Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een redelijke mid-range laptop met 3rd gen i7, 6/8 GD DDR3 en een leuke videokaart. Wat dat betreft is er keuze genoeg.
Mijn belangrijkste eis is echter dat de laptop een non-glare 15.6''-17.3'' scherm heeft, het liefst full-hd.

Na wat research kom ik uit op de MSI GE60 0NC-001NL, die als het goed is een non-glare scherm heeft. Dit is echter geen zoekoptie bij de pricewatch dus zeker weten doe ik het niet.

Ik weet zelf niets van MSI dus mijn vraag aan jullie: is deze MSI een prima keuze voor het bedrag (1094e)? Of weet iemand nog een goed alternatief?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:31
Dit is echt een perfecte laptop ik ga hem zelf ook kopen.
Maar je moet bij de winkel waar je hem wil halen kijken of hij daar ook non glare is omdat per winkel de specs anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De bouwkwaliteit schijnt echt 3x niets te zijn. Voor hetzelfde geld heb je wel een http://www.notebookcheck.nl/Asus-N56VZ-S4016V.76927.0.html (Anus Asus N56VZ die eigenlijk de beste laptop is rond de 1000 euro. Of het non-glare is moet je even kijken op de site van de fabrikant, maar hij is in ieder geval een veel betere keuze dan de MSI (alhoewel ik een grote fan ben van MSI producten, moet ik gewoon eerlijk toegeven dat hun high-end laptops altijd 'net niet' zijn).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
Vinand schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 11:24:
http://www.notebookcheck....W7H-Notebook.76785.0.html
Net ff doorgelezen..

De Nieuwe GE series hebben de throttling problemen opgelost..
- Uitstekende koeling performace (beter dan Alienware), zonder throttling
- Weinig geluid productie...
- Full HD voor een mooi bedrag

Nu de wat mindere punten:
- De toetsenbord is wederom nog dramatischer geworden... Heel veel flex alla Asus N53, registratie is ook belachelijk slecht en ongevoelig van de laptop (Je moet hard drukken).. Ik zou je bijna gelijk adviseren om een externe toetsenbord bij deze laptop te kopen. Zo crap schijnt het dus blijkbaar te zijn.
- De accuduur is ook stukken korter dan de vorige lijn, wederom dramatisch...
- Scherm met redelijke kleuren productie... Verpest door de brakke kijkhoeken...
- De zogenaamde GPU knop, en Nvidea Optimus werkt niet... :9
- De zogenaamde Cooler Booster knop werkt ook niet... :'(
- Langzaamste HDD ooit? (SSD upgrade for the win)
- Bouwkwaliteit schijnt ook behoorlijk crap te zijn.. Erg krasgevoelige plastic wat ook op sommige plekken erg krakerig en slapjes aanvoelt...

Behoorlijke fail naar mijn idee, ze hebben tenminste wel naar de consument geluisterd aan de hand van de problemen rond de vorige series (throttling) maar alsnog hebben ze zo te zien daarvoor een hoop bezuinigd op de overige onderdelen van de machine.
Sorry, die MSI GE moet je gewoon overslaan. Is echt een adder onder het gras.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
specificatie's zijn prima (qua CPU, GPU en RAM etc.) voor de rest geen idee wat dat ding te bieden heeft :S

naast dat is het(na globaal onderzoek ;) ) gewoon ronduit een klote ding.

Ik zou het dan ook niet doen en een BTO notebook nemen ofzo, die hebben veel meer in huis voor de zelfde prijs en heeft ook de optie om een non-glare scherm te kiezen :)

[ Voor 53% gewijzigd door w4v3g0d op 26-06-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn bruikbare tips. Bedankt!

Vraag me wel af waar deze laptop nog te koop is.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Laatst online: 14-12-2023
hardwarejunk schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 12:55:
specificatie's zijn prima (qua CPU, GPU en RAM etc.) voor de rest geen idee wat dat ding te bieden heeft :S

naast dat is het(na globaal onderzoek ;) ) gewoon ronduit een klote ding.

Ik zou het dan ook niet doen en een BTO notebook nemen ofzo, die hebben veel meer in huis voor de zelfde prijs en heeft ook de optie om een non-glare scherm te kiezen :)
BTO is over het algemeen ook een redelijk questionable keuze.. (Clevo rebrands...)

