• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 22:49
Hallo iedereen,

Ik heb vanalles geprobeer maar ik kom niet uit dit probleem, vandaar dat ik het hier vraag misschien hebben jullie nog tips en ideeen.
Mijn PC herstart spontaan uit zichzelf tijdens gamen, dit is heel onregelmatig. Soms na 10 minuten soms zelfs na 1 minuut. Gisteravond kon ik probleemloos 1 uur BF3 spelen en vandaag na 15 minuten Ridge Racer klapt me pc eruit. Ik heb zelfs gehad dat toen hij herstartte en ik de BIOS indook dat hij uit zichzelf herstartte in de BIOS. Mijn PC werkt verder in Windows prima, nog niet gehad dat hij daar restart.
Mijn PC wordt niet te heet, heb verschillende Mem/CPU/GPU stress test programma's gebruikt en de temperaturen zijn niet schikbarend.

Mijn hardware:
Intel i7-3770K
ASUS Maximus V GENE
Corsair CML16GX3M4X1600C8
Samsung 830 128GB SSD Desktop
Samsung HD204UI
Cooler Master Silent Pro Gold 1000W
EAH5850TOP (kwam uit mijn oude werkende pc)

hebben jullie enig idee? alvast hartelijk dank.

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisz op 26-06-2012 12:24 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je hebt Memtest86+ ook al gebruikt?

Misschien eens een enkele ram bankje proberen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:30

Mavamaarten

Omdat het kan!

Inderdaad, Memtest86+ eens laten lopen. Wat versta je trouwens onder "Niet schrikbarend"? Als je 120°C als niet schrikbarend beschouwt dan weet ik wat er mis is :+

Android developer & dürüm-liefhebber

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

P van H schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:10:
Misschien eens een enkele ram bankje proberen.
offtopic:
DIMM's, Reepjes of Latjes. Geheugenbanken zijn iets heel anders :P .

Hoe vallen je temps precies uit dan en stresstest je wel maximaal? IntelBurnTest op het hoogste zetten voor minimaal 10 a 15 minuten. Furmark op burn-in zetten (Fullscreen hoogste res die je monitor aankan met 8xAA) voor minimaal 10 minuten.

En natuurlijk allebei tegelijk een keertje.

Verder zou ik (zoals aangegeven) een keer Memtest86+ draaien, en dan niet voor een uurtje of 1 pass. Maar het liefste 10+ passes en minimaal 12u draaien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Chrisz
Memtest heeft zonder problemen een uur gedraait, ik heb eerder met geheugen problemen gekampt maar dan krijg je blauwe schermen etc. Dit lijkt mij geen geheugen probleem.
Temperaturen blijven onder de 45 graden bij full load.
Videokaart blijft onder de 65 met full load.

Sp2004 heb ik gebruikt voor geheugen en CPU stress testing.
En ik gebruikte een programma van MSI om mijn videokaart te stressen.

Mijn vermoeden gaat uit naar de voeding dat deze defect is, er hangt nu een andere in, ik test nu even hoe dit gaat.
Zou wel raar zijn moet zat vermogen leveren, maar misschien een fout vanuit de fabriek, wat is jullie mening?

[ Voor 8% gewijzigd door Chrisz op 26-06-2012 13:41 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Xitro schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:40:
Memtest heeft zonder problemen een uur gedraait, ik heb eerder met geheugen problemen gekampt maar dan krijg je blauwe schermen etc.
Ahem.
D4NG3R schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:19:
Verder zou ik (zoals aangegeven) een keer Memtest86+ draaien, en dan niet voor een uurtje of 1 pass. Maar het liefste 10+ passes en minimaal 12u draaien.
Vergeet ook niet memtest86+ (plus) te gebruiken.
Zou wel raar zijn moet zat vermogen leveren, maar misschien een fout vanuit de fabriek, wat is jullie mening?
Elke voeding kan kapot gaan. In het algemeen is Coolermaster ook geen geweldig merk qua voedingen, echter is hun gold lijn uitstekend van kwaliteit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 13:55
Ik ben bekend met videokaarten (ook 5850's) die zomaar op zwart vliegen tijdens het gamen, vergelijkbaar met wat jij dus nu hebt.
Als je dus zeker weet dat het met furmark e.d. stabiel is dan hoef je je daar geen zorgen over te maken!

• Chrisz
Met een andere voeding game ik al 2 uur zonder problemen.. waarschijnlijk is het dus toch de voeding.
Blijft vreemd, verwacht je niet van een splinternieuwe voeding.

Het viel me op dat er op de voeding ook nog aparte (modulaire) PCI-E aansluitingen zitten voor mijn videokaart.
Is het een idee die eens uit te proberen of als het met de vaste aansluitingen niet werkt, is dan de voeding gewoon niet stabiel.

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-01 13:55
Je kan het inderdaad proberen, maar het zou alleen wat uitmaken als die op een andere rail zit dan de vaste kabel.
Als je een multimeter hebt kan je even je voltages checken, en anders is het gewoon een kwestie van DOA verzoek bij de winkel waar je het gekocht hebt.

Edit: Na even de specs opgezocht te hebben, heeft de voeding een single 12V rail van 98A :D.
Dus ik verwacht dat je niets zal merken van een modulaire kabel...

[ Voor 23% gewijzigd door jackorobot op 26-06-2012 15:36 ]

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:19:
[...]

offtopic:
DIMM's, Reepjes of Latjes. Geheugenbanken zijn iets heel anders :P .
Foutje ;)

Maar het was wel duidelijk wat ik bedoelde.

• Chrisz
Had dat inderdaad gelezen (single 12v rail), ik heb het daarom ook niet meer geprobeerd.
Ik heb de voeding maar terug gebracht en draai voorlopig lekker op mijn oude voeding (750W), morgen ga ik toch 2 weken op vakantie.

De oude voeding werkt de hele middag al perfect, vergeleken de nieuwe die ik gister had ingebouwd, ik denk dat de pc gister avond wel 15x opnieuw is opgestart uit het niets.

Iedereen bedankt voor de reacties, er kan een slotje op dit topic.

Pagina: 1