Vraag over banaanstekkers

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 18:54
Hallo,

Een weekje geleden heb ik een aantal banaanstekkers aangeschaft.
Gisteren wilde ik even proberen om ze aan te sluiten en er vielen me een paar dingen op.

Als ik ze open draai dan zit er binnenin een klein stukje doorzichtig plastic. Ik neem aan dat dat is om de 2 schroefjes op hun plek te houden als er nog geen kabel in zit, maar dit weet ik niet zeker.

Bij 2 stuks heb ik dat stukje plastic eruit gehaald en een kabel van (ik denk) 2,5mm gestript en erin gestoken en aangedraaid. Het viel me op dat dit helemaal niet goed vast te draaien was omdat ik best wel wat ruimte over heb zegmaar.

Een stuk verder strippen en de kabel 1x dubbelvouwen en dan ging het al iets beter, maar nog niet je van het.

Daardoor begon ik te twijfelen of dat stukje plastic soms had moeten blijven zitten en dat de schroefjes daar doorheen draaien of iets dergelijks?

De stekker zijn geschikt voor kabel tot 6mm.

Is de kabel die ik heb gewoon te dun en moet ik een 6mm kabel nemen?

Voor de volledigheid, deze pluggen heb ik:
http://www.hifi123.nl/nl/...eling-banaanstekkers.html

Op deze foto in het middenstuk wat "open" is zegmaar zie je dat stukje plastic:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.webshopapp.com/i/z1fnrb/600x600x3/bs-106r-rhodium-vergrendeling-banaanstekkers.jpg

Kan iemand me helpen, aangezien dit de eerste keer is dat ik dergelijke pluggen koop.

Bedankt alvast :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:52

D4NG3R

kiwi

:)

Ik weet niet of je hier wat aan hebt aangezien ik hier geen audio heb maar:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GK5H5UDsxwo&feature=player_embedded#!]
Edit: Hoor je de 2 schroefjes bovenop neit los te draaien, de kabel er in te steken en deze 2 schroefjes dan weer aan te draaien? Zo "klem" je de kabel vast tussen het stukje plastic en de connector.

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 26-06-2012 10:49 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• vosss
Jazeker wel, maar zoals je op het plaatje al kan zien zijn ze niet heel erg ver naar beneden te draaien. Dan vallen ze als het waren er doorheen en zijn ze weer los zegmaar.

Ik zou haast denken dat mijn kabel te dun is.

Probleem is echter dat mijn bedoeling was om 2 speakers bi-amped aan te sluiten en de 8 pluggen die ik heb alleen te gebruiken aan de speakerzijde. De receiver verplaats ik niet dus als dat eenmaal zit dan is het goed.

Echter als ik 6mm kabel ga gebruiken dan past dat volgens mij niet in mijn Onkyo 508 zonder pluggen en dan heb ik dus teweinig pluggen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-01 08:05

FeaR

In GoT we trust

De plastic mantel die in de banaanstekker zit moet je er inderdaad uithalen, dat is puur ter bescherming van de banaanstekker. Het plastic laten zitten lijkt me ook niet er goed voor de overdracht van de signalen. Kabel dubbelvouwen is een methode om de kabel dikker te laten doen worden zodat deze beter past. Echter heb ik ook nog een adereindhuls om de kabel gedaan zodat het voor honderd procent zeker vast zit. Die hulzen kreeg ik er bij trouwens toen ik mijn W&M had gekocht. Ik had ze dan ook bij JouwHifi gekocht en niet bij Hifi123. Maar als je 2,5mm² hebt en dat dubbelvouwt moet het eigenlijk al wel strak genoeg zitten. Kabel van 6mm² halen is echt zonde van het geld, die dikte is nergens voor nodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• vosss
En wat is een adereindhuls dan precies? :?

