Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eenvoudige hosting met meerdere domeinen op 1 server

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Voor een kennis ben ik op zoek naar iets waarvan ik dacht dat het makkelijk te vinden zou zijn, maar... tot nu toe valt dat tegen.

De bedoeling is dat er een hostingpakket geregeld wordt waar meerdere domeinen (a.nl, b.nl en c.nl) aan gekoppeld worden. Maar dan zonder forwarders en trucs met frames. De verschillende domeinen moeten ook verschillende sites laten zien. Waarom dan één hostingpakket? Omdat ze allemaal gebruik maken van hetzelfde beheersysteem. Een nieuwsbericht zal bijvoorbeeld wel op site a en c geplaatst worden, maar niet op site b.

Nu ben ik al door een aantal providers naar de hoek van een VPS gestuurd. Dat is op zich leuk, ware het niet dat: er bij de opdrachtgever te weinig technische kennis aanwezig is om die VPS te beheren (tijdig updaten e.d.) én er niet zoveel budget aanwezig is. Het gaat om een non-profit organisatie, dus elke uitgespaarde euro is welkom.

Kent iemand hier een betrouwbare partij die dit biedt? We verwachten geen enorme hoeveelheid bezoekers (op zijn hoogst 1000 per dag, maar dat enkel met veel mazzel en een paar keer per jaar), dus de eisen zijn verder ook niet zo hoog.

omniscale.nl

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Is dit niet zoiets wat je zoekt? https://www.antagonist.nl/reseller/

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:19
Kijk, resellerpakketten, daar heb ik nog geen moment aan gedacht. Duik ik even in. Dank!

omniscale.nl

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
Stuur me anders even een p.m.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
posttoast schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:03:
Kijk, resellerpakketten, daar heb ik nog geen moment aan gedacht. Duik ik even in. Dank!
Reseller pakket is interessant als je verschillende klanten wilt voorzien van eigen ruimte op de server die volledig gescheiden is. Volgens mij is dat hier niet het geval.

Ik gebruik Deziweb (zo zijn er vast meer) waarvan ik dus weet dat je hier kan je een pakket met een domeinnaam kan nemen en binnen dat pakket vervolgens tot 99 domeinen aan kunt toevoegen. Je kan dan zelf via directadmin kiezen wat je er mee doet wat betreft unieke websites of bij dezelfde site uit laten komen. Met DNS kan je zelfs naar een andere server verwijzen.

(http://www.deziweb.com/hosting/webhosting)

Brabix schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:52:
Dat is volgens mij niet het idee van een forum.

[ Voor 11% gewijzigd door waterwolf op 26-06-2012 16:59 ]

• Brabix
Sorry, ik kan bieden wat er gevraagd wordt inclusief ondersteuning. Ik wil het forum alleen niet misbruiken om reclame te maken.

• waterwolf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 20:04
Er zijn meerdere partijen die e.e.a. kunnen aanbieden.
'Posttoast' vraagt zich eerst af wat hij denkt nodig te hebben, zodat hij met een goed onafhankelijk advies kan gaan kijken waar hij gaat hosten.

• Brabix
posttoast schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:00:
De bedoeling is dat er een hostingpakket geregeld wordt waar meerdere domeinen (a.nl, b.nl en c.nl) aan gekoppeld worden. Maar dan zonder forwarders en trucs met frames. De verschillende domeinen moeten ook verschillende sites laten zien. Waarom dan één hostingpakket? Omdat ze allemaal gebruik maken van hetzelfde beheersysteem. Een nieuwsbericht zal bijvoorbeeld wel op site a en c geplaatst worden, maar niet op site b.
[b][message=38483013,noline]Kent iemand hier een betrouwbare partij die dit biedt? We verwachten geen enorme hoeveelheid bezoekers (op zijn hoogst 1000 per dag, maar dat enkel met veel mazzel en een paar keer per jaar), dus de eisen zijn verder ook niet zo hoog.
Volgens mij is wat hij zoek al vrij duidelijk. En vraag hij specifiek om een betrouwbare partij die dit biedt. Bij deze. Kan ik bieden. En inderdaad er zijn meerdere partijen die dit kunnen bieden dus staat het anderen vrij die partijen te noemen.

Ik wilde mijn eigen naam niet hier posten om te voorkomen dat het als reclame wordt gezien. Ik heb geloof ik al mijn excuses aangeboden voor dit zinnetje:
Brabix schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 16:52:
Geen noodzaak dus om me nog verder af te branden denk ik zo?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Lange tenen even intrekken jongens ;)

@TS: dat is toch een kwestie van dns en vhost.conf in combinatie met je CMS ?
(zo uit mijn hoofd)
Regel het zelf zo in ieder geval voor een aantal klanten.
Maar dan laten we alles in TYPO3 uitkomen en regelen het verder daarin.

Nadeel van deze setup kan zijn dat je voor de andere domeinen niet met de mail van die andere domeinen kunt werken. Hoewel dat ook weer met de juiste config op te lossen moet zijn.

Abort, Retry, Quake ???

• Brabix
Klopt,
- dns van alle domeinen naar dezelfde server zetten
- vhost.conf voorzien van aliassen voor alle domeinen (of voor meerdere domeinen aanmaken en naar dezelfde webroot zetten).
- Je website zo opzetten dat je aan de hand van de domeinnaam de juiste content laat zien (php: $_SERVER['HTTP_HOST'])

Mail configuratie heeft in principe niets met je website te maken. Hoe je de mail gebruikt van de domeinen kun je als het goed is in de mailserver gewoon instellen. Apart of als alias van elkaar.

In het control pannel wat ik gebruik is dit allemaal in te stellen. Ik heb dit ook voor meerdere klanten zo draaien. Sommige inderdaad met een alias (zowel domein als e-mail). Anderen als losse domeinen met dezelfde webroot. Hierdoor kun je de mail helemaal apart gebruiken.
Pagina: 1