Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Hi

Ik heb sinds kort een IBM M5014 (LSI 9260-8i) met 256 Cache en zonder BBU

En heb er 8 Seagate 2TB 5900RPM schijven aan hangen
Ik heb deze schijven in een RAID 5 configuratie met de volgende settings
  • Stripe Size 128Kb
  • Disk Cache Policy Enabled
  • Read Policy Always Read Ahead
  • IO Policy Cached IO
  • Write Policy Write Back
Als ik een test doe, krijg ik deze waardes, waarmee ik kan leven
Afbeeldingslocatie: http://img441.imageshack.us/img441/1383/44090967.png
Afbeeldingslocatie: http://img207.imageshack.us/img207/3236/79929943.png
Tevens vind ik de 4K resultaten erg tegenvallen

Maar zodra ik ga kopieren binnen windows van de RAID5 naar een andere schijf haal ik met schrijven 74 Mb/s en als ik lees haal ik iets van 76 Mb/s, en ik vind dat persoonlijk een erg lage snelheid.

De Controller beschikt over de laatste FW 12.12.0011

Ik heb met google gezocht maar voor de M5014 is weinig te vinden, en van de LSI 9260-8i heb ik het een en ander gevonden kwa RAID5 configuratie en die gebruik ik nu ook
Ik hoop dat jullie misschien nog tips hebben

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de 4K resultaten ERG goed! Zeer goed zelfs. Je ziet dat de controller veel voordeel haalt uit queue depth; dus het schalen van RAID-performance voor multithreaded random read performance werkt goed; van 0.7MB/s naar 10MB/s. Je random write performance is erg slecht, maar als je RAID5 zou kennen zou je weten hoe dat komt. Je score wordt nu nog hooggehouden door de write buffer, maar zonder write-back buffering zou je 1.5MB/s véél lager liggen. Probeer maar eens. :)

Tijdens het kopiëren van een andere schijf zal die andere schijf bottleneck zijn. Maar ook random writes tussendoor zullen je performance verlagen. Denk dus niet dat je zomaar tegen 600MB/s kan lezen en schrijven naar je RAID array. Dat kan alleen met sequentiële performance. In de praktijk komt er als je een groot bestand wegschrijft ook metadata bij wat voor enkele random writes tussendoor zorgt. Dat zal de performance ook iets doen laten zakken.

Kortom, je krijgt wat je hoort te krijgen. Niets mis mee.