Ik heb hem nu wat beter dubbel gevouwen dan gisteren en het zit wel redelijk vast nu. Echter als ik er aan trek met een beetje kracht dan kan ik hem nog altijd wel eruit trekken.

Ik vraag me dus af of het wel genoeg contact gaat maken zo.

Probleem is dat ik het niet kan proberen, want ik heb nog maar een heel kort stukje kabel en ik moet dus sowieso nieuwe kopen. De vraag is dan echter of 2,5 wel genoeg gaat zijn en of de kabel die ik nu heb wel 2,5 is. Ik denk het wel. Het is een stukje kabel van waar ik vroeger mijn Rockford subs mee aanstuurde in de auto.

=edit=

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/dpitz4.jpg

Zo zit het nu. Kan iemand aan de hand hiervan een inschatting maken of dit kabel van 2,5 is? Op de kabel zelf staat geen print namelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door vosss op 26-06-2012 11:23 ]

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Adereindhuls:
Afbeeldingslocatie: http://www.eprotech.nl/shop/images/T/tin-adereindhuls-07.jpg

Oftewel een metalen buisje waar je je speakerkabel in kan doen zodat het nog vaster klemt wanneer je de schroeven van de banaanstekker aandraait.

Overigens zien jouw foto's er niet verkeerd uit, hieronder de mijne:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/O82t0wcZX37psOdoAaYeokQq/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7q8NqqTaJ4SUrNDCHeJa136S/full.jpg

Dus ook niet geheel vullend zoals je op veel plaatjes wel ziet.

• vosss
Ja zoiets ziet het er bij mij ook uit. Heb jij ook 2,5 kabels? Dan zal die van mij dat ook wel zijn.

Ik moet er redelijk wat kracht voor zetten om de kabel eruit te trekken, dus ik denk dat dat wel stevig genoeg zit en genoeg contact maakt toch?

Nou dan moet ik nu dus alleen nog ergens een rol kabel kopen van een paar meter.
Is dat bij de gamma goedkoper dan op internet toevallig? :?

Ow en als alles aangesloten is zal ik nog wel even wat foto's knippen :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Wat ik heb is ook standaard 2,5mm², simpel van de grote rol. Wil nog wel een keer wat anders en andere banaanpluggen, maar heb geen zin om daar nu nog iets aan te gaan veranderen. Sterker nog, wellicht kan ik nu beter bare-wire aan gaan sluiten. Op de Emotiva's heb ik genoeg ruimte om de terminals aan te draaien, ruimte die ik op de Denon niet had.

Als je met genoeg kracht trekt komt de kabel vast en zeker uit de plug zetten, dat heb ik ook. Maar met normaal in- en uitpluggen van de pluggen bij een terminal is er niets aan de hand. En laten we eerlijk zijn, hoe vaak ga jij in- en uitpluggen...

• vosss
En laten we eerlijk zijn, hoe vaak ga jij in- en uitpluggen...
Waarschijnlijk zegmaar gewoon nooit :P

Verwijderd

Hoi, ik misbruik maar even dit topic voor een vraag over banaanstekkers.

Heb een Onkyo receiver (TX-SR578) met standaard dik luidsprekerkabel (3-4mm) aangesloten op twee zuilen en een center, en nog 2 surround en een center die met iets van 1,5-2mm dikke kabel zijn aangesloten.

De Onkyo wordt aangestuurd straks door een Cambridge Audio DacMagic 100 met "merk" analoge interconnect en ook een "merk" usb kabel vanaf de computer. Verbonden aan het andere eind zijn 2 Mordaunt-Short Avant 906i zuilen, een 904i center (geloof ik) en 3 delen uit de Premiere serie surroundspeakertjes ook van MS.

Nu wil ik voor de 'grote' speakers banaanstekkers gaan gebruiken als aansluiting. Gewoon omdat het nog eens voorkomt dat ik ze moet losmaken (zeker binnenkort met schilderen en dergelijke) en dat is gewoon handig, spreekt voor zich.