Als je echt een goede laptop wilt hebben met een uitstekende bouwkwaliteit, koeling, afwerking en algemene sterke eigenschappen voor een leuke prijs kom je op dit moment toch uit op de volgende 2 laptops series.

Asus N56
Sony Vaio S15

Deze geven beiden gewoon een uitstekende kwaliteit en afwerking waarbij de eerstegenoemde toch meer de focus heeft op een iets lagere prijs en de betere GPU (650M vs 640M)... En de Sony geeft de edge op portability en compact zijn. Allebei uitstekende Full HD panelen, briljante koeling, goede afwerking en leuke featureset voor een mooie prijs.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 11:22
is MSI GE70 0NC beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die notebook hebben we het net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
Het gaat over de bouwkwaliteit. Ik vraag me dus af of die GE70 dezelfde chassis heeft met enkel andere inhoud of dat dat een compleet ander product is. Tevens zie ik hier Asus/Sony vallen dus we hebben het wel degelijk over meerdere notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
Dank. De onderste regel deed het hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen deze drie Asus laptops: (en misschien ook een aankoopadvies)

1. Een N56VZ 4035 bij Campusshop (e929):

http://campusshop.nl/prod..._8gb_750g_w7/details.aspx

2. Een N56VZ 4056 bij Informatique (e1140):

http://www.informatique.nl/559713/asus-n56vz-s4056v.html

3. Een N76VM-V2G-T1105V-NL bij Campusshop (e929):

http://campusshop.nl/prod...10qm_8g_750g/details.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd erg hard op zoek naar een vervanging van mijn stokoude systeem (waarvan ik de specs wegens dreiging met excommunicatie niet zal posten), en wil eigenlijk een systeem met dezelfde specs als de OP; maar ik vind, persoonlijk, dat er nogal hard over details wordt gevallen.

Ik ben naar aanleiding van de niet mis te verstane 'minpunten' naar mijn lokale MediaMarkt (in Amsterdam Noord, om precies te zijn) getogen, en heb daar eens goed aan allerhande schermen en behuizingen gevoeld, en ook flink wat ge-the quick brown fox jumps over the lazy dog'd. Mijn conclusie is dat zelfs van de merken waar reviewers van in de wolken zijn, dingen als 'clatter', doorbuiging van het klavier en torsiestijfheid van het scherm vaak om van te huilen zijn. Ik heb toetsenborden gevoeld op bewierookte merkmachines van vér over de €1000 waar ik nog niet dood mee wil worden gevonden; ik heb stijve behuizingen opgemerkt bij 17"-modellen van verguisde dozenschuivers met een prijs à la Ik ben toch niet gek? En om het helemaal vervelend te maken waren de resultaten binnen één merk ook niet consistent: sommige goedkope en kleine modellen waren goed, terwijl de grotere en luxueuzere exemplaren weer prut waren. Keek naar een andere uitvoering van dat grotere model, was het weer okee. Ik heb dus sterk de neiging om die verhalen voortaan met een grote korrel zout te nemen tot ik zélf aan de behuizing heb gevoeld en op het klavier heb getypt.

