

Ik zal een update plaatsen als ik vooruitgang boek. (het project staat wel een beetje op de lange loop gezien geld, dus zal ik niet meteen naar de computerboer vliegen)

Nogmaals bedankt allemaal!

Vpshuffler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Er wordt hier soms gezegd dat een oudere processor het sowieso wel zal doen, maar dat is niet 100% zeker. Als een BIOS gewoon een zeurkous is zou het kunnen zijn dat hij een CPU niet ondersteunt, terwijl dat op hardwarematig prima zou moeten kunnen (enige hardwarematige verschil is een beetje kloksnelheid en eventueel hyperthreading, niks bijzonders). Garanties heb je dus niet als het niet op een of andere support list staat. Ik kan niet zeggen hoevaak een CPU het "zomaar" niet doet, maar kan gebeuren.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1