Ik vraag me af of het echter ook zin heeft om het aan receiver zijde ook te doen. Nu zijn er nogal wat verschillende kwaliteiten van die stekkers te koop... zo heb je deze bij Conrad:

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/3000_3999/3000/3020/3025/302562_BB_00_FB.EPS_250.jpg

Best wel no-nonsense, zien er mooi uit, geen-merk blijkbaar, 30 euro voor 3 paar.
Conrad en Electronica-Online verkopen ook van het merk HQ.
Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/7000_7999/7300/7330/7334/733469_BB_00_FB.EPS_250.jpg

Vind ik altijd een prut-merk... de analoge interconnects van hun geven een vreemd geluid of althans een geluid waar ik me raar van ga voelen. Daarom onlangs vervangen die kabel door eentje van het merk "Hyperwire" wat ook niet een merk is wat je in enige vorm van high-end winkel zult tegenkomen, maar afijn, het geluid is zeker beter. Hopelijk straks dus digitaal naar DAC en dan analoog met goede kwaliteit kabel naar receiver. HQ staat voor High Quality My Ass. Enfin.

Dit is volgens mij ook van HQ, bij CentralPoint:
Afbeeldingslocatie: http://www04.cp-static.com/objects/low_pic/1348011563_kabeladapters-verloopstukjes-hq-audio-connector-bananenstekker-mannelijk-2x-rood-2x-zwart-hqsp-043.jpg

Vrij eenvoudig, zonder pretenties.

Dan heb je nog de merken, bijvoorbeeld:

QED Screwlock: Afbeeldingslocatie: http://hifisupply.nl/data/articles/images/big/b_6900.jpg
Twisted Pair Designs: Afbeeldingslocatie: http://hifisupply.nl/data/mediablocks/0__702_l_ms2.rvf_1.jpg
TTAF: Afbeeldingslocatie: http://hifisupply.nl/data/articles/images/big/b_24067.jpg

Ten eerste vraag ik me af of het zin heeft om voor de zuilen+center een hoge kwaliteit te willen kopen. De QED's kosten 15 euro per paar, die van Conrad 10 euro per paar. Die andere merken zijn ook allemaal 10-15 per paar. Lijkt mij opzich niet gek om dan goeie te kopen zeker als ik maar 1 setje van 4 nodig heb.

De andere vraag is of het uberhaupt zin heeft om die krengen te willen gebruiken op m'n receiver gegeven het feit dat (a) ik daar veel minder vaak iets hoef los te koppelen en (b) ik er makkelijk bij kan. Ik bedoel het staat wel cool, maar het is ook weer niet de bedoeling dat een of ander kind al die stekkers in 5 seconden kan lostrekken. (Niet dat ik vaak kinderen over de vloer heb, maar toch). Het is wel fijn dat die dingen wat vaster zitten.

Misschien is het leuk om 1 zo'n setje van 4 te kopen bij HifiSupply.nl en dan nog 1 setje van 2 bij Conrad al zit ik dan met de verzendkosten. Of een setje van 4 en een setje van 2 en daarmee klaar zijn.

Mocht ik nou toch alles op de receiver willen aansluiten, dan heb ik altijd nog dit ;-).:
Afbeeldingslocatie: http://hifisupply.nl/data/articles/images/big/b_615.jpg

Ik hou wel van die no-nonsense look van die van Conrad maar daarbij steken de kabels uit uit de zijkant en da's ook weer niet zo mooi maar wel handig voor die center aangezien de kabel daar ook van de zijkant komt eigenlijk gewoon uberhaupt niet handig als de kabel van de zijkant eruit steekt, dan moet je de kabel nl afknippen aan de zijkant van de stekker, kan niet mooi of netjes zijn.

En heeft het zin om 2mm kabel te verbinden met een banaanstekker? Uberhaupt? Tsja hangt natuurlijk af van het voorbestemde gebruik...