Dan wat puntjes over de GE70 (want daar gaat het geciteerde review over):
  • Toetsenbord: zie boven. Is uiteindelijk zeer persoonlijk, en het kan vreselijk verkeren. De ene reviewer is de ander niet, en ik ben die reviewer zeker niet.
  • Batterijduur: effe serieus. Dit is een gaming laptop. Wie gaat er gamen zonder snoer? Okee, je kunt erover twisten of een laptop met deze prijs wel van een zwakke batterij 'mag' worden voorzien. Maar dat wordt een andere discussie met het gebruiksdoel erbij.
  • Schermkleuren: wederom effe serieus. Kleurenruimtes meten op niet-professioneel bedoelde laptops (m.a.w., voor grafisch ontwerpers e.d.) is pretentieuze lulkoek. Vanzelfsprekend zijn er schermen en schermen, en kun je daar een prijskaartje aan hangen. Maar zolang bij spellen alleen een gamma slider zit, en de aanpassing van kleuren hooguit gebeurt via een (omgerekende) temperatuur ('film', 'office', 'pictures', ...), is de enige tekst die een review hieraan hoort te wijden: 'Het scherm is beter of slechter dan de prijs van het systeem doet vermoeden.'
  • Kijkhoek: het systeem heeft een kijkhoek waar de reviewer toch voorzichtig positief over is. Dus hoezo 'brak'...? Maar zelfs dan nog: vanwaar die fetish met kijkhoeken? Zit iedereen met z'n tweetjes achter de machine? Legt iedereen het scherm plat? Of hoor je scheef achter een laptop te zitten? Ik moet altijd denken aan het beschikbaar komen van speciale filters waarmee de kijkhoek van geweldige schermen weer teniet wordt gedaan om schoudersurfen in openbare gelegenheden te beperken |:( .
  • De speciale knoppen: lijken vroeg in het ontwerpproces te zijn toegevoegd toen nog niet duidelijk was hoe de techniek zou uitpakken. Dat er dan restanten aanwezig zijn... Okee, is wat minder fraai, maar is tot op zekere hoogte te begrijpen. Overigens lijkt het me sterk dat Optimus niet zou werken, de review maakt daar geen melding van. (En dat zou zéker worden gemeld indien van niet!)
  • Bouwkwaliteit/torsiestijfheid: zie boven.
  • Langzame HDD: ja, dát is echt een misser. Sowieso begrijp ik niet waarom er nog 5400 rpm HDD's worden geïnstalleerd.
Dus al met al kijk ik een stuk positiever naar deze MSI. Je hoort mij niet zeggen dat het een droommachine is, want ik heb er nog geen fysieke ervaring mee, en er is tenminste één echt minpunt. Maar zo negatief als eerder in deze draad gesuggereerd... Nou, nee.

Ik heb overigens ook op de website van BTO gespeeld met allerhande settings, en de prijs van een met de GE60 vergelijkbaar model is vrijwel gelijk aan die van de GE60. Je krijgt wel een krachtiger batterij, een iets kleinere HDD, en moet het doen met een GT650M met 1 GB geheugen i.p.v. een GT640M met 2 GB. Maar verschillen zijn hier academisch aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aron225 in "[NBBG Aanschaf] GameNotebook - December 2011"

De low-end clevo's (= BTO) zijn gewoon kut. Veel meer is daar ook niet over te zeggen. Zie ook anandtech.

En de MSI. Als je de review doorleest blijken er niet bar veel positieve punten in te zitten. Zet daar de N56 naast. Bouwkwaliteit, toetsenbord, touchpad, scherm, accuduur, prijs. Wat blijft er dan nog over? De grafische kaart in de GE is wat beter, maar dat weegt niet op tegen de overige punten.
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:40:
Overigens lijkt het me sterk dat Optimus niet zou werken, de review maakt daar geen melding van. (En dat zou zéker worden gemeld indien van niet!)
Dan ken jij notebookcheck nog niet.

Ik heb het dan wel over de 15.6" segment. In het 17.3" segment krijg je de 'beruchte' chi mei... Dat vind ik een instant afrader. En als jij dat niet vind: de inspiron 17R met praktisch dezelfde hardware checkt net geen €300 lager in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:23:De low-end clevo's (= BTO) zijn gewoon kut. Veel meer is daar ook niet over te zeggen. Zie ook anandtech.
Dus als de crew van anandtech morgen gaat ijszwemmen met een laptop ga jij voortaan ook een laptop beoordelen op ijswaterbestendigheid? >:)
En de MSI. Als je de review doorleest blijken er niet bar veel positieve punten in te zitten. Zet daar de N56 naast. Bouwkwaliteit, toetsenbord, touchpad, scherm, accuduur, prijs. Wat blijft er dan nog over? De grafische kaart in de GE is wat beter, maar dat weegt niet op tegen de overige punten.
Oh ja, het touchpad. Ook daar zit een hoop shit tussen, merkte ik. Was ik nog vergeten te melden. Sommige zijn lekker, andere niet. Wederom: doe ik geen uitspraak over zolang ik niet zelf heb geprobeerd. Ik vertrouw een reviewer met het runnen van allerhande software en het meten van stroomverbruik; hoe het apparaat 'voelt' is nogal subjectief, en daar houd ik de opties dus open. Waarschijnlijk doe je het af en toe al, maar van tijd tot tijd een beetje voorzichtig rukken en trekken aan zo'n machine in de MeMa is best instructief. En dan niet omdat de winkel nou zo geweldig is, maar wel omdat ze er tientallen klaptops naast elkaar hebben staan.

