Advies voor dun/licht/klein instapmodel laptop

Pagina: 1
Acties:

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Beste allen,

Mijn oude laptop is stervende en ik ben op zoek naar een nieuwe.
Ik merk echter dat ik thuis niet veel meer op m'n laptop doe dan wat browsen, mailen, zo nu en dan een filmpje, en af en toe iets met Excel.
Dus eigenlijk heb ik helemaal geen zware machine nodig. Ik heb een PS3 voor spelletjes en een Sony Experia S smartphone voor even snel internetten.
Ik hoef dus ook geen groot, fancy scherm of een krachtige processor te hebben.
Ik erger me nu wel dood aan de snelheid (traagheid) van mijn huidige, 5 jaar oude, HP-laptop, dus het moet wel een basissnelheid hebben. Maar volgens mij heeft elk instapmodel dat momenteel.

Ik zit vaak bij m'n huisgenoot op de kamer films of voetbal te kijken en nu ben ik dan constant zo'n zware laptop mee aan het slepen, met ook nog eens de adapter omdat de accu niks meer doet. En op m'n telefoon kan ik dan weer niet relaxed Excellen, dus ik wil wel echte een laptop.

Mijn eisen:
•Lichtgewicht (max 1,5 kilo)
•Draagbaar/klein
•Goede accuduur
•Slank
•Goedkoop (liefst max 500 euro)

Ik ben niet heel erg thuis in wat er momenteel te koop is. Ik lees dingen over netbooks, ultrabooks, etc. Maar daar vind ik dus tussen de bomen het bos niet.

Alvast bedankt voor jullie tips!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

En toch komt de vraag:
Wat heb je zelf al gevonden.

Enige inzet word toch wel vereist, en in de Pricewatch kan je genoeg vinden.
http://tweakers.net/price...055=&a2055=&i2054=&a2054=

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Anheuer
Je hebt helemaal gelijk, maar geloof me dat dit geen luiheid was van mijn kant.
Ik heb er zondag een paar uur aan besteed, maar kon er echt even geen wijs uit worden.

Dus daarom dacht ik, ik vraag hier eerst even om tips om iig wat gerichter te kunnen zoeken.
Maar aan deze link heb ik al iets, bedankt!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Voor 650/699 euro is de Vaio T misschien een optie? De goedkoopste maar toch meer dan redelijke Ultrabook?
dan heb je nog een redelijke snelheid door de cache ssd

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22

D4NG3R

kiwi

:)

200 euro is toch alweer 40% meer als de TS eigelijk wou uitgeven... 50 euro OK, maar 150-200 euro is toch behoorlijk wat 8)7.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Anheuer
Idd, zoiets wilde ik net posten. Ik vind voor zoiets als ik hierboven beschrijf, 650 euro gewoon te veel geld.
Kijk, snelheid vind ik op zich wel belangrijk, maar ook weer geen 200 euro waard.

Ik ben van plan om hem redelijk leeg te houden en voornamelijk te gebruiken als soort grote telefoon waar je makkelijk op kunt typen en excellen (ik doe vrij veel in excel thuis). Hij moet dus handzaam zijn, omdat ik er veel mee zal slepen. Ik hoef ook geen optische drive bijvoorbeeld.

Ik heb ook gedacht aan een tablet, maar dat is volgens mij net zo duur en dan heb je nog geen toetsenbord...

[ Voor 10% gewijzigd door Anheuer op 26-06-2012 10:45 ]

• Anheuer
Na een beetje uitzoeken sta ik nu voor de keuze van de volgende twee netbooks:
de Samsung NP305UA1-A03 of de Lenovo ThinkPad X121e

Beiden hebben qua processor, intern geheugen en harde schijf dezelfde specs. En dat zijn volgens mijn bevindingen prima specs voor wat ik ermee wil.
Bij die 10" netbooks van Asus bijv, kom je al snel uit bij stuk lagere specs en Windows 7 Starter. Die zijn dan ook wel 100 euro goedkoper, maar dan zit je volgens mij constant te balen.

De Samsung schijnt er prachtig uit te zien, maar het grote voordeel van de Lenovo is de accuduur. Die is echt 6,5 uur vergeleken met de 3,5 uur van Samsung. Bij de Samsung is dat in alle reviews dan ook echt meteen het grootste nadeel.
Wat heb je aan zo'n draagbaar systeem met zo'n korte accuduur? Na twee jaar red je daar dan niet eens een treinritje van Amsterdam naar Amersfoort mee.
Maar de Lenovo is dan weer 50 euro duurder (Samsung 359 tov Lenovo 411).

Dus de vraag is: ben ik bereid 50 euro meer te betalen voor een significant betere accuduur? Ik denk het wel.

Aanstaande zaterdag maar eens een winkel binnenstappen om zo'n netbook eens in de hand te hebben en te kijken of het relaxed typt.

[ Voor 12% gewijzigd door Anheuer op 26-06-2012 12:27 ]

Pagina: 1