Het lijkt erop alsof ik er al wel uit ben. Maar ik hoor graag de meningen. En is het nog nuttig om een adereindhuls te gebruiken? Conrad heeft die maar ik zet die kabel natuurlijk vast met een schroefje, zo'n huls wordt dan nauwelijks samengeknepen?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 05:43:
Het is de bedoeling dat je eerst de adereindhuls knijpt.
Ik heb dat juist niet gedaan, ik heb de adereindhuls geknepen door de schroeven in de banaanstekker aan te draaien. Moet wel gezegd worden dat mijn W&M met meerdere schroeven werken en dat ik betwijfel of het inderdaad ook werkt als je maar één schroef tot je beschikking hebt.
Ik ben er echter nog steeds niet achter wat nu beter is mbt een degelijk contact.
Een stift met uitstulpende ribben als de QED, of de puur cilindrische stift die aan 1 zijde een opengewerkt zaagtandprofiel heeft. :?
Iemand hierover een idee??
De laatste, cilindrische stift. Die heeft het beste contact van alle banaanstekkers en kan ook niet lam worden zoals een model met lamellen dat wel kan. Al is daar bij sommige modellen ook weer een oplossing op gevonden door de banaanplug aan te kunnen draaien zodat de lamellen uitzetten.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:19
Ik heb via Ebay de Nakamichi bananen gekocht en het koperdraad via 2 schroefjes in de plug vastgeschroefd. Ik ben er wel tevreden mee, Goede kwaliteit pluggen.

De plugjes a 24 stukskosten omgerekend 20,26 euro (25 dollar )en het heeft ongeveer een week geduurd voordat ik ze had.

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 15:00

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

Mandrake466 schreef op donderdag 01 november 2012 @ 08:31:
Ik heb via Ebay de Nakamichi bananen gekocht en het koperdraad via 2 schroefjes in de plug vastgeschroefd. Ik ben er wel tevreden mee, Goede kwaliteit pluggen.
die heb ik ook en daar ben ik ook wel tevreden mee. zo tevreden dat ik ook RCA plugs van nakamichi via ebay heb besteld. dat kan ik bij deze iedereen afraden, passen niet goed op de ingangen en de centrale pin kan afbreken.

Discogs

• h4ze
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-10-2025
ik zou niet die van HQ pakken, 2,5mm kabels willen daar niet zo goed in blijven zitten, klemmen zeer slecht. (rommel :P )

Verwijderd

Ik heb een doosje van deze QED's recent in de UK besteld, dat scheelde een flinke slok op de spreekwoordelijke borrel.
Is een idee. Ik wilde al wat bestellen bij amazon.co.uk maar die wilden toen weer niet leveren in Nederland. Ik ben er nog steeds niet uit of ik nu stekkers wil op de receiver trouwens.
De Nakamichi schijnen wel niet van stevig materiaal te zijn en het is niet het echte Japanse merk Nakamichi maar een producent die die merknaam misbruikt om goedkoop geproduceerde pluggen te verkopen. Maar dat wist je vast al..

Als ik nou ga verbinden met de versterker kan ik die Nakamichis wel goed gebruiken voor de surround speakertjes misschien.
Moet wel gezegd worden dat mijn W&M met meerdere schroeven werken en dat ik betwijfel of het inderdaad ook werkt als je maar één schroef tot je beschikking hebt.
Die QED enzo hebben inderdaad ook twee schroefjes. Alles wat met schroeven vast zit heeft over het algemeen wel twee schroefjes geloof ik, behalve die hele goedkope misschien.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 06:11:
[...]
Ok, het is wel oneigenlijk gebruik van een techniek met 'onvoorspelbare' resultaten, maar je hebt gelijk dat er geen olifant aan hoeft te hangen.
Tsja, wat is "oneigenlijk gebruik"? Dat kan je van banaanstekkers in het algemeen al zeggen of van het gebruik van adereindhulzen of van de kabel eerst dubbel vouwen om zo meer diameter te krijgen. De manier van solderen wordt door velen ook weer als not-done beschouwt. Hier werkt het in ieder geval naar behoren. Als in dat ik geen verschil hoor met of zonder banaanstekkers en dat de pluggen goed vast zitten. Overigens heb ik ooit eens één stekker vervangen en de adereindhuls ziet er niet heel anders uit dan als je hem van te voren zou knijpen.