Als ik de MSI naast de N56 zou kunnen leggen, zou ik dat doen. (Jammer genoeg heb ik op zoveel Asussen gebeukt dat ik me niet meer voor de geest kan halen hoe die voelde. Punt van aandacht.) Echter ik kan geen 'interne' review van de N56 op notebookcheck te vinden. Wel een hoop externe die niet op een vergelijkbare manier te werk gaan. En dan vergelijken we wederom appels met peren, yaddayaddayadda.

Voor alle duidelijkheid: de MSI is naar alle waarschijnlijkheid te duur voor het gebodene om de simpele reden dat hetzelfde elders voor een lagere prijs wordt aangeboden—of dat je voor dezelfde prijs beter presterende hardware krijgt (alhoewel ik die zo 1-2-3 niet kan opnoemen). Dat maakt de machine nog niet kut, maar dat zal wel een agree to disagree worden.
Dan ken jij notebookcheck nog niet.
Oh jawel. Keurig gebookmarkt. Wou dat ze ook zulke mooie klikbare tabellen hadden voor niet-laptop hardware, dat zou een hoop gedoe schelen. Vanzelfsprekend vertellen de tabellen niet alles, maar voor de eerste ordegrootte inschatting zijn ze verrotte handig. En ook al vind ik sommige aspecten van de reviews erg dikdoenerig, ze doen wel een poging de laptops op dezelfde manier langs dezelfde meetlat te leggen. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
Ik heb het dan wel over de 15.6" segment. In het 17.3" segment krijg je de 'beruchte' chi mei... Dat vind ik een instant afrader. En als jij dat niet vind: de inspiron 17R met praktisch dezelfde hardware checkt net geen €300 lager in.
Ik snap even niet wat je met de 'chi mei' bedoelt; en ook al is het wat flauw, ik ben niet op zoek naar een 17" model waardoor ik slecht zicht heb op de prijzen in dat segment. €300 klinkt veel, dat geef ik toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 11:21:
[...]

Dus als de crew van anandtech morgen gaat ijszwemmen met een laptop ga jij voortaan ook een laptop beoordelen op ijswaterbestendigheid? >:)
Als ze consistent alle laptops daarop gaan beoordelen, waarom niet? :P
Als ik de MSI naast de N56 zou kunnen leggen, zou ik dat doen. (Jammer genoeg heb ik op zoveel Asussen gebeukt dat ik me niet meer voor de geest kan halen hoe die voelde. Punt van aandacht.) Echter ik kan geen 'interne' review van de N56 op notebookcheck te vinden. Wel een hoop externe die niet op een vergelijkbare manier te werk gaan. En dan vergelijken we wederom appels met peren, yaddayaddayadda.
Twee zelfs:
http://www.notebookcheck....-mit-GT-630M.77056.0.html
http://www.notebookcheck....44V-Notebook.76773.0.html

Die idioten bij asus zijn erin geslaagd de versie met betere GPU met een slechter scherm uit te rusten 8)7, maar je kan niet alles hebben.
Oh jawel. Keurig gebookmarkt. Wou dat ze ook zulke mooie klikbare tabellen hadden voor niet-laptop hardware, dat zou een hoop gedoe schelen. Vanzelfsprekend vertellen de tabellen niet alles, maar voor de eerste ordegrootte inschatting zijn ze verrotte handig. En ook al vind ik sommige aspecten van de reviews erg dikdoenerig, ze doen wel een poging de laptops op dezelfde manier langs dezelfde meetlat te leggen. Dat kan ik alleen maar toejuichen.
Wat ik daarmee bedoel is dat notebookcheck nogal eens fouten maakt of dingen over het hoofd ziet. To name a few: pieptoon bij de sony E serie, typenummers van 14" schermen bij 15.6" notebooks, en grote variaties in accutests.
Ik snap even niet wat je met de 'chi mei' bedoelt; en ook al is het wat flauw, ik ben niet op zoek naar een 17" model waardoor ik slecht zicht heb op de prijzen in dat segment. €300 klinkt veel, dat geef ik toe.
Met 'chi mei' bedoel ik de fabrikant van een bepaald mat 17.3" scherm waarover nogal vaak negatief wordt gesproken vanwege de ultra agressieve matte coating. De inspiron 17R SE met hetzelfde scherm checkt in rond de prijs van € 804 met quadcore, 1080p, GT 650m GDDR5.
Pagina: 1