Ten eerste allemaal bedankt voor de reacties. Had er niet zo veel verwacht.
Dit zou misschien wel kunnen helpen, alleen zoals eerder gezegd denk ik ook niet dat er veel over zal zijn op een msi forum. het moederboord zelf is al niet te vinden bij msi. Maar het is altijd even het proberen waard.
Stefan1987 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:37:
Idd een CPU kopen die even oud of ouder is dan je originele. Dat moet gewoon werken. Een bios flashen zou ik idd niet wagen, aangezien je mobo dan naar de knoppen kan gaan omdat dat dat ding van Medion komt.
Ja flashen is geen optie, ik denk alleen maar dat het boord daaraan kapot kan gaan.
dezejongeman schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:56:
of langs een computerboer gaan en vragen of ze wat snelle procs willen proberen met de nieuwste bios op het mobo. voor hetzelfde is er wel goede ondersteuning voor. kijk ook even in welke configs deze pc geleverd kon worden misschien dat je er dan wat wijs wordt welke generaties kunnen werken.
Nog niet aan gedacht, ik zal denk maar langs de locale computerzaak gaan om te vragen of ze dit kunnen doen. Zou veel duidelijk kunnen maken.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:48:
Tsja ,ik zou niet al te moeilijk doen en niet alleen de processor, maar ook het moederbord vervangen, zeker gezien de prijs van een standaard boardje. Het zal je een hoop gestress
schelen. Opzicht kijk eens wel bij de media markt oid naar medion of iets dergelijks en zitten er voor het geld leuke spullen in, maar updaten is een ander geval. Beetje hetzelfde als in een laptop.....de cpu haal er zo uit, maar zie maar eens een losse cpu(of gpu)te vinden...en ten tweede dat die werkt met je bios........ Terwijl ze op papier compatible zijn....
Medion ziet liever dat je een heel nieuw systeem aanschaft
gr.rich
Hoe vaker ik hier aan denk hoe beter het idee lijkt. Met al dit gezoek komen er wel een paar processors uit die kans hebben om te slagen maar dan weet ik het nog steeds niet zeker. Dit is denk het beste idee en ik geloof dat ik maar een goedkoop nieuw boordje koop en moeilijk gedoe achterlaat.
Er zijn nu wel nieuwe opties die ik kan gaan doen. Ik denk dat ik eerst maar eens langs een computerwinkel zal gaan om te vragen of zij kunnen kijken welke processors zullen werken. Als dit geen mogelijkheid is ga ik denk maar over tot het kopen van een nieuw goedkoop moederboord. (iemand een oud moerderboord kopen?

)
Ik zal een update plaatsen als ik vooruitgang boek. (het project staat wel een beetje op de lange loop gezien geld, dus zal ik niet meteen naar de computerboer vliegen)
Nogmaals bedankt allemaal!
Vpshuffler