Verwijderd

Dat knijpen kan je gewoon met een tang doen, neem ik aan? Ik heb geen tangen met een ronde opening maar eentje komt in de buurt. (Klein hobby tangetje, geen enorm geval.)

Als je de kabel soldeert in een adereindhuls en daarna knijpt dan heb je toch niks gewonnen? En als je hem aanzet met schroeven dan raakt ie toch alsnog 'ingeknepen' dus wat is dan de winst, als je zegt dat "je de adereindhuls niet met een schroefje hoeft te deformeren voor een correcte passing"?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Mandrake466
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 19:47:

De Nakamichi schijnen wel niet van stevig materiaal te zijn en het is niet het echte Japanse merk Nakamichi maar een producent die die merknaam misbruikt om goedkoop geproduceerde pluggen te verkopen. Maar dat wist je vast al..
Yep, dit wist ik al maar de pluggen die ik heb zijn wel van degelijk goede kwaliteit. Voor
84 cent p stuk heb ik maar de gok gewaagd en is zeker niet tegengevallen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2rq2gwj.jpg

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:01
Mandrake466 schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 12:12:
Yep, dit wist ik al maar de pluggen die ik heb zijn wel van degelijk goede kwaliteit. Voor
84 cent p stuk heb ik maar de gok gewaagd en is zeker niet tegengevallen.

[afbeelding]
Is die stekkerhuls van aluminium of van kunststof met alu kleur? (mijn voorkeur heeft kunststof zodat geen kortsluiting ontstaat als er per abuis een metalen object (bv een andere losse banaanstekker) tussen rood en zwart komt).

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Mandrake466
mekkieboek schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 14:49:
[...]

Is die stekkerhuls van aluminium of van kunststof met alu kleur? (mijn voorkeur heeft kunststof zodat geen kortsluiting ontstaat als er per abuis een metalen object (bv een andere losse banaanstekker) tussen rood en zwart komt).
Aluminium volgens mij (in ieder geval geen plastik)

Verwijderd

Ik kon geen voetnoten vinden bij de adereindhuls link op Conrad, maar ik heb wel deze tang kunnen vinden:

NWS-10901

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/8000_8999/8000/8010/8010/801020_LB_00_FB.EPS_400.jpg

Voor 20 euro. Goede deal? Ik heb besloten om maar stekkers te zetten op al mijn luidsprekeraansluitingen. Merk voor de hoofdspeakers en dan Nakamichi voor de surround. Dat zijn 3 paar voor de surround en 6 paar voor de rest, of 6 paar voor de receiver als ik die allemaal van hetzelfde merk/type doe, en dan 3 paar voor de speakers.

Ik vind deze de mooiste voor dat bestemde doel:
Afbeeldingslocatie: http://www.nakamichiplug.com/pic/0534B01.jpg

Het zou een beetje debiel zijn als die hulzen geleidend zouden zijn. Je wilt toch niet dat de hele stekker geleidend is.

Dan koop ik een setje van dezene Afbeeldingslocatie: http://hifisupply.nl/data/mediablocks/0__702_l_ms2.rvf_1.jpg
en nog een setje van deze Afbeeldingslocatie: http://hifisupply.nl/data/articles/images/big/b_24067.jpg

Misschien is het een beetje debiel om de kabel aan de ene kant vast te zetten met merk, en aan de andere kant met Nakamichi. Het verschil zal ik wel niet horen...

Als ik over 3 jaar m'n receiver weer vervang, voor iets leukers (Cambridge Audio wss.) ben ik wel bereid om daar dure plugjes in te steken ;-).

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

De stiften zijn van rhodium.

Deze dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.xen.dds.nl/files/images/krimptang.jpg

Heeft de vorm waar je het over had. link; 24 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 07:22 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat die uitvoering is van Wiha zoals te koop niet de uitvoering is op de afbeelding. Die op de afbeelding heeft een bereik tot 16mm, maar de 145mm uitvoering zoals te koop heeft een bereik tot 2,5mm.

Wat ben jij oplettend zeg! Er is een winkel die hem heeft, maar daar kost hij 45 euro.

Die Knipex tang voldoet wel. Die met het simpele handvat.

Hmm. Dan kan ik gaan bestellen!

Eerst maar ff de tang, de adereindhulzen (2,5 en 4mm verguld) en de 2 Squeezeboxen die ik wil kopen ;-).

((De Squeezebox lijn wordt door Logitech in de steek gelaten, maar daardoor zijn sommige winkels nu die dingen aan het dumpen. 220 euro voor een SB Touch is niet duur.))

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 00:16:
((De Squeezebox lijn wordt door Logitech in de steek gelaten, maar daardoor zijn sommige winkels nu die dingen aan het dumpen. 220 euro voor een SB Touch is niet duur.))
Echt zonde inderdaad. Twijfel zelf ook om wat op voorraad te nemen, maar hoe veel heb je er nog aan als de Logitech Media Server straks geen ondersteuning meer krijgt. Wellicht dat het niet nodig is, maar ik denk zelf dat ik over een tijd toch aan een andere methode moet. Musical Fidelity M1 CLiC is wel erg netjes.

Verwijderd

Veel ondersteuning voor de server is niet nodig maar ik verwacht wel 3rd party patches voor de firmware om een en ander te verbeteren wanneer de Logitech website uit de lucht gaat ooit. Op de SlimDevices forums zitten nog steeds ontwikkelaars uit het oorspronkelijke team voordat het door Logitech uit elkaar gehaald werd. Het platform blijft nog wel ff. Alleen hardware - daar zal straks moeilijk aan te komen zijn.

Die Musical Fidelity M1 CLiC ziet er wel netjes uit ja. Wel even een andere prijsklasse, en...

Ik stel me voor dat je zo'n ding neerzet in een mooi ingerichte huiskamer op een brede kast naast de versterker. Het is echt een interieur onderdeel. Naast die kast heb je een luie stoel staan. De PC, als die er al is, staat een eindje verder weg. Dat maakt de USB kabel die je er voor nodig hebt erg lang. Je zou er ook een eindversterker bij gebruiken.

Ik heb zelf een losse DAC gekocht (Cambridge Audio DacMagic 100) omdat die dan bij m'n computer/bureau kan staan, en een SB Touch die dan heel ergens anders komt te staan. Voor mijn woonstijl is dat veel handiger, en voor mijn budget ook (kost samen 550 euro tegenover 1700 voor dat ding.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2012 00:56 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Ah. Eén tang had niet / net geloond, hoewel ik de Wiha tang wel een stuk mooier vond. Ach ja. Net zo makkelijk om het bij Conrad te doen.

Die glorieuze toekomst van mij! ;D. Moet nog ff zien waar ik die tang ga bewaren, heb maar een kleine gereedschapskist. Misschien past ie er net in. Anders in een doos in het bureau ofzo.

Bedankt voor de hulp. Bestelling is geplaatst bij Conrad, voor de tang en hulzen. Andere bestelling bij Hifisupply.nl moet ik nog plaatsen. Komt nog een RMA/bestelling bij Wifimedia.eu bij. Nakamichi's zijn ook besteld. Wordt mijn eerste 'klusje' van die vorm, heb niet eens een RJ45 krimptang.
Pagina: 1